סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מוזיקה
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
כתבה
 
מאת: טל גורדון סולו דין דין - פינת גורדון
 

 
 


בניגוד לתדמית שלה דין דין אביב לא נולדה במחוזות השאנטי, ועברה כמה פאזות עד שהתחברה מחדש למוזיקת עולם שאמא שלה הייתה שרה בחתונות. שיחה לרגל אלבום הביכורים "סודותיי".

קול ונשמה

לפני כמה חודשים הייתי במסיבת יומולדת שחגגו במשותף דין דין אביב ("גאיה", "הפרויקט של עידן רייכל"), והמוזיקאי משה דעבול, שנערכה במושב שבו גר דעבול. באחד האזורים בחצר הגדולה המתינו כלי נגינה על במה שהוכנה במיוחד לאירוע, ואז עלתה לבמה דין דין אביב.

היא החלה להתנועע בשקט, כשלאט לאט מתלווים לתנועות צלילים בג`יבריש שהולכים ומתגברים מגרונה, והפכה, מול עיניי, למעין כוהנת של קול ונשמה, כשהיא מפגינה שחרור כל כך מענג שאפילו לקנא לא יכולתי.

עכשיו יוצא אלבומה הראשון, "סודותיי". 13 קטעים שאת חלקם כתבה וחלקם נכתבו עבורה בידי אמנים כמו עידן רייכל, לאה שבת, יעל נעים, דונה בן יהודה, דותן סגל, אלון יופה, מוש בן ארי וחמוטל בן זאב, ואשר את רובם הפיק ועיבד דעבול, חבר, שכן, וכאמור, שותף יומולדת.

"אני מרגישה פחות נוח בחיים מאשר על הבמה"

"לי בכלל לא יוצאות המילים רק קשקושים מלמולים טפטופים. מה אכפת לך, אז תקשקשי! את עושה את זה יפה, תשירי לי! משמעויות נסתרות בתוכך, משמעויות מחלחלות לצלילים, הן נופלות לי בין המילים" ("משמעויות", מילים: יעל נעים, דונה בן יהודה ודין דין אביב, לחן: יעל נעים ודין דין אביב)

"אני לא כותבת בקלות", היא מספרת, כשאני שואלת למה שיתפה כל כך הרבה כותבים באלבום שלה. "יש לי את מחסום המילים. אני, תני לי לייצר דיסק אינסטרומנטלי של שירה, זה יבוא בשעה".

כשענתה לשאלה מה גילה בתשובה "שלושים ואחת וחצי" זיהיתי בה ישר אחת מבנות מיני הבודדות, להלן: השמחות להתבגר. "בטח שאני שמחה להתבגר", היא אומרת. "עם כל יום שעובר אני בנאדם יותר מאושר, יותר חכם, יש עליי פחות מעמסה מחשבתית. הכי סבבה להיות בן שמונים, אז אתה כבר גאון. לא מבינה מה הקטע הזה שכולם לא רוצים להתבגר".

אז בגיל שלושים ואחת וחצי יוצא הסולו הראשון שלה, אבל היא אוחזת ברזומה מוזיקלי עשיר שהתחיל כבר כשהייתה בת שלוש, כבת להורים אמנים בפני עצמם, עליזה ומוצי אביב.

"מגיל שלוש שרתי עם אמא שלי בחתונות. היא הייתה זמרת בלהקת השגרירים ואני הייתי `הולכת עם אמא לעבודה` ומופיעה איתם. שרתי שירי דיסקו כאלה, אמא הייתה מלבישה אותי במכנסי דיסקו, עושה לי צמות, הייתי שרה במין ג`יבריש אנגלית כזה ואנשים היו נופלים.

"הבמה ה`מקצועית` הראשונה הייתה כשהייתי בת שש, בשירוויזיון מספר 2 , עם ארבע הופעות ביום באיצטדיון יד אליהו, ולהקה חיה של 16 נגנים, כשדוד קריבושיי מנצח. שרתי שם עם אמא ואבא את `מבולבלי` שכתבו עוזי חיטמן ויואל ריפל וזכינו במקום שני. זה היה מין דיאלוג בין הילד להורים, והגימיק שלנו היה שכשהיה החלק של הגדולים בתחרות שרתי איתם, ובחלק של הקטנים שרתי לבד".

"המקום של `הליַד` מאוד שמר עלי"

- וכבר בגיל שלוש היית כל כך משוחררת על הבמה?

"מהרגע הראשון הרגשתי שם הכי טבעי ונוח. להפך, אני מרגישה פחות נוח בחיים מאשר על הבמה. על הבמה אני הכי דין דין. בחיים אני לפעמים בתוך איזו מסיכה, איזו מבוכה. בחיים אני לא חד משמעית לחלוטין, ועל הבמה אני חד משמעית, הכי אותנטית. זה כאילו הנשמה שלי חיה ויוצאת החוצה במקום הזה".

- מה שעוד יותר מעורר את השאלה איך זה שעברת מסלול כל כך ארוך של להיות חלק מהרכבים ופרויקטים עד שהגיע אלבום הסולו

"יש הבדל בין להיות זמר מבצע, שזה הרבה יותר קל לי, מאשר להיות זמר יוצר שעומד לגמרי קדימה ואומר `הנה אני`. ואני זיהיתי באופי שלי איזשהו חוסר דיוק, ברמה האנושית, באותנטיות. זה משהו שלא קשור לבמה אלא למקום אישי יותר, שבלבל אותי, ולכן, המקום שהייתי בו, המקום של ה`ליַד`, מאוד שמר עליי, על האגו. כאילו משהו אמר לי, `חכי, זה עוד יקרה לך. לאט לאט, איזי`".

- זה כאילו פחדת מאיזו מפלצת שחיה בתוכך ועלולה להשתלט?

"יכול להיות, יש מצב. והיום יש לי את הכלים לחיות לצידה, שפעם לא היו לי. עצבים שהיו עולים, כעסים שהיו עולים, לופים של עצמי על פארש. פעם היה קל יותר למשל לעצבן אותי, היום אני מתעצבנת ברווחים יותר גדולים..."

"פתאום ראיתי אנשים שנראים כמו דמויות תנ"כיות"

"רואה בי את דמותי, שומעת את נפשי, לוחשת תפילתי, רואה. קוראת בי נשמתי, רואה את סוד דמותי, רוכשת לי את אמונתי" ("סודותיי", מילים ולחן יעל נעים ודין דין אביב)

- נשמע שהיו לך הרבה מלחמות עם עצמך, ושאת עושה הרבה עבודה עצמית, שנכנסה באופן מאד ברור לטקסטים של האלבום שלך, גם אלה שכתבת וגם אלה שלקחת מאחרים. מה בעצם היה הטריגר לעבודה העצמית הזאת?

"כשנכנסתי לאזור של מוזיקת עולם נכנסתי לאזור של ההתבוננות. התחלתי בגאיה, ושם פגשתי את החבר`ה של שבע, את אמירי הגליל, הכרתי אוכל אחר, בגדים אחרים, חומר אנושי חדש".

- רק ממה שאת אומרת עכשיו אני מבינה שהגעת לזה מעולם לגמרי אחר. בכלל לא חשבתי עליך, נגיד, כחיה אורבנית, למשל.

"לפני זה הייתי חד משמעית אורבנית, והסתובבתי עם חבר`ה מהאזור של הרוק. ופתאום אני מסתובבת עם שאנטים... פתאום ראיתי כל מיני אנשים שנראים כמו דמויות תנ"כיות, נדהמתי. מבחינתי הם היו כמו מלאכים. ישר זה עורר אצלי משהו. הבנתי הכל. הבנתי שאני שייכת. זה מה שהדליק אותי, שזיהיתי את השייכות שלי לכל זה, וזה הדהים אותי, ואז הסכמתי להודות בכל מה שגדלתי עליו.

"אבא שלי בא יותר מהתיאטרון, מהמוזיקה הקלאסית, מהג`אז, אמא שלי הייתה שרה בחתונות ערב ערב והייתה צריכה להתאים את עצמה לכל הסוגים של החתנים והכלות. חתן טורקי, כלה מרוקאית, לכי תתאימי את עצמך ותישמעי גם אותנטית לשניהם... אז היה לה רפרטואר של כל השפות האפשריות, יוונית, טורקית, בוכרית, פרסית. ואני, כאילו התכחשתי למקום הזה עד שפתאום נזכרתי שזה שורש, וחזרתי אליו. לפני זה ברחתי, לא הייתי מוכנה לסלסל ולא הייתי מוכנה לשמוע מזה בכלל. פתאום עשיתי `אחורה פנה, קדימה צעד`. בנקודה הזאת התחיל השינוי."

- את יכולה לתת לי דוגמה למה שראית שם וגרם לאותו שינוי?

"את רואה התנהלות שונה של אנשים: את באה להופעה, פתאום יש אוהל גדול, ובאוהל כולם אוכלים מאותה צלחת גדולה, במעגל, ומחכים שיחלקו לכולם את האוכל ורק אז מתחילים לאכול, ואנשים מסתכלים אחד לשני בעיניים ובאמת מתכוונים כשהם שואלים מה שלומך. כאילו חיים בזמן אחר, כמו זמן סיני. זמן אחר של הקשבה, זמן אחר של שיחה, וזה הדהים אותי לגלות שפתאום יש לך זמן לחשוב בין משפט למשפט, בין רגע לרגע. פתאום הבנתי שתפיסת הזמן ההיסטרית שלנו לא נותנת לנו זמן לעצמנו. וזה ממש לא שאני רוחנית ושאנטית. זה בקטנה אצלי. אני לא לובשת בגלמות, ולא מגדלת ראסטות עד התחת".

"ילד זו מראה מטורפת"

"אם נבחר לומר אמת, אם ניגע באהבה, אם נדע לומר כעת, גם בטוב וגם ברע, אהבה לכל אחד, אהבה בנשימה, נשמה גדולה אחת נושמת, נשימה של אהבה" ("הכל בתוך צבעים", מילים ולחן דין דין אביב)

- הקלטת את האלבום זמן קצר אחרי שילדת בן ראשון. איך עומדים בכל העומס הזה בעת ובעונה אחת?

"אני רואה בזה רק תמיכה. מבחינתי זאת השראה מטורפת. אני מודה שעוד לא נכנסתי לאזור של יצירה כי אני עסוקה בלהוציא עכשיו את האלבום, אבל הנה, אני מעלה עכשיו את המופע, והילד בן שנה, ונכון שיש ימים שאני קורסת, אבל אני מקבלת המון עזרה. לעדן יש אבא מושלם בערך, והאמת שדיברתי עם עדן עוד כשהוא היה בבטן, הסברתי לו לאן הוא מגיע, סיפרתי לו שאמא הולכת להקליט תקליט ושאני צריכה את העזרה שלו, שיבין, שיסלח, אז הוא משתף פעולה...

"אין דבר יותר גבוה מהדבר הזה, הוא מתנה. להביא ילד, זה רק מרחיב אותנו ומעמיק אותנו כבני אדם. זה לשים את עצמנו רגע בצד ולראות מה באמת חשוב. וזאת מראה מטורפת, את כל השיט שלי אני רואה דרכו. אבל גם את כל היופי..."

דין דין אביב תופיע בתחילת אפריל באינדיקה בבנימינה, ב"הפטריה" בקיבוץ דן ובוילה מלצ`ט בכנרת. ב- 18 באפריל – הופעה חגיגית במסגרת פסטיבל "ימי זמר בחולון". אורחים: עידן רייכל ומוש בן ארי. לפרטים נוספים


03/04/2006   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (9 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
9. בוא'נה אייזה מקסימה דין דין
לילי , (23/09/2006)
8. דין דין את אלופה מאמי שלי חולה עלייך!!!!!
רוני , (23/09/2006)
7. דין דין המאמי
טל , (20/04/2006)
6. רק לקנות!
נטי , (11/04/2006)
5. באמת דיסק ממש יפה
היידי , (08/04/2006)
4.
סטאר , (07/04/2006)
3. זה דיסק שלא אוריד. אקנה. נקודה.
סדרתי , (07/04/2006)
2. זמרת נפלאה ובעלת נשמה ייחודית
יונית , (03/04/2006)
1. רוצו לקנות את הדיסק
נעמי , (03/04/2006)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע