דוקומנטרי. סרטו של שלומי אלקבץ, מתרכז האינטראקציה ביניהם, "מהומה בהונג קונג" קומדיית אקשן מסין
"מחברות שחורות: רונית" (ישראל 2021)
*****
דוקומנטרי. סרטו של שלומי אלקבץ. במוקד החלק השני של התיעוד שלו את אחותו רונית אלקבץ, את עצמו ואת האינטראקציה ביניהם, ההתמקדות של שלומי אלקבץ במישור המקצועי היא בעיקר על העשייה המשותפת של האחים את "גט: המשפט של ויויאן אמסלם", השלישי ומסיים הטרילוגיה. במישור האישי הוא מתעד את בניית התא המשפחתי של רונית, האושר שלה כשהדבר קורם עור וגידים, הימים היפים במחיצת בעלה וילדיה והגעגועים אליהם כשהיא בנסיעות עבודה בחו"ל. וגם את התחלת מחלת הסרטן וניסיונותיה של רונית להתמודד איתה ולגבור עליה, בעוצמות הפנימיות בהן התברכה ובאופטימיות הבלתי נלאית שלה. 108 דקות.
מחברות שחורות: רונית, צילום: שלומי אלקבץ
שלומי אלקבץ ממשיך את הדוקומנטציה המרגשת של רונית ושל עבודתו המשותפת איתה ביצירת הסרט "גט: המשפט של ויויאן אמסלם". המצלמה שלו מתעדת את היומיום ואת המתרחש על סט הצילומים, נוגעת גם בפרטים האינטימיים של החיים האישיים, וגם במפגשי תקשורת פומביים בארץ וברחבי העולם. ואם הסרט הראשון, "מחברות שחורות: ויויאן", היה מעין אקספוזיציה שלימדה אותנו מהם השורשים ומקורות היצירה מהם שאבו האחים, החלק השני חודר ללב ולנשמה של רונית, היוצרת (תסריטאית, במאית ושחקנית), האישה והאם, והתיעוד המצולם המהפנט שמגיש לנו כאן שלומי אלקבץ מחלחל פנימה כשאף פילטר לא מצליח לעצור את הפעפוע של החיים והיצירה של השניים לתאי הנפש העמוקים ביותר שלנו, הצופים. רגעי האושר עם המשפחה והילדים מתחלפים עם רגעים פחות טובים, בהם היא מתמודדת בשקט עצור עם המחלה, אולי אפילו מדחיקה ולא יודעת עד הסוף מהו מצבה הרפואי. אחת הסצנות המרגשות ביותר בסרט מראה כיצד בצילומי סצנת השיא ב"גט", רונית מאבדת את אנרגיות היצירה שלה ולא יכולה להמשיך. ואז שלומי, בשקט נפשי מעורר הערכה גדולה, עוזר לה להיכנס מחדש לפוקוס ולצלוח את המשברים. בקצב שלה. ושלו. "מחברות שחורות: רונית" זוהי עבודת מופת קולנועית שמאפשרת לנו להבין שספק אם נצליח להגיע אי פעם לפענוח המלא של מי שהייתה היוצרת והאישה המשפיעה כל כך על הקולנוע שלנו, רונית אלקבץ.
"מהומה בהונג קונג" (סין 2017)***
קומדיה-אקשן. ג'ק (ג'קי צ'אן), פרופסור נודע לארכיאולוגיה באוניברסיטה של שיאן, חובר לפרופסורית ההודית אשימיטה (דיה פאטאני) מהמכון של המוזיאון הלאומי ברג'אסטאן, כדי לאתר בטיבט את אוצר המגדהה האבוד, שהינו בעל חשיבות לאומית, היסטורי וארכיאולוגית מהמעלה הראשונה. אנשי הצוות שאיתם, ג'ונס לי (עאריף רחמן), קשגואנג (לאיי זאנג), קירה (אמירה דסטור) ונומין (מיה מוקי) מאתרים את האוצר מתחת לאגם קפוא, בעזרת שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. מפריעה להם במשימתם חבורת נוכלים, שבראשם עומד רנדל (סונו סוד) שמצליחים לגנוב מהם את האוצר ומשאירים אותם בשטח, בידיעה שמה שמצפה להם הוא מוות ודאי. ג'ונס, איש צוותו של ג'ק, שהוא יותר צייד אוצרות ופחות ארכיאולוג, מצליח להבריח יהלום שהוא חלק מהאוצר. הצוות של ג'ק ואשימיטה מצליחים להיחלץ ממלכודת הקרח. שבועיים לאחר מכן נמצא היהלום שג'ונס הבריח כמוצג המוצע למכירה פומבית בדובאיי. ג'ק נעזר בחבר עשיר כדי לרכוש את היהלום, אלא שרנדל מצליח לגנוב ממנו את התכשיט היקר. במירוץ מטורף שמתפתח מצליחה אשימיטה לשים ידה על היהלום. מתברר שהיא אינה מי שהיא מתיימרת להיות, אלא צאצאית צעירה של נסיכות מגאדהה. וזוהי רק התחלת הרפתקה חובקת עולם בעקבות אוצרות התרבות האבודים של מגדהה. 108 דקות.
מהומה בהונג קונג, תמונה באדיבות סרטי שובל ויונייטד קינג
משהו מוזר קרה לי עם הסרט הזה. בהתחילתו ולאורך כל חלקו הראשון הוא נראה לי מזויף. יותר מדי מלוטש ומלאכותי ובעל עלילה פנטסטית ולא הגיונית בכלל, אפילו בתוך המסגרת שלה עצמה. אבל בחלק השני, כשכל החבר'ה, הרודפים והנרדפים, מגיעים לדובאי, העניינים מתחילים להיות מטורפים ומצחיקים בטירוף. הכוריאוגרפיות של סצנות המרדפים, בכלל זה אחת משוגעת לגמרי, בה ג'קי צ'אן נוהג ברכב כשבמושב האחורי אריה ענק, הופכות את הסרט לפארודיה קורעת מצחוק. ובהמשך, כשהנפשות הפועלות מגיעות להודו, מפחידים אותנו עם עוד אריות ולהקת צבועים משחרת לטרף. וכל זאת עם סצנות אקשן יצירתיות וקרבות קונג פו, ג'יו ג'יטסו ושאר אמנויות לחימה, שג'קי צ'אן מפליא בהן עדיין בגמישות ובמיומנות, אף שהוא כבר בן 67! בסופו של דבר מתקבל הרושם שלפנינו מוצר קולנוע דרמתי-קומי-בידורי שיש בו קומבינציה משעשעת של מסע עולמי, אינדיאנה ג'ונס ושירה וריקודים סטייל סרט בוליוודי טיפוסי. אני לא יודע כמה קומדיות פעולה סיניות נראות ככה והאם מדובר בז'אנר, אבל זה מתכון או נוסחה לא רעים בכלל. מי שפתוח בראש ומוכן לתמהיל הזה – עשוי ליהנות.
"הטרגדיה של מקבת" (ארה"ב 2021) דרמה. סרטו של ג'ואל כהן. המחזה השקספירי הנודע הופך לסרט בעיבוד חדש בידי חצי מהאחים כהן, המביים לראשונה סולו, ללא אחיו איתן. לאחר שגבר על הבוגדים שניסו לחסל את המלך דאנקן, נאמנו הלוחם לורד מקבת (דנזל וושינגטון) פוגש בשדה הקרב שלוש המכשפות. הן משכנעות אותו שהוא עתיד להיות המלך הבא של סקוטלנד, ואת מימוש הנבואה הזו תיזום ותסייע לו להוציא אל הפועל רעייתו ליידי מקבת (פרנסיס מקדורמנד). אלא שהמהלך הזה גורם לשורה של רציחות נוספות. עם קורי הוקינס, ברנדן גליסון. 105 דקות.
הטרגדיה של מקבת, תמונת יחסי ציבור
"יחידה 355" (ארה"ב 2021) אקשן. סרטו של סימון קינברג. סוכנת הסי.איי.איי מייסון "מייס" בראון (ג'סיקה צ'סטיין), הנחשבת לבעייתית בארגון, נכשלת במשימה גורלית ונשק חדשני סודי ביותר נופל לידיים עוינות. מייס חייבת לאסוף את הצוות שהקימה, לשתף פעולה עם היריבה הגרמנית שלה, מארי (דיאן קרוגר), ולהתחבר גם לאשת ה-MI6 המומחית למחשבים קדיג'ה (לופיטה ניונגו), ולפסיכולוגית הקולומביאנית גרסיאלה (פנלופה קרוז). יחד הן ינסו להחזיר לידיהן את השליטה בנשק המסוכן שנמצא בידיים זרות, ויחד עם זאת עליהן לפקוח עין על אישה מסתורית, לין מי שנג (בינגבינג פן), המתחקה אחר כל צעד שלהן. ארבע הנשים הלוחמות ייצאו למסע שייקח אותן מבתי הקפה של פריז, לשווקים של מרוקו, ועד להיכלות הפאר הנוצצים של שנחאי, כל זאת כדי להגן על בטחון העולם כולו. 124 דקות.
יחידה 355, תמונה באדיבות בתי קולנוע לב
06/01/2022
:תאריך יצירה
|