סרטו של דקסטר פלטשר מביא את סיפור חייו של אלטון ג'ון, "דומינו" כושל ו"גודזילה" חוזר
"רוקטמן" (ארה"ב 2019)
דרמה-מוזיקלי. סרטו של דקסטר פלטשר. לקבוצת תמיכה של אלכוהוליסטים אנונימים מתפרץ אדם עטור כיסוי ראש עם קרניים, משקפיים עגולים גדולים ולבוש צבעוני-ססגוני. אלטון ג'ון (טארון אגרטון) כאשר החל את תהליך הגמילה שלו מסמים קשים, אלכוהול וסקס. בתנועה אחורה וקדימה מתאר הסרט את חייו של מי שגדל בפינר, מידלסקס, לא הרחק מלונדון כילד (קיט קונור) שמנמן ודחוי. אביו סטנלי (סטיבן מקינטוש) לא חיבק אותו ואמו שילה (ברייס דאלאס הווארד) הייתה עסוקה בלהקניט את בעלה יותר מאשר לחנך את בנה. כבר כילד הוא מתגלה כפנומן בנגינה בפסנתר ומתקבל לאקדמיה המלכותית למוזיקה. אחר כך הוא נעשה פסנתרן בלהקות שונות עד המפגש המכונן עם ברני טופין (ג'יימי בל), שהופך לתמלילן הקבוע שלו. אז הופך אלטון לאמן מוערך, מוחתם בחברת תקליטים גדולה, נשלח להופעות בהוליווד, שם מגלה אותו גם אמריקה. נרקם סיפור אהבה בינו ובין ג'ון ריד (ריצ'רד מאדן), שהופך סוכנו האישי, אבל הקשר הרומנטי הופך מבחינת אלטון לאכזבה. נוצר גם קושי ביחסים שלו עם ברני טופין. הוא מתפתה להתחתן עם אישה, רנאטה (סלינדה שונמייקר), אבל כצפוי נכונה לשניהם אכזבה. כל אלה יחד מושכים את אלטון למצוא נחמה בסמים ובאלכוהול. ולוקח לו זמן לצאת מזה.121 דקות.
הבמאי דקסטר פלטשר החליף את בריאן סינגר כשזה פוטר מבימוי "רפסודיה בוהמית". אין מנוס מלכרוך את שני הסרטים האלה זה בזה. אותו במאי, אותה תקופה פחות או יותר ושני גיבורי תרבות בריטיים משפיעים ביותר בעולם כולו. אבל יש שוני מהותי בין הסרטים. "רפסודיה בוהמית" נבנה על הכריזמה של פרדי מרקיורי, בגילומו המדויק של רמי מאלק, ועל נרטיב מיינסטרימי שטחי שאכן הביא הרבה קהל. "רוקטמן", על פי תסריטו של לי האל ("ג'ימי אליוט", בו כיכב כידוע ג'יימי בל, המופיע כאן כברני טופין), הרבה יותר מורכב. בין היתר כנראה גם משום שאלטון ג'ון, אחד ממפיקיו, משך לכיוון. סיפורו מובא כאן בשילוב חוצה ז'אנרים של דרמה ומיוזיקל, עם לא מעט נאמברים מוזיקליים סוחפים, בעלי כוריאוגרפיות תואמות, שירות וריקודים. למען האמת, אני אוהב את המבנה הזה כי הוא הופך את סיפור חייו של אלטון ג'ון לסוג של אגדה או פנטזיה. ברבים מהשירים (ותשמעו בסרט לא פחות מ-22 מלהיטיו של האמן) נעשה שימוש מחושב כדי לקדם את העלילה בדרך חכמה ואינטליגנטית (לא בסגנון הפשטני בו נעשו הדברים ב"ממה מיה", למשל). טארון אגרטון מעצב את אלטון ג'ון כאדם בעל אישיות רבת פנים, ביישנית ומלנכולית מצד אחד, אבל במקביל בעלת תשוקה עצומה לחיים ולמוזיקה. אם חוזרים להשוואה ל"רפסודיה בוהמית", "רוקטמן" חסר את התנופה והדינמיות שאפיינה את הסרט על פרדי מרקיורי ו"קווין", אבל הוא מספק חוויה אישית ומוזיקלית הרבה יותר עמוקה ושלמה. מהפסקול ומהסרט נעדרים להיטים מכוננים של אלטון, כמו "דניאל", "נר ברוח", "מישהו הציל את חיי הלילה", "ניקיטה" ועוד, אבל מאחר שהוא הלחין וביצע אינספור סטנדרטים נודעים והוא אחד ממפיקי הפרויקט, זה כנראה מה שהוא רצה, ומה לנו כי נלין.
דירוג: ****
מועדי הקרנות
רוקטמן, באדיבות פורום פילם
"דומינו"
(דנמרק/ צרפת/ איטליה/ הולנד/ ארה"ב 2019
)
מתח-אקשן. סרטו של בריאן דה פאלמה. כריסטיאן (ניקולאי קוסטה-ולדאו), שוטר במשטרת קופנהגן, מאבד את חברו הטוב והפרטנר שלו לסיורים לארס (סורן מאלינג), שנרצח על ידי הטרוריסט אימראם (אריק אבוקוואני) שעה שהשניים דלקו אחריו. כריסטיאן יוצא ללכוד את הטרוריסט, כשהוא מונע מתחושת נקם. מצטרפת אליו השוטרת אלכס (קאריס ואן הוטן), המגלה לכריסטיאן כי הייתה אהובתו הסודית של לארס. השניים נקלעים למרדף חתול ועכבר ברחובות קופנהגן, והופעתו בשטח של סוכן כפול מטעם ה-CIA רק מלבה את העניינים והופכת את המשימה של כריסטיאן ואלכס לכזו שאין ממנה דרך חזרה. הם נאלצים להתמודד עם פיגוע טרור גדול שמתכנן דאע"ש, ואשר שיאו באצטדיון הומה אדם של זירת שוורים בספרד. עם גיא פירס. 89 דקות.
איש לא ייקח מבריאן דה פאלמה בן ה-79 יצירות נהדרות עליהן הוא חתום לאורך קריירה מזהירה כ"הבלתי משוחדים", "פני צלקת", "קארי" ו"לבוש לרצח" ואפילו "התפוצצות", "דרכו של קרליטו" ו"עיני נחש", הפחות טובות. אבל משנות ה-2000 חלה דעיכה דרמטית מתמדת באיכות הסרטים שהוא מוציא תחת ידיו, מ"המשימה מאדים", דרך "הדליה השחורה" ועד "מצונזר" ו"תשוקה". אבל דומה כי ב"דומינו" הוא יורד לשפל חדש. הסרט נראה כמו בלגאן לא מאורגן. החל מתסריטו האיום והנורא וברגעים מסוימים אף מביך של פטר סקאבלן הנורבגי, דרך הליהוק התמוה - כנראה פועל יוצא של תכתיבי ההפקה הדנית שדה פאלמה התלונן עליה קשות - ועד הבימוי השבלוני ונטול ההשראה, כשרק בסצנות בהן נבנה מעט מתח אפשר אולי לקבל טעימה קלושה של מה שהוא היה עושה באופן מפואר בעבר. פשוט סרט כושל.
דירוג: ** וחצי
מועדי הקרנות
דומינו, באדיבות סרטי יונייטד קינג
"גודזילה 2: מלך המפלצות" (ארה"ב 2019)
פנטזיה. סרטו של מייקל דוהרטי. העלילה עוקבת אחרי ההתמודדות החדשה של סוכנות חקר בעלי החיים הסודית "מונארך". חבריה ניצבים הפעם בפני חבורת מפלצות אימתניות בגודל עצום. בחבורה גם גודזילה האדיר, שנאבק במות'רא, רודן, והאויב המושבע הגדול שלו המלך גידורה בעל שלושת הראשים. כאשר יצורי-העל האלה, שנחשבו למיתוסים, מופיעים מחדש בעולמנו, הם שואפים להשיג עליונות על בני האדם ושאר שוכני הקוסמוס ועתיד קיום האנושות נמצא בסכנה מוחשית. עם קייל צ'נדלר, ורה פרמיגה, מילי בובי בראון, קן ווטנאבה, זיי זאנג, סאלי הוקינס, צ'ארלס דאנס. 131 דקות.
מועדי הקרנות
גודזילה 2: מלך המפלצות, באדיבות Tulip Entertainment
"חורשות את הלילה" (ארה"ב 2019)
קומדיה. סרטה של אוליביה וויילד. בערב סיום לימודי התיכון שלהן מגיעות אמי (קייטלין דוור) ומולי (ביני פלדסטין), שתי תלמידות מצטיינות במיוחד, למסקנה שהיה עליהן להיות במהלך שנות הנעורים שלהן הרבה פחות חרשניות בלימודים והרבה יותר בלייניות ועושות חיים. בהחלטה נחושה הן מחליטות לדחוס ללילה אחד את כל מה שהחמיצו במשך ארבע שנות לימודים קשוחות. עם ג'ייסון סודייקיס, ליסה קודרו, וויל פורטה. 102 דקות.
מועדי הקרנות
חורשות את הלילה, באדיבות פורום פילם
30/05/2019
:תאריך יצירה
|