דיסק התוספות והבונוסים של "קינג קונג" כולל יומני האינטרנט שתיעדו את תהליך היצירה מהפוסט-פרודקשן ועד הפרמיירות החגיגיות בניו יורק ובניו זילנד שהופכים את מארז "קינג קונג", במהדורתו המיוחדת, לפריט צפייה חובה
כוחו הבידורי והאסקפיסטי של המדיום
בשנה אחרת - שבה לא מתחו ריס וויתרספון ("הולך בדרכי"), פליסיטי הופמן ("טראנס אמריקה") ושרליז תרון ("ארץ קרה") את כישוריהן כשחקניות עד הקצה - הייתה נעמי ווטס זוכה קרוב לוודאי ביותר הערכה על גילומה את אן דארו היפה (והיותה יורשת ראויה לקודמותיה בתפקיד, פיי ריי וג`סיקה לאנג), שריככה את לב הגורילה הזועמת והמאיימת. בשנה אחרת – שאינה שנתיים בלבד לאחר זכיית האוסקרים הגורפת של "שר הטבעות: שיבת המלך" – היו גם הישגיו האמנותיים של פיטר ג`קסון ב"קינג קונג" מוערכים יותר, ולא מסתכמים בהענקת אוסקרים לסרט בקטגוריות טכניות בלבד: סאונד, עריכת סאונד ואפקטים ויזואליים.
"קינג קונג" היא ללא ספק פנטזיה מרהיבה בת 187 דקות, שממחישה את כוחו הבידורי והאסקפיסטי המושלם של המדיום. בייחוד כשמדובר בעידן בו מרכז הכובד של היצירה הקולנועית עובר, לפחות בסוג כזה של סרטים, אל קונסולות ומסכי המחשב ואולפני ההקלטה והמיקס. היכולות הטכניות-דיגיטליות המעודכנות של הקולנוע העכשווי, אפשרו המחשה ריאליסטית מושלמת של המיתולוגיה.
סיפור יציאת משלחת הקולנוען-הרפתקן קרל דנהאם (ג`ק בלאק), בתקופת השפל הכלכלי הגדול באמריקה בשנות ה-30, לעבר אי הגולגלות המסתורי, השוכן בקרבת אינדונזיה, ואשר השתמרו בו טבע בראשיתי ויצורים טרופיים-פרה-היסטוריים. שם נתקלת המשלחת בילידים המקומיים הפרימיטביים העוינים, ואלה לוכדים את שחקנית הוודביל היפה אן (ווטס), שנמנית עם חברי המשלחת, כדי להעלותה כקורבן לאלוהיהם - הקוף הענק קונג. אלא שהגורילה מתאהבת בבלונדינית המקסימה, ואפשר להבין למה, וזו תשמש בסופו של עניין, כנגד רצונה, ככלי בידי המשלחת ללכידת הקוף הענק והבאתו לניו יורק, כדי להציגו באחד התיאטראות בטיימס סקוור כמוטציה שתהווה מופע בידור כלכלי, מכניס ומרוויח.
הבונוסים
הסרט, שבו מככבים גם אדריאן ברודי, תומס קרצ`מן, קולין הנקס ועוד, נראה נהדר על מסך הקולנוע הגדול, אבל הוא מרשים גם על מסך הטלוויזיה בפורמט הדי.וי.די, והאיכויות הוויזואליות של היצירה נשמרות. ג`קסון הניו זילנדי, שיצר בעבר דרמות "סטנדרטיות" כמו "יצורים שמימיים", הפך מאז טרילוגיית "שר הטבעות" למומחה הנחשב ביותר לקולנוע אפקטים גדול מהחיים, וככזה הוא מרוויח את לחמו ביושר.
הדיסק השני של "קינג קונג", המכיל את התוספות והבונוסים, הוא אחד המושקעים, המופקים והמרשימים ביותר שנעשו בפורמט. קודם כל, בניגוד למקובל, הוא מכיל אופציות לכותרות תרגום בכמה שפות, בדיוק כמו הסרט. הדיסק מכיל יותר משלוש שעות של סרטי העשרה שונים, למעוניינים להתעמק במאחורי הקלעים של הפקת ויצירת החוויה שנקראת "קינג קונג".
הסרט המרכזי בדיסק הבונוסים מציג את יומני האינטרנט המפורטים, המחכימים והמאלפים, של ג`קסון ואנשיו, שליוו את הפקת הסרט והופצו באתר אינטרנט מיוחד, לטובת המעריצים והמתעניינים, משלב הפוסט-פרודקשן ועד הפרמיירות של "קינג קונג" בניו יורק ובוולינגטון, ניו זילנד, ביתו של ג`קסון והמקום בו צולמו רבים מחלקיו של הסרט. מושגים כמו "לכידת תמונה", "כפילים וירטואליים", עבודתו המרתקת של השחקן אנדי סירקיס, חקיין החיות והדמויות (כאן הוא עושה את קונג, ב"שר הטבעות" הוא היה גולום) ועוד פעולות רבות בתחום הסאונד והוויז`ואל, הנדרשות ביצירה מעין זו, זוכים להמחשות ולהסברים ברורים באשר לאופן שבו הם נעשים.
סרט אחר במסגרת הבונוסים הוא התחקיר על התקופה שבה מתרחש הסרט, שנות ה-30 באמריקה, אז פרץ ביבשת השפל הכלכלי הגדול שהשפיע על מיליוני אנשים בניו יורק בלבד. באמצעות סרטי שחור-לבן תקופתיים מתוארות השנים בהן נאלצו רבים לנטוש את דירותיהם השכורות בשל המצוקה הכלכלית ולהקים בסנטרל פארק ולאורך חופי העיר שכונות עץ, פח ובטון מאולתרות, שנקראו "הובר-ווילס", ערי הובר, כינוי שלעג לנשיא אדגר הובר, שלא הצליח לפתח מדיניות כלכלית שתאפשר לאמריקה להתאושש. תקופה בה הועבר "חוק היובש", האוסר על שימוש באלכוהול, ואשר בניגוד לכוונת המחוקקים יצר פתח להברחות ולהפעלת מקומות בלתי חוקיים בהם ניתנה לאנשים החפצים בכך האופציה לצרוך בירה וסוגי יינות וליקרים.
סרט שלישי עוסק באמיתות ההיסטוריות ובאגדות-מיתולוגיות בכל הקשור ל"אי הגולגלות": , ההיסטוריה שלו, הטבע, האקלים, התנאים הגיאולוגיים והשבטים שחיו בו לצד חיות פרה-היסטוריות (ממש כך מסתבר), עד להכחדתו הסופית ברעידת אדמה בסוף שנות ה-40. "קינג קונג", מארז הדי.וי.די במהדורה המיוחדת – הוא חוויה יוצאת דופן שכל חובב קולנוע ראוי לה. לא להחמיץ.
"קינג קונג" – פיטר ג`קסון מחייה את האגדה
23/04/2006
:תאריך יצירה
|