סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מחול
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ביקורת
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "פוקסטרוט" ועוד
 

 
 
שמוליק מעוז ביצירה מעולה, "מר שטיין און-ליין" חינני, ו"מקס סטיל" הוא סרט מד"ב הזוי ומבולבל


"פוקסטרוט" (ישראל, 2017)

דרמה. סרטו של שמוליק מעוז, זוכה פרס אופיר לסרט הטוב ביותר. מיכאל (ליאור אשכנזי) נכנס להלם כאשר נציגי קצין העיר מודיעים לו שבנו החייל יונתן נהרג בעת פעילות מבצעית. אשתו, אם הבן, דפנה (שרה אדלר), מתעלפת ומקבלת זריקת הרגעה-הרדמה. מיכאל משותק וחדל אישים, ונציגי הצבא מנסים להיות פרקטיים ולנווט אותו עד טקס ההלוויה, אך מגלים חוסר רגישות למצוקתו. אחיו שמגיע ומנסה להשתלט על העניינים לא ממש מסייע. מיכאל מרגיש צורך ללכת למוסד בו שוהה אמו וליידע אותה בדבר האסון. להפתעתו היא מבינה לגמרי במה מדובר. אחרי שעות בהן התא המשפחתי מתרסק ומתפרק מרוב יגון, מגיע מצה"ל עדכון מפתיע-משמח, שההודעה על מות הבן בטעות יסודה וכי הוא שוהה בבסיסו. האב דורש שהוא יוחזר מיד הביתה. מכאן עובר הסרט למוצב המבודד בו משרת יונתן (יונתן שיראי) עם עוד ארבעה חיילים חברים. הם לא ממש עושים שם הרבה, אבל מצליחים להיות מעורבים באירוע חמור. לבסוף חוזר הסרט לביתם של מיכאל ודפנה, העסוקים בליבון חייהם, בהתמודדות עם רגשות אשמה ובבלבול קיומי. גם בתם (שירה האס) לא מצליחה להוציא אותם מהמצב הסבוך הזה. 113 דקות.

יצירה קולנועית מעולה, עוצרת נשימה ובעלת אמצעים אמנותיים מקוריים במיוחד. כבר בסרט הביכורים שלו, "לבנון", שזכה בפרס "אריה הזהב" בפסטיבל ונציה, הפגין שמוליק מעוז יצירתיות יוצאת דופן, כשבנה נרטיב קלסטרופובי המתרחש כמעט כולו בבטן טנק. גם ב"פוקסטרוט" (שם של ריקוד סלוני), שזכה לא מזמן ב"אריה הכסף" בוונציה, יש תחושה של תעוקה ומחנק, הנובעים לא רק מהמצב הנפשי של הגיבור אלא גם מחללי בית המשפחה בעל העיצוב ההייטקי, הנקיים והעירומים, ואווירתו האפלולית ובעלת האורות והצללים הקונטרסטיים. הגיבור המרכזי, אב שכול טרי, נע בחדרים ובין קירות הבית כמי שקפאו השד, וזוויות הצילום המיוחדות, בהן עיליות, של גיורא ביח (שצילם גם את "לבנון") ממחישות שהוא לכוד לא רק בתוך הבית אלא גם, ובעיקר, בתוך עצמו. החלק השני, בו מועתקת העלילה למוצב בו משרת יונתן, עטוף באלמנטים סוריאליסטיים הנובעים מהלוקיישן המדברי המרוחק והמבודד, ומתחושת חיי החיילים במקום - כבקפסולה צפה נטולת ממד של מרחב וזמן. גם בסיקוונס זה מתאים ביח את אווירת הצילום שלו למקום ומשתמש באילוסטרציות צבעים מדבריות תואמות. להעצמת הדמיון והסוריאליזם של חלק זה בסרט, משתמש מעוז גם באנימציה יצירתית, הנובעת מתחביב הציור של יונתן. ואז חוזרת העלילה לבית המשפחה בעל העיצוב והצבעוניות הקרים והקודרים. שלושת חלקי הסרט בונים פסיפס קולנועי בעל מרקם מסעיר ומרתק. משחקו המופנם והמתבונן פנימה בעיקר של ליאור אשכנזי, הוא לא פחות ממופלא.

למועדי הקרנות


פוקסטרוט (תמונת יחסי ציבור)



  


"מר שטיין און-ליין" (צרפת, 2017)

קומדיה. סרטו של סטפן רובלן. פייר (פייר רישאר), אלמן בן 75, חוקר תרבות סין לשעבר, כמעט לא יוצא מדירתו מאז מות רעייתו, מזניח את עצמו ולא מגלה עניין בכלום. בתו, סילבי (סטפן ביסו) הדואגת לו, שולחת את אלכס (יאניס לספאר) החבר של ז'ולייט (סטפני קריינקור), בתה-נכדתו, ללמד אותו איך משתמשים באינטרנט. תחילה מתייחס פייר לשיעורי המחשב בציניות אירונית מרירה, אבל כשהוא מגלה שיש באינטרנט אתרי היכרויות, משתנה דעתו. הוא יוצר קשר עם פלורה (פאני ואלט), בחורה צעירה ויפה החיה בבלגיה, מתכתב איתה ארוכות מבלי להציג לה את תמונתו והם מוצאים שפה משותפת מבלי שהיא תדע שבן שיחה באינטרנט הוא אדם מבוגר מאוד. כאשר מגיע, באופן בלתי נמנע, שלב הפגישה ביניהם, משכנע פייר את אלכס להגיע למפגש איתה במקומו. הם נוסעים לשם יחד, כדי שפייר יוכל לעקוב אחריהם ולהמשיך לחיות את החלום הרומנטי שלו. אלא שהפגישה בין אלכס ופלורה משנה הכל. (צרפת-גרמניה-בלגיה 99 דקות).

יש משהו מקסים, חינני ואותנטי בסיפור הזה על גבר בן 75 שמגלה מחדש את הרומנטיקה בעזרת הכלים של הצעירים, אתרי היכרויות באינטרנט, שלא היו קיימים בצעירותו. ההיכרות הווירטואלית עם פלורה מזרימה דם נעורים חדש לעורקיו, מטלטלת את קיומו הפסיבי ונותנת טעם חדש לחייו. גם מבחינת אלכס, שמערכת היחסים שלו עם ז'ולייט תקועה, יש בהיכרות המאולצת עם פלורה, מתוך סיוע לפייר, איזו תפנית מרעננת. יש כאן לא מעט מומנטים מאוד מצחיקים - קומדיות נהדרות של טעויות - שהופכים את הסרט לחגיגה של רומנטיקה גדולה מהחיים. סרט משעשע ומכמיר לב בו-זמנית. הוותיקים שבינינו זוכרים ודאי את קומדיית הריגול הקורעת "הבלונדיני עם הנעל השחורה" (1972). ולראות ממרחיק השנים שוב את כוכבה, כשהוא במיטבו, זו חגיגה נוספת.

למועדי הקרנות


מר שטיין און-ליין (תמונת יחסי ציבור)



  

 
"מקס סטיל" (ארצות הברית, 2016)

פנטזיה. סרטו של סטיוארט הנדלר, המבוסס על קומיקס. הנער מקס (בן ווינצ'ל) ואמו מולי (מריה בלו) מחליפים בתדירות מקום מגורים, על פי גחמותיה של האם. לבסוף הם משתקעים, יותר נכון חוזרים, לקופר קניון, שם חיו בעבר הרחוק עם בעלה, אביו של מקס, מדען פורץ דרך שמצא את מותו בתאונה מסתורית במעבדתו. מקס מתחיל להסתגל למקום, שלמעשה כמעט חדש בשבילו, ואף יוצר קשר עם בת כיתתו, סופיה (אנה וייהפנייה), המחבבת אותו. הוא מתוודע גם לעוזרו לשעבר של אביו, מיילס (אנדי גרסייה), הממשיך את עבודתו. בדרך מקרה מגלה מקס שידיו מפיקות אנרגיה נוזלית ולאחר מכן שהוא ניחן בכוחות-על, המפחידים אותו. לעזרתו בא סטיל, חוצן אורגני קטן דובר אנגלית המרחף סביבו ומגלה לו כי הגיע לשמור עליו וכי עליהם לעבוד יחד. מקס מבין שכל האירועים המוזרים המתחוללים בחייו קשורים למפעלו של אביו. 92 דקות.

זהו כנראה אחד מסרטי המדע-בדיוני/ מבוססי קומיקס/ גיבורי-על ההזויים והמבולבלים שנוצרו. פתיחתו דווקא מסקרנת ויוצרת מתח טעון כשמקס מתחיל לגלות את כוחות העל בהם ניחן. אבל בהמשך, כשהחוצן הקטן נכנס לתמונה, מתרחש טוויסט בעלילה שהופך אותה למשהו קומי, ועוד עם קריצה לאי.טי. בהמשך הוא נעשה סרט אקשן פירוטכני לא משכנע, שקשה מאוד לעקוב אחר ההיגיון ה"מדעי" שלו והוא מציף אותך בנתונים שרק מסבכים ומסרבלים. נרטיב לא מוצלח, חוסר אחידות, שינויים תכופים במבנה ושחקנים בעלי רקורד מוכח (מריה בלו, אנדי גרסייה) שמביכים את עצמם כאן, גורמים לפרויקט הקולנועי הזה להיראות ממש לא טוב. בלשון המעטה.

למועדי הקרנות


מקס סטיל (תמונת יחסי ציבור)



  
 

"קינגסמן 2: מעגל הזהב" (ארצות הברית, 2017)

קומדיה-אקשן. סרטו של מתיו ווהן. כאשר מפקדתם של סוכני קינגסמן נהרסת והעולם כולו מוחזק כבן ערובה, מוביל אותם מסעם לחשיפת ארגון ריגול בן ברית בארצות הברית בשם "סטייטסמן", שנוסד באותה תקופה בה קם ארגונם. בהרפתקה החדשה, שתבחן עד הקצה את כושרם ויכולותיהם של גיבורינו, שני גופי הביון החשאיים האלה יחברו יחד על מנת להביס אויב משותף, מה שכבר הפך להרגל אצל אגסי (טארון אגרטון). עם גורדון אלכסנדר, מארק סטרונג, ג'וליאן מור, קולין פירת', מייקל גמבון. 141 דקות.

למועדי הקרנות


קינגסמן (תמונת יחסי ציבור)



  

   
"אמהות בהפרעה" (ארצות הברית, 2017)

קומדיה. סרטה של אלתיאה ג'ונס. ארבע נשים, שכל מה שמחבר ביניהן הוא הגן שילדיהן הולכים אליו, מחליטות לקחת ערב אחד לעצמן כדי להיזכר איך נראים החיים מחוץ לבית. אחרי שהסבירו לבעליהן שהם לא עושים בייביסיטר בכך שהם נשארים עם הילדים, כי אלה הם ילדיהם - הן יוצאות. אלא שארוחת הערב התמימה אליה יצאו הופכת במהרה ללילה חסר מעצורים, כשארבע האימהות מחליטות ללכת עד הסוף: לשתות, לעשן, ולאו דווקא סיגריות, ולהראות לעולם ולעצמן שהן עדיין נשים בעלות שמחת חיים ותשוקה. עם טוני קולט, מולי שנון, ברידג'ט אוורט, קייטי אסלטון, פול ראד, אדם סקוט. 81 דקות.

למועדי הקרנות


אימהות בהפרעה (תמונת יחסי ציבור)



  



19/09/2017   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע