חמש נשים, חמישה שירי אהבה: רונית שחר ואיגי וקסמן משחררות סינגלים מעוררי ציפייה, סיוון ממשפחת תאקט פשוט נהדרת , אילנה אביטל ומיכל אמדורסקי קצת פחות.
רונית שחר / להתחיל להמשיך
(הד ארצי)
רונית שחר מצליחה לבטא אהבה וכאב בצורה מופלאה. היא עשתה את זה ב"תמיד זה בינתיים" הנפלא, וב"אהוב יקר" ועכשיו היא חוזרת עם סינגל חדש – "להתחיל להמשיך". כל מי שאי פעם חוותה פרידה יכולה למצוא את עצמה במילים של שחר. מה שיפה בשיר זה שהלחן שלו ממש לא מתרפס אלא מתיישב במדויק על המילים החזקות של אישה שיודעת שלמרות שהחיים עם אהוב אחד נגמרים, זה הזמן להתחיל-להמשיך, ולמצוא את האהבה הבאה, שעל בטוח מחכה מעבר לפינה. איזה כיף שבסתיו הזה רונית שחר אחראית על חימום האווירה, היא עושה את זה כל כך טוב.
איגי וקסמן / תמיד אוהב, תמיד נפגע
(התו השמיני)
אוהבים, עוברים לגור יחד, בטוחים שזה ימשך עד השמים, ואז פתאום משהו כבה , ואז נשאלת השאלה מה עושים עכשיו. איגי וקסמן מתארת בדיוק את הסיטואציה הזו בסינגל החדש שלה. הקול המעושן שלה, הלחן המתערסל, המילים החדות כל כך "תמיד אוהב, תמיד נפגע" הוא שיר מלנכולי, אבל כובש כבר מהשמיעה הראשונה. ומה בקשר לאהבה? כמו תמיד, יכול להיות טוב ביחד, ויכול להיות טוב לבד. אצל איגי הסוף הוא טוב. לפחות מבחינתה. עם כזו יריית פתיחה, לקראת אלבום חדש, פלא שכולם כבר מחכים??
אילנה אביטל - אותך היום
(עצמאי)
בדיוק בנקודה שבה חושבים שאפשר לדבר על הקריירה של אילנה אביטל במונחים של עבר, היא מפציעה מחדש. סוג של דיווה. "אותך" הוא ללא ספק אחד ההיי-לייטים המובהקים בקריירה שלה, וברוח התקופה, וברוח השינויים של שנות ה-2000, גם השיר הזה זוכה למתיחת פנים. קצת מיקסים אלקטרוניים, שינויים במילים והרבה כבוד למקור עושים את "אותך היום" לשיר דאנס, שיכול בקלות להשתלב במסיבות ריקודים, אבל ממש לא משאיר חותם משמעותי מבחינת אביטל. הקול שלה והיכולת שלה לשדרג את עצמה מקסימים בעיני, כמוזיקאית אני מצפה ממנה לקצת יותר כדי להכתיר את הסינגל כתחילתו של קאמבק. אפילו שילוב האנגלית פה ושם בטקסט לא עושה עלי רושם.
מיכל אמדורסקי - אתה ואני
(עצמאי)
מיכל אמדורסקי מנסה כבר שנים לעשות פופ כמו בחו"ל. עם לוק של מיליון דולר (אז מה אם המנתחים אחראיים לחלק מזה...), קול סקסי וריקודים שמשאירים אותי תמיד פעורת פה היא מנסה לשחק אותה בענק. בסינגל החדש שלה "אתה ואני" היא מנסה את מזלה עם משפחת פיק לדורותיה. המילים של מירית שם-אור, והלחן של שרונה פיק. אבל "אתה ואני" הוא לא יותר משיר פופקורן. הוא מעביר את הזמן, אבל ממש לא ממלא את הבטן, אלא משאיר תחושת ריקנות. אמדורסקי יכולה להרשות לעצמה להעז קצת יותר, וללכת קצת יותר רחוק עם הפרובוקטיביות שלה כך שלא נישאר אדישים אליה. ב"אתה ואני" זה לא קורה. או יותר נכון –זה ממש רחוק מלקרות.
סיוון ממשפחת תאקט -תסתכל עלי עכשיו
(תאקט רקורדס)
איך שסיוון פותחת את הפה האוזן שלי מתמגנטת. יש בה משהו כריזמטי וקוסם. הקול שלה עמוק ואולי לעתים מזכיר את זה של מאיה בוסקילה, אבל בניגוד לאחרונה סיוון לא לוקחת את זה רחוק מדי, ופשוט מדברת דרך השיר. אמנם זה שיר אהבה, ששוב עוסק באיך הכל התחיל ואיך הכל נגמר. אבל משהו במקצב, בגרוב ובלחן מבדיל את "תסתכל עלי עכשיו" מכל היתר. אחרי סאבלימינל, שי 360, בוסקילז וכל היתר, סיוון, נצר נוסף למשפחת תאקט, הפמיליה הכי נחשקת בהיפ הופ בישראל –יוצאת סוף סוף לאור. רק שתיתן לנו עוד מעצמה, ולא תתמסחר. טוב, אולי זו דרישה קצת מוגזמת, אבל בכל זאת – ניסינו...
08/11/2005
:תאריך יצירה
|