סרטו של בנדיקט אנדרוז נשען על הכריזמה של רוני מארה ובן מנדלסון, ו"מעל החוק" מספר על כלכלן שנכנס לכלא בעקבות תאונת דרכים שבה היה מעורב
"אונה" (ארצות הברית-קנדה, 2016)
דרמה. סרטו של בנדיקט אנדרוז. אונה (רוני מארה), אישה צעירה, מתחקה באובססיביות אחר עקבותיו של ריי (בן מנדלסון), המבוגר ממנה בשנים רבות. כאשר היא מצליחה לאתר אותו, במפעל בו הוא עובד, מתברר שהיה לו רומן איתה כאשר הייתה קטינה והוא גר בשכונתה, אלא שהפרשה התפוצצה והוא הועמד למשפט ומאז עברו שנים רבות והוא שינה את שמו, החליף את מקום מגוריו ויש לו משפחה. ריי מאוד מופתע לראות את אונה וחש לחץ וחוסר נוחות מכך שהיא הצליחה לאתר אותו. אונה מצדה נחושה לפענח את מהות הקשר שהיה ביניהם בעבר, בין היתר משום שהוא היה הראשון ששכב איתה ובעצם היא לא התגברה על הרומן שלהם ולא פיתחה מאז מערכת יחסים יציבה עם גבר אחר. במפגש הטעון ביניהם יוצאים שלדים מהארון וסודות עבר נחשפים. 94 דקות.
הסרט נשען על הכריזמה המשחקית והנוכחות הקולנועית של רוני מארה ובן מנדלסון, ושניהם מעניינים ומסקרנים. בעיקר מארה, שעבורי הפרסונה הקולנועית שלה עדיין אניגמטית ולא ברורה עד הסוף, וייתכן שזה סוד הקסם שלה בעיניי. אף שנבנה בסרט מתח בין שתי הנפשות הפועלות והוא מעורר עניין ורצון להבין לאן הסיפור הזה יתפתח, עדיין יש בו כמה פגמים מהותיים. ראשית, אנדרוז הוא במאי תיאטרון בריטי שזהו סרטו הראשון. ייתכן שמסיבה זו הוא בחר למקם את המפגש בין השניים בחלקו הגדול בתוך תחומי המפעל שבו עובד ריי, כאילו מדובר בבמת הצגה, מה גם שהסרט עובד מ"ציפור שחורה", מחזהו של דייוויד הרואר. אלא שקולנועית זוהי בחירה בעייתית. אונה וריי נראים "תקועים" במקום אחד, ואפילו אם זה דימוי למצב התקוע של היחסים ביניהם, העניין לא כל כך עובד ונראה מלאכותי. וככל שהקונפליקט בין השניים נמשך, ואף מעמיק, הסרט חופר יותר מדי מבלי להתקדם כמעט. אונה מנסה להבין האם היו לריי אז עוד ילדות בנות גילה, מה שרומז לכך שאולי יש לנו עסק עם פדופיל סדרתי. אבל העניין הזה נותר מעורפל, והעיסוק כאן בפדופיליה, אף שהוא מרומז וקשור בעיקר לאובססיה של אונה לדעת, לא מקבל טיפול נאות.
למועדי הקרנות
אונה (תמונת יחסי ציבור)
"מעל החוק" (ארצות הברית, 2017)
מתח-דרמה. סרטו של ריק רומן וו. ג'ייקוב (ניקולאי קוסטר-ולדאו) משתחרר מהכלא לאחר ריצוי תקופת מאסר ממושכת ונוראה וחובר לאנשי הכנופיה בשורותיה פעל כשהיה מאחורי הסורגים. בהמשך יתברר כי הוא היה כלכלן מצליח שניהל חיים טובים ונוחים. היה לו בית מפואר, מכונית מרצדס מהודרת, אישה יפה (לייק בל) ותומכת ובן קטן. אלא שהחיים האידיליים האלה התרסקו כשג'ייקוב השתתף בארוחת ערב חגיגית במהלכה הפריז בשתייה וכתוצאה מכך גרם לתאונת דרכים קטלנית. בעת ריצוי עונש המאסר שלו בכלא שמור הוא נאלץ להצטרף לכנופיה שתגן עליו ובשורותיה ביצע פשעים בין כותלי הכלא, כולל רצח. לאחר ריצוי עשר שנות מאסר יוצא ג'ייקוב מהכלא כאדם אחר. ראש הכנופיה שבשירותיה פעל מכריח אותו להמשיך גם בחוץ בביצוע מעשי פשע, ואם יסרב - חיי אשתו ובנו בסכנה. עם בנג'מין בראט, לייק בל, ג'ון ברנטל. 120 דקות. עד ראשית שנות ה-2000 הבמאי ריק רומן וו היה בעיקר כפיל, או פעלולן, בסרטים, לא מעטים מהם בסוגת האקשן, ומאז החל גם לביים. ברקורד שלו "מלשין", בכיכובו של דוויין ג'ונסון, ובאופן כללי הוא מתמקד בסרטים המפלרטטים עם עולם הפשע. וכפי שניתן לראות ב"מעל החוק", הוא יודע איך עובדים בז'אנר הזה. השחקן הדני ניקולאי קוסטר-ולדאו מרבה לשחק בסרטים ובסדרות טלוויזיה אבל עדיין לא הפך כוכב. כאן החיבור בין השניים מתברר כמוצלח למדי, וקסטר-ולדאו עושה תפקיד סביר בהחלט. הבמאי וו, שגם כתב את התסריט יודע להרכיב נרטיב עם מתח פנימי ומגולל סיפור שמצליח לרתק, אף שנעדר ממנו לחלוטין אלמנט רגשי. אפילו במפגש נדיר, קצר וטעון, בין האב ובנו, לא נוצרת אמוציה או אמפטיה לנוכח המתרחש.
למועדי הקרנות
מעל החוק (תמונת יחסי ציבור)
30/08/2017
:תאריך יצירה
|