גם בלי הבלדה Russian Roullete, שחסרונה הורגש, ריהאנה סיפקה את הסחורה בגדול
איפה הרולטה הרוסית?
התמיהה הגדולה היחידה שהתעוררה אצל לא מעט צופים ומעריצים עם סיום הופעתה הדינמית והמשכנעת של ריהאנה באצטדיון בלומפילד ביפו הייתה: מדוע היא לא ביצעה את בלדת הענק המזהירה שלה Russian Roullete?
זאת למרות שברשימת שירי המופע, שהוגשה לנו על ידי ההפקה, הלהיט הגדול הזה שלה מופיע כשיר הראשון בהופעה (אף שהוא בעצם אמור להיות אחד ההדרנים המסיימים ומרימים את הקהל לקתרזיס). ולמרות שהשיר הזה פומפם בחודשים האחרונים נון-סטופ כמוביל תשדיר הפרסומת של אורנג' לקידום ההופעה של האמנית, בד בבד עם פרויקט העבודה לטובת הקהילה, שזיכה 13 וחצי אלף צופים צעירים שעשו זאת בהזמנות למופע.
גם בגזרת הביגוד נהגה איתנו ריהאנה בחסכנות מסוימת. בהופעותיה ברחבי העולם היא מציגה לרוב מלתחה עשירה, ביזארית ומשוגעת, נועזת ומינימליסטית, אבל על בימת בלומפילד אתמול היא החליפה מעט מדי פעמים בגדים וויתרה על אלה האקסטרווגנטיים, המוכרים מהגיגים שלה בחו"ל. לרוב היה עליה בגד שחור צמוד, שעטף את גזרתה וחשף את רגליה הנעולות מגפיים תואמים. ובחלק אחר של המופע התקשטה בחצאית צמודה, עטורת נצנצים מוכספים. את הערב היא החלה כשמשקפי שמש לעיניה וכתר עם שפיצים בולטים לראשה.
אבל בסך הכל אין בכלל טענות לריהאנה, ילידת ברבדוס, שארגנה לנו מסיבה תוססת. הבחורה רק בת 22 (עם ארבעה אלבומי אולפן כבר ברזומה האמנותי), אבל בעלת כריזמה ובשלות של אמנית ואישה בוגרת הרבה יותר. יש לה קול גרוני חם ועוצמתי, שגווניו נעים בין שירת נשמה ואר נ' בי קורעת וצבע פופי והיפ-הופי קליל. היא חמה ולבבית ומתקשרת היטב עם הקהל האוהב, וכמובן לא מפסיקה להתנועע, לרקוד ולפזר אנרגיות לכל עבר.
כאמנית לוהטת עכשווית, המופע והבמה שלה תואמים בסטנדרטים הטכניים שלהם את אלה של הדיוות הצעירות המקבילות לה: בריטני ספירס, ביונסה וליידי גאגה. מופע מושקע עם ארבעה רקדנים ורקדניות, להקה מיומנת, מסכים משוכללים ברקע ובצידי הבמה (עליה מרצדת R גדולה), שעליהם הוקרנו כמעט לכל אורך הערב סרטוני קונספט צבעוניים וססגוניים בעלי אופי עתידני, בצד פירוטכניקת אש ואפקטים מרהיבים אחרים. הסאונד טוב מאוד, ובכלל - אפשר לדווח על אפס תקלות באירוע הזה.
מפלצות רודפות אחריה
צלילי Madhouse פותחים את ההופעה באיחור ניכר, בתשע ועשרים בערך, ולאחר מכן ריהאנה עולה לבמה בסערה ומבצעת את Hard, ומיד לאחריו את Shut Up And Drive. ב-"Fire Bom הקהל הצעיר (הרבה יותר בנות מבנים) מוחא כפיים, כשברקע הבמה ועל המסכים אפקטים של אש ופיצוצים. ב-Disturbia רודפים אחר האמנית מפלצות (הרקדנים שעלו על קביים גבוהים והצטיידו במסכות מאיימות).
ב-Rockstar 101 מגיע הרגע של נונו בטנקורט, הגיטריסט המקועקע והמחונן של להקת "אקסטרים", שדופק סולו גיטרה וירטואוזי. בכלל, הצלילים שמניבים המיתרים שלו לכל אורך המופע מוסיפים צבע מיוחד לסאונד הכללי. גם ריהאנה מעלה על עצמה גיטרה שחורה בעלת עיצוב מיוחד ועושה את עצמה מנגנת, למצהלות הקהל. ב-Rude Boy היא מאפשרת לקהל לשיר במקומה את המילים הנועזות והגסות. גם Hate That I Love You הרגוע ו-Rehab הקצבי.
ריהאנה בהופעה. צילום: סיון פרג'
אחד משיאי הערב מגיע כשהאמנית מבצעת ברגש רב את הבלדה המרטיטה Unfaithfull. הקהל שר יחד איתה ומדליק ומנענע את נרות הפלסטיק ומקלות הלב הכתומים האלסטיים, שחולקו בכניסה על ידי נציגי אורנג'. גם Stupid In Love ממשיך את המגמה הזו. אחר כך מגיע Te Amo הספרדי, עם קטע נגינה של גיטרה קלאסית, שהקליפ האירוטי שיצרה לו הזמרת מרמז לאהבת נשים. הקטע הקצבי Please Don't Stop The Music, אף הוא בהשתתפות פעילה של הקהל, מעורר אסוציאציות מסוימות למדונה, אף שהשיר מכיל סמפול משיר של מייקל ג'קסון.
ב-Breaking dishes זכינו לצפות בריהאנה מרביצה סולו מתוזמן היטב על סט תופים, כשהמתופף של להקת הליווי מנהל איתה דיאלוג חבטות. S.O.S זוכה לביצוע מצוין ו-Take A Bow שוב מעורר תגובות רגשיות מהקהל. לקראת סיום פותחת הזמרת במחרוזת להיטים עליזה ומסחררת, הכוללת את Wait Your Turn, Live Your Life ו-Run This Town, והסיום, איך לא, שייך כולו ללהיט הענק שלה, Umbrella, שמקפיץ את הצעירים לרמות חדשות של התלהבות וריקודים, בעוד מכונת הקונפטי יורה לאוויר פיסות ניר בצבע אורנג'. אין ספק, ריהאנה ארגנה כאן מסיבה גדולה ושמחה, שארכה כשעה וחצי. חבל שלא יותר.