בין הכותרים החדשים: "נאום המלך", "ז'טאם איי לאב יו טרמינל", "ברוכים הבאים למכס" ועוד
"היום בו לא נולדתי" (גרמניה-ארגנטינה 2011)
שיווק והפצה: פליי רקורדס וסרטי אורלנדו לראשונה עוסק במאי גרמני צעיר, פלוריאן קוסן, ועוד בסרט הביכורים שלו, בנושא טראומטי וטעון לארגנטינים - משטר החונטה הצבאית שם בשנות ה-70 וראשית ה-80. מריה (ג'סיקה שוורץ), שחיינית בת 30, יוצאת מגרמניה לתחרות שחייה בדרום אמריקה. בעצירת ביניים בבואנוס איירס היא שומעת בשדה התעופה שיר ערש בספרדית שמציף בה זיכרונות מודחקים וגורם לה לבכי. החוויה הזו מערערת אותה וגורמת לה להישאר בבירת ארגנטינה. אביה, השומע על כך, טס אליה ובחוסר רצון בולט מספר לה שהיא אינה ילידת גרמניה, כמו שהאמינה כל חייה, אלא בעצם ילדה מאומצת להורים שנעלמו בזמן משטר הגנרלים. למורת רוחו, מריה נחושה לנסות ולאתר את בני משפחתה שנותרו בחיים, בעזרת שוטר מקומי איתו התיידדה. בדעתה לגלות מהם שורשיה ולחשוף את זהותה האמיתית, בתחושה כבדה שאביה לא סיפר לה הכל. סרט קטן ואינטימי, מרגש ונוגע ללב. "בעולם טוב יותר" (דנמרק 2010) שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע הבמאית הדנית סוזאן בייר יצרה סרטים ראויים כמו "אהבות פתוחות" ו"אחרי החתונה", אבל דווקא במקרה הזה, בסרט זוכה אוסקר הסרט הזר, היא כושלת לדעתי. רופא דני מטפל בחולים בכפר נידח באפריקה, בעבודה שהיא יותר שליחות מאשר פרנסה. בחופשות המולדת שלו הוא מנסה להתחבר מחדש לאשתו שיחסיו איתה רעועים. בנו וחברו, ילד זועם ומתוסכל עקב מות אמו מעורבים בסכסוך עם ילד אחר על נדנדה במגרש משחקים. אבי הילד היריב, בריון מקומי, מכה את בן הרופא. האב שוחר השלום מנסה לפייס בין הצדדים ולא מגיב כשהבריון שוחר הריב והמדון סוטר גם לו. אבל בנו וחברו מבקשים לנקום על כבוד המשפחה שהושפל. באפריקה מגיע למרפאת הרופא גבר סדיסט שנוהג לחתוך נשים הרות כדי לראות את מין הוולד שבבטנן. כעת הוא פצוע וחבול והרופא מבקש להצילו, אלא שהכפריים שסבלו ממנו מבקשים לנצל את פציעתו כדי לנקום בו. הנימה הצדקנית ומוטיב הגאולה הנוצרי גורמים ליצירה להיראות מתיימרת ולא אמינה.
"ארוחות אמצע אוגוסט" (איטליה 2009) שיווק והפצה: פליי רקורדס וסרטי אורלנדו בימים אלה מוקרן כאן "טעם החיים", סרטו השני של ג'יאני די גרגוריו, וזו הזדמנות טובה להיזכר בסרט הביכורים שלו. ג'אני, שמגלם די גרגוריו עצמו, מתגורר עם אמו הקשישה (ולריה דה פרנצ'סקיס) בדירה קטנה ברובע פועלים ברומא ומטפל בה במסירות. כל ערב הוא קורא באוזניה כמה עמודים מ"שלושת המוסקטרים" של אלכסנדר דומא. לחייהם הרוטיניים נכנסות בימי החג שלוש קשישות נוספות. ג'אני מאחר בתשלום שכר הדירה, והאחראי לדירה מוכן לוותר לו על חובו אם יסכים לארח בדירה את אמו, שעה שהוא ואשתו יוצאים לחופשה. אמו של האחראי מגיעה עם אחותה, ואליהן מצטרפת גם אם הרופא של אמו של ג'אני. גם הוא מוכן לוותר על חובו לו תמורת אירוחה הזמני. ג'יאני נאלץ לבלות עם הקשישות התובעניות ולהכין להן תבשילים. סרט נטורליסטי, עשוי בהומור ובחן רב. "ברוכים הבאים למכס" (צרפת 2010) שיווק והפצה: פליי רקורדס וסרטי אורלנדו דני בון, יוצר הנוסחה המסחרית המנצחת של "ברוכים הבאים לצפון", מכה שנית. תפר הגבולות צרפת-בלגיה ב-1993. באירופה מוכרז איחוד גלובלי-כלכלי. בשני צידי עיירות הגבול לא מתלהבים אנשי המכס מהרעיון ובאי רצון בולט מבצעים את ההכנות לפתיחת הגבולות. רובן (בנואה פולוורד), פקיד מכס בלגי, טיפוס עצבני ופטריוט גאה, נחוש בדעתו לנסות לשמור על גבולות הממלכה הבלגית מפני פלישת האזרחים הצרפתים, אותם הוא מכנה "צפרדע ונים", ומוצריהם, לשטח בלגיה. במרחק של כמאה מטר ממנו, בצד הצרפתי, עובד מתיאס (בון). הוא חש לעג לבלגים ובמיוחד לרובן, אבל מאחר שהוא מאוהב באחותו לואיז (ג'ולי ברנרד), הוא מתחנף אליו. למורת רוחם משתפים השניים פעולה בהרכבת כוח משימה פרנקו-בלגי שימנע הברחות בין המדינות. ציני, אירוני ומשעשע למדי. "ז'טאם איי לאב יו טרמינל" (ישראל 2010) שיווק והפצה: התו השמיני סרט הבכורה העלילתי של דני מנקין ("18 קילו של אהבה"). בן (מוקי), בחור הססן ולא החלטי, בייחוד בכל הקשור לנישואין לחברתו האמריקנית. לאחר שהיא שבה לאמריקה הוא מחליט לטוס בעקבותיה ולהתחתן איתה בניו-יורק. אבל במטוס, ולאחר מכן בנמל התעופה של פראג, שם מתבצעת נחיתת ביניים, הוא פוגש את אמה (נרונה דה מאסדו-קפלן), צעירה בריטית יפהפייה, ומתפתח ביניהם דיאלוג מסקרן. השניים מפספסים את טיסות ההמשך שלהם ומבלים יחד יום שלם בעיר הרומנטית. הם מטיילים, משוחחים, לומדים זה על זה ואפילו מבקרים יחד בבית דודתו של בן, החיה בצ'כיה. בתום 24 השעות המשותפות שיעבירו יחד יצטרך בן להגיע שוב להחלטה קשה: עם מי לבלות את שארית חייו. בתוספות: סצנות שירדו בעריכה, ראיון עם מוקי, קליפ שיר הנושא של הסרט "אם לא עכשיו אז מתי", סרטון מיוחד על מאחורי הקלעים של ההפקה והערות הבמאי. יש בסרט – מעין גרסה ישראלית לקונספט של "לפני הזריחה" ו"לפני השקיעה" - רגעים יפים בצד בוסריים
"זהות לא ידועה" (ארה"ב 2010) שיווק והפצה: התו השמיני בסרטו של ז'אומה קולייט סרה המדען ד"ר מייקל האריס (ליאס ניסן) מגיע עם אשתו לברלין לכנס מקצועי. עם הגיעם למלון הוא נזכר ששכח חפצים בשדה התעופה, וממהר לשם. בדרך מעורבת המונית שמסיעה אותו בתאונה, והאריס מוצא עצמו בבית החולים, כשהוא סובל מאבדן זיכרון. לאחר שעולה בידו להתאושש הוא שב למלון. שם מתברר לו לתדהמתו שרעייתו (ג'נוארי ג'ונס) לא מזהה אותו, ואדם אחר (איידן קווין) אימץ את זהותו. הוא מתקשה להוכיח מי הוא לאנשי הרשויות הספקניים, ומהר מאוד מוצא עצמו מתחמק ממתנקשים מסתוריים המנסים לחסל אותו. האריס מתחיל להטיל ספק בשפיותו, אבל אז מאתר את נהגת מונית שהייתה מעורבת בתאונה בה נפגע (דיאן קריגר). היא הופכת לבת בריתו, והשניים יוצאים לחשוף מה עומד מאחורי התעלומה המוזרה. בתוספות: סרטון מיוחד: "בלתי ידוע: מה ידוע? חקרו את הדמויות" - מאחורי הקלעים של הסרט. החלק הראשון מעולה, מזכיר באופי ובסגנון את היצ'קוק, אבל בחלקו השני מתדרדר. "נאום המלך" (אנגליה 2010) שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע בסרטו של טום הופר, כשהמלך ג'ורג' החמישי שוכב על ערש דווי ברור שיירש אותו בנו הבכור, דייוויד (גיא פירס), הרהוט והכריזמטי. אבל זה מתגלה כטיפוס הולל וקל דעת, שמנהל רומן עם גרושה אמריקנית מבוגרת, ואליס סימפסון, מה שמקשה עליו להיות המלך הבא. הוא אמנם מולך תקופה קצרה, אבל מעדיף להינשא לאהובתו ב-1936, ולוותר על המלוכה. אחיו הצעיר ברטי (קולין פירת'), בחור רציני, שקול ומחושב, סבל מגמגום כרוני. הימים הם ימי עליית הרדיו כמדיום תקשורת ההמונים, והנסיך כבד הפה מתקשה להשמיע נאומים לעמו, בתקופה הקריטית של ערב מלחמת העולם השנייה. רעייתו אליזבת (הלנה בונהם קרטר) פונה למטפל אלטרנטיבי ממוצא אוסטרלי, ליונל (ג'פרי ראש). הקשר החשדני בין השניים הופך בהמשך לידידות אמיצה, ושיטותיו של ליונל מראות תוצאות. בתוספות: הערות הבמאי, מאחורי הקלעים, שאלות ותשובות עם הבמאי והשחקנים, נאומי המלך גורג' השישי ועל ליונל לוג. התסריט הדוק, הבימוי אלגנטי ושחזורי התקופה מרשימים, כוחו של הסרט גם בשימוש בצוות שחקנים בריטים ואוסטרלים מהשורה הראשונה, שעושים עבודה נפלאה. "על אלוהים ואנשים" (צרפת 2010) שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע סרטו של קסבייה בבואה מבוסס על אירוע שהתרחש במחוז כפרי של אלג'יר ב-1996. שמונה נזירים צרפתיים טראפיסטים קתולים חיים בהרמוניה במנזר הטיברין המבודד בסמוך לכפר נידח ונחשל, ומסייעים לתושביו בכל, מעזרה רפואית ועד רוחנית. הנזירים מוקפים גינות ירק ומטפלים בעדרי צאן ובקר ונאחזים זה בזה ובאמונתם החזקה. מנהיג אותם כריסטיאן (למברט ווילסון), אב המנזר. חייהם הרמוניים ורוחניים. אבל כשפורצת במקום מלחמת אזרחים, בה פעילים גורמים איסלאמים קיצוניים, הנוצרים הולכים ומתמעטים והמנזר נותר כמובלעת בלב אזור מוסלמי. תקריות רצחניות בסביבה ומפגשים מטרידים של הנזירים עם אנשי פלג מוסלמי קיצוני, מבשרים רעות ומבהירים להם שהשקט היחסי האופף אותם עלול להיות מופר בכל רגע. כשהאידיליה קורסת לחלוטין, הנזירים מוצאים עצמם בסכנת חיים מוחשית ועליהם לקבל החלטה גורלית. יצירת קולנוע מעוררת השראה, שיש בה ריאליזם נוקב ואלגוריה, השלובים זה בזה.
15/08/2011
:תאריך יצירה
|