|
|
|
קולנוע צרפתי |
|
|
|
|
|
La bonne epouse |
איך להיות אישה טובה |
|
|
|
|
|
|
שחקנים: ז`ולייט בינוש, יולנד מורו, נעמי לבובסקי, אדוארד באר |
הופעה ראשונה: 2020 ארץ מקור: צרפת
משך הופעה: שעה ו-48 דקות
|
|
|
|
דרמה, קומדיה
פולט ובעלה מנהלים מזה שנים בית ספר באלזס, צרפת, שיעודו להכשיר צעירות בנות עשרה להיות עקרות בית למופת, אלא שהבעל מת לפתע ופולט מגלה שהמוסד ניצב על ספה של פשיטת רגל. עתה עליה לקחת אחריות ולהציל את העסק. השנה היא 1968 וההכנות בעיצומן לקראת תחרות הטלוויזיה הנחשבת של עקרות הבית, אלא שאז פורצות מהומות מאי שמציתות את צרפת כולה ופולט והסטודנטיות שלה נאלצות לבחון מחדש את תפיסותיהן והשקפת עולמן, אל מול סחרור המציאות שמשתנה במהירות סביבן. יחד עם אנדרה - אהבתה הראשונה, גילברט - אחותה החורגת והמוזרה, ומארי תרז, הנזירה האדוקה, פולט ותלמידותיה משלבות כוחות כדי לפרוץ את מוסרות הדיכוי של החברה הישנה, בדרכן להפוך לנשים חופשיות ומשוחררות.
ביקורות אחד הסרטים המקסימים של התקופה האחרונה. בדרך אירונית משעשעת מציג הבמאי מרטין פרובוסט את העולם הישן, בו תפקיד האישה היה לשמש עקרת בית מושלמת ותו לא. המדריכות בבית הספר מלמדות את הבנות כיצד ללמוד לשרת עד הסוף את הבעלים המיועדים להן, כיצד להיות יפות ונשיות בעיניהם, כיצד להיות יעילות במטבח ובכל תפקיד אחר בבית שיעשה טוב לבעל. פולט עצמה עושה זאת עם רוברט בעלה ושותפה למוסד, ולרגע אינה חושבת לפתח אישיות עצמאית בעלת רצונות משל עצמה. עד שהוא מת לפתע, בתזמון מושלם עם רוחות השינוי שמנשבות בצרפת בכלל ובמוסד בפרט, בו מחליטות חלק מהבנות להפסיק להיות כנועות וחסודות ולא לשחק את המשחק כפי שמלמדים אותן. פולט עצמה מתעשתת, חוזרת לבן זוגה הראשון ומנהיגה את השינוי המתבקש. ג'ולייט בינוש עושה תפקיד נהדר, כובש ודינמי, ופרובוסט מנווט היטב גם כל הקאסט שלצידה. זה לא סרט כבד ראש אלא כזה ששומר על קלילות, הומור ואופטימיות בתיאור התהליך שהוביל לרפורמות החברתיות מרחיקות הלכת של צרפת בסוף שנות ה-60, תוך יישור קו עם מה שהתחולל באמריקה באותן שנים.
(נחום מוכיח, הבמה)
|
|