מתברר שהחלום הגדול של אפרת גוש היה להיות זמרת ג`אז בניו יורק. במופע הקרוב שלה בפסטיבל הפסנתר היא תנסה לממש את האופציה הזו בתל-אביב, ולראשונה מאז הפריצה הגדולה – בלי יוני בלוך לצדה על הבמה.
כסות ג`אזית
פחות משנה אחרי שיצא לרדיו "תמיד כשאתה בא" היפהפה שמיקם מיד את אפרת גוש (22) כאחד מהקולות החדשים היותר מיוחדים, יתקיים בפסטיבל הפסנתר המופע "אפרת גוש וטריו ג`אז", שכמשתמע משמו יציג את שיריה של גוש, בכסות בעלת זיקה ג`אזית מובהקת.
שלא כמו במופע הרגיל שלה שמעלה בין שישה לשבעה נגנים על הבמה, תלווה הפעם גוש בטריו הכולל את הפסנתרן דניאל קורן, המתופף אריאל ערמוני והקונטרבסיסט יאהו ירון (השניים הראשונים הם גם חלק מהרכב ההופעות הקבוע שלה), ותבצע בנוסף לשירי האלבום שלה גם כמה שירים חדשים (שכתבו עמיר לב והצוות שאחראי על שירי האלבום הראשון, יוני בלוך וברק פלדמן) ושניים שלושה סטנדרטים.
- אז מה לך ולג`אז?
"לפני כמה שנים, עוד לפני שהופעתי עם יוני בלוך, שרתי בעיקר ג`אז. במועדונים, בתי קפה, פאבים, בכל מקום שהיה מוכן. החלום האמיתי שלי היה אשכרה לנסוע לניו יורק, ללמוד שם ג`אז ולהיות זמרת ג`אז, עד שגיליתי את המקום הזה של ליצור ולשיר בעברית. ומשם באה ההופעה הזאת בפסטיבל הפסנתר, לראות עוד פעם איך זה מרגיש.
"כל העיבודים יהיו שונים לגמרי מבתקליט. ממש לקחנו את כל השירים והפכנו אותם לבלוז, לבוסה, לסווינג, נגענו בכל מיני דברים ואני מאד אוהבת את מה שיצא. דניאל קורן ואריאל ערמוני מלווים אותי בכל ההופעות שלי, ועם אריאל זו איזה סגירת מעגל לחזור פתאום יותר לכיוון של ג`אז, כי הוא באמת היה איתי לגמרי כשהתחלתי, בפאבים, כשעוד חלמתי להיות זמרת ג`אז. שם התחלנו שנינו".
- במופע הרגיל שלך את מגיבה לסוג אחר של עיבודים וכלים. איך השינוי הזה משפיע על השירה שלך במופע החדש?
"במופע הרגיל אני עולה באמת עם הרכב שהוא יחסית מאוד גדול, ויש הרבה דיסטורשנים על הבמה. עכשיו, עם הטריו, יש פתאום הרבה ספייס על הבמה והרבה דקויות שצריך אפילו עוד יותר לשים אליהם לב כי השקט הזה משאיר אותי חשופה יותר. במיוחד כי באתי מנקודה שכבר היו לי עיבודים לשירים עם שבעה כלים בערך, ופתאום לצמצם את זה לשלושה כלים זה אומר שצריך לחפש יותר, כדי למלא את השקט הזה שנמצא על הבמה".
פעם ראשונה בלי יוני
להצלחה הגדולה שלה הגיעה גוש כאמור, בסיוע הלחנים וההפקה המוזיקלית של יוני בלוך, שנחשב גם הוא לאחת התגליות הצעירות של השנים האחרונות. השניים מקיימים קשר מוזיקלי הדוק כשגוש שימשה כזמרת הליווי בלהקה של בלוך, ובלוך הוא הפסנתרן בהרכב של גוש, מה שהופך את המופע בפסטיבל הפסנתר לאחד הבודדים שלה שממנו נעדר בלוך.
"זה באמת מוזר קצת בלי יוני. הוא מופיע איתי תמיד וזאת פעם ראשונה שאני בלעדיו, אבל הוא איתי במובן הרוחני של העניין. זה קצת מפחיד, אבל זה מעניין בשבילי. נראה איך זה יעבור בהופעה הזאת, לאט לאט, ואיך אני ארגיש כשנהיה על הבמה, כי זה בכל זאת משהו אחר".
- התקליט שלך יצא במרץ השנה, ומאז באמת שעברת מקיצוניות אחת לשנייה עם ההצלחה וההכרה הכל כך משמעותית שהוא קיבל, וההופעות הרבות שבאו בעקבותיו. קשה להאמין ששנה כזאת לא שינתה אותך במשהו.
"באמת שנראה לי שלא השתניתי, ואני מדי פעם בודקת עם האנשים הקרובים אלי כדי להיות בטוחה. אולי יש איזה שינוי בקטע של יותר אחריות, יותר ברור לי מה אני רוצה לעשות ומה אני אוהבת. מעבר לשינוי של השנה הזאת, אנחנו באמת בגילאים כאלה שכולם הולכים לחפש את עצמם בהודו, וממני זה נחסך, כי אני מצאתי את עצמי כבר פה".
- יש בהצלחה כל כך מהירה גם משהו מלחיץ מבחינתך?
"הצלחה זה דבר מרגש. אני עובדת מאוד קשה בשביל למצוא את הדרך שלי ולא להישאר בגדר של איזשהי הבטחה, אבל אני לא נלחצת מהצלחה. אני משתדלת לא להתעסק עם זה".
- עובדת כבר על האלבום הבא? תעשי אותו עם אותם אנשים שעשו לך את האלבום הראשון?
"התחלתי לאסוף חומרים, והפעם גם אני כותבת לאלבום חלק מהמילים והמנגינות. יוני בלוך וברק פלדמן נמצאים שם ביג טיים, ובקשר לשאר האופציות, זה כרגע מה שנבדק באיסוף החומרים. יוני וברק הם באמת הגרעין החזק של האלבום, ואני מאמינה שהם יהיו גם הגרעין החזק של האלבום הבא".
אפרת גוש תופיע במסגרת פסטיבל הפסנתר במרכז סוזן דלל (אולם ירון ירושלמי) ביום רביעי, ה- 9 בנובמבר 2005 ב-22:45. לפרטים נוספים
08/11/2005
:תאריך יצירה
|