"סיפור גדול" הישראלי על DVD, וגם: "ג'ולי וג'וליה", "אשתו של הנוסע בזמן", "המחליפים" ו"פרידות"
"סיפור גדול" (ישראל 2009)
שיווק והפצה: אן.אם.סי יונייטד
הסרט המסחרי הגדול של השנה החולפת, שיותר מ-200 אלף צופים צפו בו בישראל. סרטם של שרון מימון וארז תדמור מתרכז בקבוצת גברים שמנים ברמלה, שנוטשת את החוג לשומרי משקל לטובת תחביב אחר, בעל משקל כבד. הרצל (איציק כהן), העומד בראשם, טבח שפוטר מעבודתו, מתחיל לעבוד כשוטף כלים במסעדה יפנית. באמצעות העובדים היפנים במקום הוא מתוודע לספורט היאבקות הסומו הפופולרי ביפן.
הוא מחליט לפתוח מועדון מקומי לספורט זה, בהשתתפות חבריו מחוג הדיאטה, גידי (אלון דהן), אהרון (דביר בנדק) וסמי (שמוליק כהן). אליהם מצטרפת גם זהבה (עירית קפלן), פורשת נוספת מחוג ההרזיה, ובינה ובין הרצל נרקם רומן. הרצל מצליח לשכנע את הבוס שלו במסעדה, קיטאנו (טוגו איגאווה), להתחיל לאמן את החבורה בסומו, ואימונים אלה תופסים חלק מרכזי בחייהם. אבל בעוד הרצל מתמודד עם חיכוכים בינו ובין זהבה, אהרון חושד שאשתו בוגדת בו ומוטרד מכך, וגידי מתלבט אם ואיך לצאת מהארון. ביתיים מתקרב מועד הטורניר הראשון לסומו ברמלה.
בתוספות: סרטון מאחורי הקלעים וסצינות שהורדו בעריכה.
סיפור מקסים, זורם, קולח ומשעשע. מומלץ מאוד.
"ג'ולי וג'וליה" (ארה"ב 2009)
שיווק והפצה: פורום פילם
סרטה המדובר של נורה אפרון, שזיכה את מריל סטריפ בגלובוס הזהב ובמועמדות (ואולי זכייה) באוסקר, בטקס שיתקיים בראשית מרץ. סטריפ מגלמת את השפית הפריקית והאנרגטית ג'ולי צ'יילד, זו שהכניסה את המטבח הצרפתי לסלון של אמריקה. דמות תיאטרלית מוחצנת ומוקצנת, אפילו קצת מגוחכת, שסטריפ נועצת בה שיניים עסיסיות בהנאה בלתי מוסתרת. בייחוד היא אוהבת לשחזר את המשפט שסיים כל תוכנית בישול טלוויזיונית שלה: "אני ג'וליה צ'יילד. בון אפטיט!".
בראשית הסרט צ'יילד היא "רק" אשת דיפלומט אמריקאי, המגיעה אתו למקום שליחותו, פריז. עם הזמן היא מתחילה לפתח שם את הקריירה הקולינרית שלה, בזכותה תהפוך, כשתשוב לאמריקה, לאוטוריטת בישול אותנטית מובילה, בעלת תוכנית טלוויזיה עתירת רייטינג, וגם מחברת ומו"לית של ספרי מתכונים שיהפכו לרבי מכר עולמיים. במקביל מגולל הסרט את סיפורה של ג'ולי פאוול (אמי אדמס), בלוגרית צעירה ש-50 שנה לאחר פרסום ספרה הראשון של צ'יילד על הבישול הצרפתי, מתארת בבלוג שלה את התנסויותיה בהכנת תבשילים ממתכוני הספר.
בתוספות: שני סרטונים על מאחורי הקלעים של ההפקה: "מרכיבים סודיים: יצירת 'ג'ולי וג'וליה'", ודברי הבמאית-תסריטאית אפרון.
קומדיה משעשעת למדי, קצת נמרחת ומתמשכת, אבל משחקה המעולה של סטריפ מציל את המצב.
"פרידות" (יפן 2009)
שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע
זוכה אוסקר הסרט הזר של השנה שעברה. את הסרט ביים יוז'ירו טאקיטה. דאיגו (מאסאהירו מוטוקי), נגן צ'לו בתזמורת בטוקיו, נאלץ לחזור עם רעייתו מיקה (ריוקו הירוסואה) לעיירת הולדתו הקטנה והמרוחקת, לאחר שבעלי התזמורת החליט לפרקה. דאיגו מחפש לעצמו עבודה חדשה, ומודעה שראה בעיתון מביאה אותו למקום שהוא חושב כמשרד נסיעות. דאיגו מופתע לגלות שמדובר בחברה העורכת טקסי קבורה למתים, לפני שריפת גופותיהם.
למרות רתיעתו מעבודה מסוג זה משתכנע דאיגו לנסות בה את כוחו, וזאת בעקבות שכנועים מצד בעלי העסק, טאסקי (טסוטומו יאמאזאקי), וכן בשל השכר הגבוה המוצע לו. במרוצת הזמן נשאב הבחור לג'וב המוזר ולומד לעשות כבוד למתים ולהתייחס ברגישות לבני משפחותיהם, הבאים לראות את יקיריהם בפעם האחרונה. דאיגו לא מגלה לאשתו במה הוא עוסק, וכאשר נודע לה על כך פורץ ביניהם משבר קשה והיא עוזבת אותו.
בתוספות: סרטון על מאחורי הקלעים של ההפקה וסצינה שהורדה בעריכה.
סרט אווירה סנטימנטלי, מעודן ומרגש.
"אשתו של הנוסע בזמן" (ארה"ב 2009)
שיווק והפצה: פורום פילם
הסרט, שבוים על ידי רוברט שוונטק, מבוסס על רב המכר של אודרי ניפנגר ומנסה לשמר את הרומנטיקה האולטימטיבית הטמונה בו. קלייר פוגשת את הנרי כבר בהיותה בת שש, בעוד הוא גבר בן 40. בין השניים יתפתח שנים מאוחר יותר סיפור אהבה ייחודי. כאשר קלייר (רייצל מקאדמס) בת 20 פלוס, אמנית המבססת את עצמה, היא שוב פוגשת בהנרי (אריק באנה), בספרייה בה הוא עובד. הוא בן 30 ולא מזהה אותה, כי עדיין לא התרחשה הקפיצה בזמן בה פגש אותה לראשונה, כילדה.
קלייר מתחילה להבין שיש לה עתה, וכך גם בהמשך, רגעי חסד מוגבלים, שלאחריהם הוא עתיד לשוב ולהיעלם. שלא מרצונו הנרי הוא נוסע בזמן, ונלקח לפרקים לעבר ולעתיד, ואז שב לעולם בו ישוב ויפגוש את קלייר. היא קולטת באינטואיציה שהנרי הוא אהבת חייה, ולמרות הקשיים שנובעים ממצב הצבירה האנושי המיוחד שלו, האהבה הזו חייבת להתממש.
בתוספות: הסרטון "אשתו של הנוסע בזמן – אהבה מעבר למילים", בו משחזרים השחקנים, הבמאי והתסריטאי (ג'ואל רובין) את המסע הקולנועי שלהם בעקבות הרומן.
לא ממש יורד לעומק ולדקויות של הרומן, אבל עדיין מדובר בסרט מרגש, בייחוד לרומנטיקנים.
"המחליפים" (ארה"ב 2009)
שיווק והפצה: פורום פילם
ברוס וויליס חוזר לז'אנר שבו כבר התבטא לא אחת בעבר: מותחן אקשן בדיוני-עתידני. את הסרט ביים ג'ונתן מוסטאו, על פי הרומן הגראפי של רוברט ונדיטי. בעתיד הלא רחוק האנשים יחוו את חייהם כשהם מוגנים בביתם. את פעולות החיים מחוץ לבועה הביתית ימלאו עבורם "מחליפים", רובוטים בדמותם ובצלמם, הפועלים מכוח המחשבה בלבד ומתפקדים במקומם בעולם החיצוני. איש לא יצטרך לצאת מהבית, אלא ישלח החוצה לביצוע כל פעולות החיים, את "המחליף" שלו. בדרך זו תנהל האנושות חיים שלווים, ללא אלימות, רצח ופשע.
אבל כאשר סטודנט המחובר ליוצר הטכנולוגי של "המחליפים" נרצח, אי ודאות מתחילה לתפוס את מקום המוכר והידוע, והאידיליה מתפוגגת. סוכן האף.בי.איי גריר (וויליס) יוצא לעולם האמיתי ומסכן את עצמו, על מנת לפענח את הפרשה המסתורית. לצידו פועלת הסוכנת פיטרס (ראדה מיטשל). עד מהרה מגלים השניים שנרקמה סביבם קונספירציה מתוחכמת.
בתוספות: סצינות שירדו בעריכה והסרטונים "הטכנולוגיה בשימוש הסרט וחיי היומיום" ו"הפיכת הסיפור לסרט".
אפקטיבי ברמת האקשן, אבל מוכר, שחוק ומשומש רעיונית.