סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מחול
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ביקורת
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "ג'וקר" ועוד
 

 
 
סרטו של טוד פיליפס מרתק ומטלטל, "יום גשום בניו יורק" זורם וקולח ו"מועדון הנשים השקופות" הומאני ואמיץ



"ג'וקר" (ארה"ב 2019)

דרמה. סרטו של טוד פיליפס. ארתור פלק (חואקין פיניקס), העובד בחברה המספקת ליצנים לאירועים, נתקל בבריונים אלימים ברחובות העיר גות'האם בתפר שבין שנות ה-70 וה-80, שעה שהוא מציג שלט של חנות הפושטת רגל. הם גונבים לו את השלט וכשהוא רודף אחריהם ומשיג אותם הם מכים אותו נמרצות. מתברר שארתור הוא בחור רגיש ולא יציב הסובל מבעיות נוירולוגיות הגורמות לו לפרצי צחוק לא מבוקרים. הוא מטופל בכדורים ופוגש פסיכולוגית עירונית לשיחות. הוא חי עם אמו פני (פרנסיס קונרוי) המבוגרת בדירה מעופשת. האם שולחת בעזרתו באובססיביות מכתבים לתומס וויין (ברט קולן), מעשירי גות'האם אצלו עבדה, והיא מקווה שיוציא אותה ואת בנה מחיי הדלות שלהם. יש לארתור שכנה לקומה, סופי (זאזי ביטס), אם חד-הורית לבן קטן, שהוא מפנטז על רומן איתה. הוא גם מוצא נחמה ועידוד בתוכנית אירוח טלוויזיונית שהוא ואמו מעריצים, זו של מוריי פרנקלין (רוברט דה נירו) ומפנטז שהוא מתארח אצלו. יש לו גם מחברת מקושקשת בה הוא כותב בדיחות ומכין חומר למופע סטנד-אפ שהוא שואף להעלות. הוא רואה עצמו כאלמנט בודד בחברה מתנכרת, ונראה כי כך הם הדברים באמת, וכאשר עמיתו לחברת הליצנים מוסר לו אקדח להגנה עצמית, ברור שכאשר ינסו להתעלל בו שוב, האקדח הזה יירה. 122 דקות.

אי אפשר היה לחשוב כנראה על פרשנות מרתקת יותר לסיפור הרקע שמאחורי הנבל השטני בסרטי "באטמן", שג'ק ניקולסון והית' לדג'ר גילמו להפליא בסרטי הסדרה, כל אחד בקדנציה שלו. טוד פיליפס, במאי "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", שני המשכוניו ו"כלבי מלחמה", בעצם שלף את הג'וקר מרצף סרטי DC הקומיקסיים המובהקים, עשה לו האנשה נהדרת ותפר לו סיפור חיים מטלטל. מצד אחד הוא גבר פגיע ודי מסכן, שלבנו יוצא אליו, אבל במקביל נטמנים כאן זרעי פורענות. חייו של ארתור מיטלטלים בקיצוניות בין העולם ההיפר-ריאליזם הקשוח, האלים והנוקב בו הוא חי, לבין הפנטזיות שלו, שיש בהן קריירה בסטנד-אפ והכרה ציבורית בכישוריו הקומיים, סיפור רומנטי סכריני שהוא בונה לעצמו עם שכנתו לבניין וסיוע וגאולה לאמו המתייסרת, ששואפת להגיע לתומס וויין, שארתור חושב שהינו אביו. ויש כאן עוד הרבה שכבות ורבדים תת-קרקעיים שהופכים את "ג'וקר" ליצירה חד-פעמית ולסרט רב-עוצמה שמכה בך בכל החושים. ראשית משחקו הפנומינלי של חואקין פניקס שמציב כאן רף חדש של תצוגת משחק. שנית, עיצוב זירת ההתרחשות האורבנית (זו אמנם גות'האם, אבל היא מחופשת לניו-יורק של שנות ה-70). וגם האמצעים האמנותיים כולם, בעיקר הצילום מעורר ההשתאות של לורנס שר והמוזיקה רבת ההשראה שחיברה הקומפוזיטורית האיסלנדית הילדור גונאדוטיר. ואי אפשר שלא לדבר על המחוות שעושה פיליפס לסרטי שנות ה-70 המכוננים. יודעי עניין יזהו כאן את "נהג מונית", "קן הקוקיה", "מלך הקומדיה", "אחר צהריים של פורענות", "יומו של הארבה", "חבורת הלוחמים", "רחובות זועמים", "נסיך העיר", "השור הזועם" ועוד.

דירוג: *****

מועדי הקרנות


ג'וקר, באדיבות Tulip Entertainment



  


"יום גשום בניו יורק" (ארה"ב 2019)

סרטו של וודי אלן. אשלי (אל פנינג) וגטסבי (טימותי שאלמה) הם זוג צעיר, יפה ומאוהב. היא עיתונאית מתחילה ותמימה בקולג' בו השניים לומדים, שמעריצה קולנוע, והוא בחור צעיר שעדיין לא מצא את דרכו בעולם, אבל מגיע ממשפחה עם כל כך הרבה כסף שזה לא מאוד משנה. כשהשניים מגיעים לסוף שבוע גשום בניו-יורק, היא כדי לפגוש לראיון את רולנד פולארד (ליב שרייבר), במאי ידוע, והוא כדי לעשות גוד טיים בעיר, תחילה לבד וכשהיא תסיים את ענייניה יחבור אליה לבילוי משותף של אוהבים. אבל הם מגלים מהר מאוד שלא רק הגשם מאיים להרוס להם את התוכניות, אלא גם השתלשלות עניינים בלתי מתוכננת. אשלי מוצאת את עצמה לאחר הראיון עם פולארד מוזמנת על ידו למפגש חברתי, שם היא מתוודעת לאיש הקולנוע הצעיר והחתיך פרנסיסקו וגה (דייגו לונה) ונסחפת איתו לסדרת מפגשים ציבוריים בהם היא מוצגת כזוגתו, ומי יודע מה יקרה בהמשך.  ואילו גטסבי יוצא לסיבוב מוזיאונים, מגלה צדדים חדשים במשפחה המיוחסת שלו, וגם פוגש את שאנון (סלינה גומז), בחורה שמאוד מוצאת חן בעיניו וכשהוא מבין מהתקשורת היכן ועם מי נמצאת חברתו הוא מייחל לפגוש שוב את שאנון. עם ג'וד לאו, רבקה הול. 90 דקות.

אין ספק, וודי אלן חזר לעצמו, ובגדול. למרות שתלאות לא מעטות פקדו אותו בהפצת הסרט הזה (שעדיין אין לו מועד הפצה בארצות הברית) הוא מציג כאן עבודת קולנוע מהנה, מאוד מגובשת מבחינה סיפורית-רעיונית, מה שתמיד היה צד חזק אצלו, וגם השיבה לניו-יורק עירו, בה צילם רבים מסרטיו, עושה לסרט רק טוב. אמנם אין פה הרבה וואן-ליינרס קומיים משכיבים מצחוק כבעבר, אבל בדיאלוגים שלו יש בהחלט קומיק-רליפים אירוניים והוא גם מכניס את גיבוריו לסיטואציות משעשעות, לא מתוכננות. הרומנטיקה, על נפתוליה והתפתלויותיה הלא מתוכננות, היא שוב מוטיב מרכזי אצלו, כמו גם המפגשים של הגיבורה שלו אשלי עם אנשי קולנוע ידועים וסלבס, שמסחררים אותה ומיד היא מוצאת עצמה מתמסרת לאג'נדה אחרת מזו שלשמה הגיעה. אפשר בהחלט לאתר כאן גם ביקורת לא מרומזת על אנשי הקולנוע נפוחים מחשיבות ערך עצמית, שעפים על עצמם ובטוחים שהכל מגיע להם. ומעבר לכל, כדאי להדגיש שוב את המובן מאליו כמעט: העלילה והסיפור של אלן זורמים וקולחים בבטחה וללא כל מעצוריםוהאופן שבו מצלם עבורו ויטוריו סטוררו הנפלא את ניו יורק, יותר נכון את מנהטן, לא מותיר ספק בדבר אשרור אהבתו הגדולה לעיר הזו, לרחובותיה ולאתריה השונים.

דירוג:  **** וחצי

מועדי הקרנות


יום גשום בניו יורק, באדיבות בתי קולנוע לב



  


"מועדון הנשים השקופות" (צרפת 2018)

דרמה. סרטו של לואי ז'וליאן פטי. סיפורה של חבורת עובדות סוציאליות ומטפלות מסורות המחליטות לפעול לאחר שהעירייה החליטה לסגור בית מחסה לנשים בעיר קטנה בצרפת. במקום שוכנות ומוצאות מקלט ומזון קבוצה של נשים מוחלשות, רובן מבוגרות, חלקן מהגרות, שאיבדו את ביטחונן, את האמונה בעצמן ואת היכולת לנסות לחזור לשוק העבודה. וכעת המקום שהיה נחמתן היחידה עומד להיסגר. העובדות סוציאליות במקום עושות ככל שביכולתן כדי לסייע לנשים שתחת חסותן למצוא עבודה, כי כדי לשמור על בית המחסה ולסייע לנשים הללו כל האמצעים כשרים. נשות המקצוע המסורות עושות כל שביכולתן, מנסות להפעיל קשרים, לשכנע את המערכת האטומה  שמעליהן וגם לכופף את האמת ולשקר. ומתברר שעזרה הדדית ואמונה בדרך עשויות לסמן עתיד אופטימי. עם דבורה לוקומואנה, נעמי לבובסקי, קורין מאסיירו, אודרי לאמי. 102 דקות.

סרט הומאני אמיץ שמטיל זרקור על בעיה כאובה שחוזרת על עצמה בחברות שונות במקומות שונים, כשכל פיתרון המוצע או אפילו ממומש, הוא זמני בלבד. הבמאי עקב במשך שנה אחר מאות נשים חסרות בית המתגוררות במרכזי סיוע ברחבי צרפת ולאחר מכן ליהק חבורה של נשים שאינן שחקניות למרבית תפקידי נשות בית המחסה. רובן עברו את החוויות הקשות המתוארות בסרט ולכן היו יכולות לספק תוצאה אמיתית ואותנטית בגילום הדמויות. הסגנון הריאליסטי-חצי דוקומנטרי באופיו, איפשר להציג את הבעיה במלוא חריפותה. הנשים המוחלשות מרירות, מיואשות וכאילו איבדו תקווה, אבל כאשר העובדות הסוציאליות נאבקות בשבילן ומדרבנות אותן להפעיל יוזמה עצמית כדי לייצר עצמן פתח של תקווה, מתברר שהנשים האלה מוכנות לתת לעצמן סיכוי נוסף. הסרט אמנם מציג קבוצת נשים "לא פוטוגניות", אבל בכך עוצמתו. מצד שני, קצבו איטי מדי ויש בו הרבה סצנות ומעמדים שחוזרים על עצמם, סוג של דריכה במקום ללא  התפתחות דרמתית משמעותית. ובכל זאת, מדובר בסרט חברתי חשוב שכדאי לראות.

דירוג:  *** וחצי

מועדי הקרנות


מועדון הנשים השקופות, תמונת יחסי ציבור



  


"העוקץ הגדול" (אנגליה 2018)

דרמה-מתח. סרטו של ג'יימס מארש, המבוסס על מקרה אמיתי. יש לו קבלות בינלאומיות כאחד הגנבים המצליחים בעולם, אלא שכבר שנים רבות הוא סוחב את הרקורד הזה והיום הוא כבר לא כל כך צעיר. בריאן רידר (מייקל קיין) בן ה-77, מתפתה לנסות לעשות עוד מכה. הוא מגייס תחילה פורץ כספות צעיר, באסיל (צ'רלי קוקס) ואחר אוסף חבורה של פושעים ותיקים, כולם בשנות ה-70 לחייהם, אבל בעלי ניסיון רב כל אחד בתחומו. מדובר בבילי דה פיש לינקולן (מייקל גמבון), טרי פרקינס (ג'ים ברודבנט), דני ג'ונס (ריי ווינסטון), ג'ון קלי קולינס (טום קורטני) וקרל ווד (פול ווייטהאוס). הם מתכננים את הפריצה האחרונה והמפוארת בקריירה שלהם. המטרה היא חדר כספות גדול הנמצא במרתפו של בנק מכובד והמועד המתוכנן הוא סוף השבוע של חג הפסחא, שיש בו שני ימי שבתון בהם כל העסקים סגורים. מתברר שהחבר'ה לא שכחו את סודות המקצוע. הם נכנסים לבנק, מנטרלים את האזעקות, ממשיכים בדרכם וקודחים חור בקיר הכספת. אלא שברגע האחרון תופס רידר רגליים קרות, מסתלק ומשאיר את החבורה להמשיך את העבודה בלעדיו. הם עושים זאת ויומיים לאחר מכן מצליחים להימלט כשברשותם תכשיטים וזהב בשווי של יותר מ-14 מיליון ליש"ט. המשטרה פותחת בחקירה נמרצת, העיתונות מדווחת על השוד הגדול ביותר בתולדות בריטניה. ואז מתחילות הצרות. רידר חוזר לתמונה ותובע את חלקו והשאלה איך מחלקים את השלל ואיך נמנעים מלהשתמש בו עד יעבור זעם. עם פרנצ'סקה אניס, מרתה האו-דגלאס. 108 דקות.

הבמאי ג'יימס מארש, יוצר "התיאוריה של הכל" ו"האוקיינוס שבינינו" הסתבך כאן בגדול. הוא אמנם הצליח לאסוף מקבץ מרשים של כוכבים בריטים בעלי המון קבלות בקולנוע ובווסט-אנד, אבל התסריטאים שלו, ג'ו פנהול ומארק היל, שהסיפור העיתונאי שלו היווה את הבסיס לסרט, בישלו כאן נרטיב שמאוד קשה להבין ולפענח. בהתחלה העניינים מתנהלים על מי מנוחות ויש בהם היגיון, להוציא את הפרולוג התמוה שבו בת זוגו של רידר הולכת לעולמה ולא ברור כיצד זה קשור לסיפור. המפגש של רידר ובאסיל, שהוגים את הרעיון, והדרך בה אוסף רידר את חבריו, זקנים נרגנים שנראה כי היה מוטב שיניח להם לנפשם, עדיין עובד לא רע. גם שלב תכנון השוד. אבל כשהדברים מגיעים לביצוע התוכנית, קשה מאוד להבין מה קורה, מי נמצא איפה וכיצד בדיוק מתנהל המבצע, זאת לא מעט בגלל עריכה מהירה ועצבנית שלא מאפשרת לקלוט איך זה עובד. מכאן ועד הסוף עלילת הסרט הופכת לסוג של בלגן, שרק עושה עוול לשחקנים הוותיקים הנהדרים שנקבצו לפרויקט הזה. מאכזב מאוד.

דירוג:  **

מועדי הקרנות


העוקץ הגדול, באדיבות סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג



  


"פול גז" (ישראל 2019)

דרמה. סרטו של קובי מחט. תומר (תובל שפיר) בן ה-17 עובר עם אמו ליישוב קטן בקצה המדבר. זה קורה בדיוק חודש לפני אליפות המדינה לנוער ברכיבת אופנועי שטח, בה נמרוד השחצן (קווין רובין) - מנהיג היישוב - אמור לזכות. בואו למקום של תומר משנה את כללי המשחק אפילו מבלי שיתכוון לכך. מה שמתחיל בהתנכלויות כלפיו מצד נמרוד וחבורתו תוך מאבק על לבה של עמליה (נאיה בינשטוק) היפה, הופך לדרמה בהילוך גבוה כשתומר פוגש את אלברט (זהר ליבה), אופנוען מזדקן ומסתורי שמתבודד בביתו ומנותק מהסביבה כבר 30 שנה. מפגש מקרי ביניהם הופך לחברות אמיצה, במהלכה מקלף תומר מאלברט את סודות העבר, ואילו אלברט הופך למאסטר שמלמד את תלמידו הצעיר לרכוב על אופנוע ומכין אותו לקרב של חייו על המסלול. עם אורי פפר, אביגיל אריאלי, נדב גדג', דניאל גרנט. 104 דקות.

מועדי הקרנות


פול גז, צילום: דויד סקורי בבר, באדיבות סרטי יונייטד קינג



  


"משפחת אדמס" (ארה"ב 2019)

אנימציה. סרטם של גרג טירנן וקונרד ורנון. משפחת אדמס חוזרת למסך הגדול, לראשונה בקומדיית אנימציה המספרת על אודות המשפחה הכי משונה בשכונה. מצחיקה, יוצאת דופן ואייקונית לגמרי, משפחת אדמס מגדירה מחדש את המושג "שכנות טובה". 87 דקות.

מועדי הקרנות


משפחת אדמס, באדיבות פורום פילם



  


"שון כבשון: עף על החלל" (ארה"ב 2018)

אנימציה. סרטם של וויל בצ'ר וריצרד פילן. חיי החווה השקטים והשלווים של שון וחבריו הכבשונים משתנים מקצה לקצה כאשר חייזרית קטנה וחמודה בשם לולה נוחתת ממש לידם. שון נחוש בדעתו לעזור לה לחזור הביתה, ויחד עם לולה השובבה בעלת כוחות הקסם הם יוצאים למסע מצחיק, מרגש ומסעיר. אבל הכל מסתבך כאשר מתברר להם שאנשים אחרים מנסים לחבל במשימה החשובה שלהם וללכוד את לולה. 90 דקות.

מועדי הקרנות


שון כבשון: עף על החלל, באדיבות בתי קולנוע לב



  


"אסטריקס ושיקוי הקסמים" (צרפת-בלגיה 2019)

אנימציה. סרטם של אלכסנדרה אסטייר ולואיס קלישי. אשפיקס מטפס בזריזות מעלה ומטה על עצי האלון כדי לאסוף את צמח הדבקון ביערות המקיפים את הכפר של חברינו העשויים ללא חת אסטריקס ואובליקס. אבל יום אחד המטפס המומחה נופל נפילה קשה. הוא לוקח את זה קשה ומודאג מה יקרה לכפרו האהוב אם יום אחד הוא לא יוכל להכין את שיקוי הקסמים. יחד עם אסטריקס ואובליקס הוא יוצא לתור ברחבי היבשת אחרי קוסם מוכשר כדי להעביר לו את סוד הכנת שיקוי הקסמים. 87 דקות.

מועדי הקרנות


אסטריקס ושיקוי הקסמים, באדיבות פילם האוס וסרטי שובל



  


"קסם של מפלצת" (ארה"ב 2019)

אנימציה. סרטה של ג'יל קולטון. כאשר הנערה לי (קולה של קלואי בנט) מגלה על גג ביתה שבשנחאי גור של מפלצת השלג ייטי, שברח מחבורת המדענים שחטפו אותו, היא וחבריה, ג'ין (טנזינג נורגיי טריינור) ופנג (אלברט צאי) יוצאים למסע בלתי אפשרי כדי להחזיר אותו הביתה, למשפחתו. בדרך הם מגלים את יכולותיו הקסומות של חברם החדש, את כוחה של חברות אמת ואת ויכולותיהם שלהם עצמם להתמודד עם משברים. 95 דקות.

מועדי הקרנות


קסם של מפלצת, באדיבות דרימוורקס


  


"נורם בעיר הגדולה 3" (ארה"ב-הודו 2019)

אנימציה. סרטם של ריצ'רד פין וטים מלטבי. בעוד נורם וחבריו מתכוננים לחתונת סבו, צרות מתחילות להתעורר בהר המסתורין. נורם פוגש ארכיאולוג בשם ג'ין, ומגלה שדקסטר, שותפו לשעבר, גנב חפץ סיני יחיד במינו. בעזרת חבריו המכרסמים, נורם יוצא למסע ברחבי העולם על מנת להשיב את החפץ למקומו הנכון. האם יקיים נורם את הבטחתו לחבריו ויספיק לחזור הביתה בשביל החתונה? רק הזמן יגיד. 90 דקות.

מועדי הקרנות


נורם בעיר הגדולה 3, באדיבות פורום פילם



  



10/10/2019   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע