עלילה תזזיתית, גאג שרודף גאג ומהלכי נונסנס משעשעים בסרט שהוא בידור טהור במיוחד לילדים
נראה שתכליתו של"הפינגווינים ממדגסקר" היא לחתור בכל הדרכים האפשריות כנגד מאפייניהם החמדמדים של בני המין הפינגויני באשר הם, רק כדי בסופו של דבר הסרט יוכל לשוב ולאשר את החמידות הזו מחדש.
המהלך חסר השחר הזה הולם את מאפייניהם של הפינגווינים, המוכרים משני הסרטים הקודמים בסדרת "מדגסקר" (ומופיעים גם בסדרה טלוויזיונית משלהם, שבה לא צפיתי) ושל רוח הנונסנס הכמעט אנרכיסטית לעתים שפוקדת את הסרט הזה. בסופו של דבר זה מוצר של בידור טהור, להורים ולילדים. לפעמים לא צריך יותר מזה.
להציל את המין הפינגוויני
ארבעת הפינגווינים המככבים בסרט הם סקיפר המנהיג המחוספס, קובלסקי "החכם", ריקו הבולעני שקיבתו מתפקדת כמחסן לכלי נשק או לכל חפץ אחר שהארבעה יזדקקו לו במהלך הסרט ולבסוף - פרייווט, הצעיר והתם שבחבורה.
האויב הראשי כאן הוא "דייב מי מלח", תמנון מטורף שמעמדו בגני חיות שונים שביניהם נדד ברחבי העולם נשחק עוד ועוד בגלל שהפינגווינים גנבו ממנו שוב ושוב ואת תשומת לבם של המבקרים.
הפינגווינים ממדגסקר (תמונת יחסי ציבור)
הברנש מרובה הזרועות מחליט לנקום בפינגווינים באשר הם ואילו ארבעת הגיבורים נדרשים להציל את המין הפינגוויני מהמצאתו ההרסנית של מי מלח, המאיימת להפוך אותם למפלצות. יצוינו גם עוזריו של דייב, תמנונים שתקניים בעלי הבעה מעונה, שמספקים כמה מהסצינות המשעשעות יותר.
ואולם למרות עלילות הריגול הפרודיות של הפינגוווינים ושל צוות יריביהם-עמיתיהם, חברי ארגון החשאי "רוח הצפון" (כלב זאב עשוי ללא חת, דב קוטב אבהי, ינשופת שלג קשוחה וכלב ים חסר אישיות), הכוח המיטיב, המחזיר בסופו של דבר את הפינגווינים למעמדם "החמוד", הוא אותה מתיקות אינסופית המאפיינת את הצעיר והטירון שבחבורה, פרייווט, ולאו דוקא את חבריו הקשוחים והפרועים.
רוח נונסנס
הקצב כאן מסחרר אם כי לא לגמרי מתיש. גאג רודף גאג, חלקם מוצלחים מאוד, רבים מהם חולפים ביעף מעל ראש הילדים, חלקם גם מעל ראש ההורים. זה לא מאוד הפריע לי בסרט הזה, כי יש בו משהו נטול יומרות.
רוח הנונסנס ניכרת במיוחד בהתקדמות המופרכת של העלילה, שמדלגת בתזזיתיות בין אתרים שונים בעולם (אנטארטיקה, ונציה, שנחאי ועוד) בהנמקות שחינן הוא בחוסר סבירותן. גם זו דרך להשתמש באפשרויות הבלתי מוגבלות שמספקת האנימציה.
הפינגווינים ממדגסקר (תמונת יחסי ציבור)
דרימוורקס ידועים ביכולת שלהם לשלב בין הומור למבוגרים והומור לילדים ובמיטבם הם יוצרים סרטים שגם פועם בהם לב גדול ורחב. כאן מקומו של הלב נפקד לטובת רוח שטות עליזה ומדבקת.
אפקטי התלת ממד של הסרט לא נוצלו בשום אופן זכיר, ובכל זאת בן הרבע לחמש סוחרר והשתלהב. אמו לא סבלה וגם צחקקה פה ושם.