הפרק השמיני בסדרת מלחמת הכוכבים הגיע, "אל האור" לא פחות ממופלא, וארנולד שוורצנגר במותחן חדש
"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" (ארצות הברית, 2017)
בדיוני-פנטזיה. סרטו של ריאן ג'ונסון. בסוף אירועי "הכוח מתעורר", הפרק השביעי בסדרה בו איתרה ריי (דייזי רידלי) על האי אץ' את המאסטר לוק סקייווקר (מארק האמיל) והגישה לו את קרן האור הישנה שלו. כעת, בפרק השמיני, היא מנסה להיעזר במי שהיא רואה בו כמנטור וכמורה הגדול - כדי ללמוד את דרכי הצד המואר של הכוח. לוק מהסס שכן לאחר שאימן את בן סולו, בנם של ליאה והאן סולו, פותה זה לעבור לצד האפל ופועל נגדם כקיילו רן (אדם דרייבר). המחתרת, בראשה עומדת ליאה (קרי פישר) וכחיל החלוץ שלה משמשים פו דמרון (אוסקר אייזק) ופין (ג'ון בוייגה), יוצאת למאבק נואש נגד המסדר הראשון, בהובלת קיילו רן והמנהיג העליון סנוק (אנדי סירקיס). זה קורה אחרי ניסיון כושל של סנוק לפתות את ריי לעבור לצד האפל של הכוח. 151 דקות.
יש חדשות טובות וחדשות פחות טובות בסרט השמיני בסדרת "מלחמת הכוכבים", שכרגיל מעורר סקרנות וציפייה. כממשיך אירועי הפרק הקודם וכנושא את כל משא הסדרה על כתפיו, יש בו את כל המרכיבים שממשיכים את הנרטיב של המיתולוגיה בנתיב בטוח. רק לא בטוח שניסיונות הבמאי ריאן ג'ונסון להטביע חותם על הסדרה מצליחים. הוא לא מהסס להשתמש בקלישאות חבוטות ולעורר נוסטלגיה באמצעות יותר מדי קריצות לעברה של הסדרה, במקום לנסות אולי להסתכן ולהעז ולקחת אותה למקום חדש. החלק הראשון של הסרט והבנייה לקראת העימות הגורלי קצת מייגע, ואילו החלק השני מאוד תוסס ודינמי ומפצה על כך. הכוכבים הוותיקים האמיל וקרי פישר, שכזכור הלכה לעולמה וזוהי הופעתה האחרונה על המסך, עושים עבודה טובה ומשמעותית יותר מאשר רידלי, בוייגה וכל השאר.
למועדי הקרנות
מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי, תמונת יחסי ציבור
"אל האור" (יפן, 2017)
דרמה. סרטה של נעמי קוואסה. מיסאקו היא בחורה צעירה העובדת כמדבבת סרטים עבור לקויי ראייה. היא מתארת בפניהם בפירוט רב מה קורה על המסך באותם קטעים בהם אין דיאלוגים, כדי שיוכלו לעבד בדמיונם את חוויית הצפייה. אנו למדים שיש לה אמא מבוגרת הסובלת מדמנציה. לקוחותיה של מיסאקו מעירים לה על איכות הדיבוב שלה, והיא מנסה להפנים את ההערות ולשפר את גרסת הדיבוב לפעם הבאה. ברגע של אובדן שליטה רגעי היא מעליבה את אחד מלקויי הראייה, נקאמורי, צלם סטילס מפורסם בעבר. אבל דווקא התקרית הזו תקרב ביניהם בסופו של דבר ותגרום לה לראות את המבט הבהיר הנשקף מעיניו - המאבדות את שאריות האור האחרונות שלהן. 101 דקות.
נעמי קוואסה, במאית מצוינת, ניצבת היום בשורה הראשונה של הבמאים המצטיינים ביפן. בסרטיה (בהם "אן" ו-"Still The Water") ניכרת רגישות אנושית חסרת גבולות המיתרגמת לא אחת לאמצעים אמנותיים פיוטיים עדינים. ב"אל האור" עולם הדימויים ברור מאליו ומעורר השראה. היא מפענחת-מפצחת את כוחו של הקולנוע באמצעות פירוקו למרכיביו. הגיבור הגברי שלה, נקאמורי, היה צלם שראה את העולם דרך עדשת המצלמה. כעת, כשראייתו הולכת ודועכת, הוא מתחיל לראות את הדברים בצורה אחרת לגמרי, לא פחות חדה, תוך כדי השלמה כפויה עם נכותו. ואילו מהצד של הגיבורה הנשית, בעצם המרכזית, של הסרט, מיסאקו, תיאוריה עבור לקויי הראייה את מה שקורה על המסך אינם אלא תיאור מפורט של תסריט. "אל האור" הוא שיר אהבה לקולנוע. לאור שבלעדיו הוא לא היה מתקיים. לסאונד שהוא חלק בלתי נפרד ממנו. וזאת באמצעות צעירה בעלת תשוקה עצומה לקולנוע, שמנסה להעביר את החוויה שלה ללקויי ראייה/ עיוורים, כדי שגם הם יוכלו ליהנות ממנו, בדרכם. בעיניי זהו סרט לא פחות ממופלא.
למועדי הקרנות
אל האור, תמונת יחסי ציבור
"הדרישה" (גרמניה-ישראל, 2017)
דרמה. סרטו של משה זאבי. תמרה זיסקינד אופנהיימר (מירי רגנדורפר) היא דתייה לאומית בת התנחלות, המטפלת בדנה הסלר (לירון לוי אביטל) עורכת דין חולה בכפר שמריהו. שתי הנשים ממוצא גרמני-יקי נחושות להפיק סרט על יהדות גרמניה בישראל. כשהיוזמה נדחית על ידי ראשי קרן הקולנוע הישראלית הן מאשימות את ראשי הקרן בקומבינות ובאפליה על רקע פוליטי ועדתי, שהרי היועצת האמנותית של הקרן היא שמאלנית קיצונית ממוצא מזרחי. בתוך כך, תמרה מגיעה לעיר היידלברג שבגרמניה כדי לתבוע פיצוי על נכסי סבי סביה, הטייקון היהודי יוסף זיסקינד אופנהיימר - היהודי זיס. אחרי מפגש שנוי במחלוקת עם גרמניה החדשה, זוכה תמרה בממון רב. היא שבה ארצה כאישה עשירה, מה שמאפשר לפצוח בניקוי האורוות בקרן הקולנוע. 81 דקות.
למועדי הקרנות
הדרישה, תמונת יחסי ציבור
"טיסה 112" (ארצות הברית, 2017)
דרמה-מתח. סרטו של אליוט לסטר. טיסה 112 מתקרבת לנחיתה. צוות המטוס מבקש אישור נחיתה. באותו רגע במגדל הפיקוח הפקח האחראי על המסלול לא שומע אותם. הוא עסוק בבעיה טכנית ומוריד את האוזניות שלו. כמה שניות קריטיות גורמות לאסון. על הקרקע ממתין למשפחתו רומן מלניק (ארנולד שוורצנגר) וכשהטיסה נעלמת מהמסך, ומתאחרת הוא ניגש לדלפק חברת התעופה. כעבור שניות מועטות חייו ישתנו ללא הכר. כל מה שהיה חשוב בחייו נמחק. במהרה מתגלות מסקנות ועדת החקירה, שמו של פקח מגדל הפיקוח האחראי לאסון, ג'ייק בוננוס (סקוט מקניירי), ומה שקרה באותן שניות גורליות. רומן פותח בחקירה משלו, בתחושה שעליו לאתר את האיש שאחראי לתאונה. חייו של ג'ייק גם הם מתרסקים ברגע. הוא נאלץ לשנות זהות, נישואיו מתפרקים, הוא מאבד את מקום עבודתו ויורד למחתרת. אחרי 478 ימים ייפגשו השניים. 94 דקות.
למועדי הקרנות
טיסה 112, תמונת יחסי ציבור
"פרדיננד" (ארצות הברית, 2017)
אנימציה. סרטו של קרלוס סלדנה, בהשראת ספר הילדים הקלאסי של מונרו ליף ורוברט לאוסון. פרדיננד הוא שור בעל לב זהב, אלא שבטעות הוא נחשד כחיה מסוכנת, נלכד ונשלח הרחק מביתו ומשפחתו. אבל גיבורנו לא אומר נואש. הוא נחוש לחזור למשפחתו ובעזרת קבוצה של אאוטסיידרים יוצא למסע הרפתקני שעשוי להחזיר לו את התקווה לשוב לביתו. מדובבים בגרסה באנגלית: קייט מקינון, ג'ון סינה, דייוויד טנאנט. 106 דקות.
למועדי הקרנות
פרדיננד, תמונת יחסי ציבור
"משחקי גמדים" (קנדה, 2017)
אנימציה. סרטו של פיטר לפניוטיס. קלואי ואמה שוב עוברות דירה, הפעם לבית ישן ומוזר מלא בגמדי גינה. קלואי מגלה במהרה שבמקום מסתתרים סודות ממש גדולים. כשהיא מגיעה הביתה לבד אחרי בית הספר, קלואי והשכן החטטן שלה ליאם מגלים שהגמדים הם בעצם יצורים חיים. במשך שנים רבות, המשימה של גמדי הגינה הייתה להגן על כדור הארץ מפני יצורים קטנים ומפלצתיים שנקראים ״טרוגים״, המנסים לפלוש לבית דרך מעבר מיקום אחר. אבל העניינים מסתבכים כשהשיטה היחידה בה ניתן לעצור את היצורים מגיעה לידיים הלא נכונות. קלואי וליאם יהיו חייבים לשתף פעולה עם כנופיית גמדי הגינה כדי להילחם באיום הפלישה של הטרוגים ויחד להציל את העולם. 89 דקות.
למועדי הקרנות
משחקי גמדים, תמונת יחסי ציבור
14/12/2017
:תאריך יצירה
|