"מחשבות נפלאות" - דרמה. סרטם של ברנר קמפן ואלכסנדר ג'וליאן, המבוסס על מקרה אמיתי ועוד
"מחשבות נפלאות" (צרפת-שווייץ 2021) **** וחצי
דרמה. סרטם של ברנר קמפן ואלכסנדר ג'וליאן, המבוסס על מקרה אמיתי. לואי (ברנר קמפן) הוא מנהל בית לוויות, רווק מושבע המקדיש עצמו בעיקר לעבודתו ואין לו כמעט חיים אישיים. איגור (אלכסנדר ג'וליאן), גבר הסובל משיתוק מוחין, הוא חובב פילוסופיה שמרבה לצטט, במקומות הנכונים, את סוקרטס, שפינוזה, ניטשה ודקארט. הוא עובד כשליח של חנות פירות וירקות ומבצע עבורה שליחויות על תלת האופן שלו. אמו הדאגנית יתר על המידה מציקה לו בקביעות, והוא, בגלל מגבלותיו הפיזית טורח להרחיק עצמו מהעולם ומחברת אדם ויודע מעט מאוד על חברות, מיניות ומפגשים אמיתיים. דרכיהם של השניים מצטלבות בצירוף מקרים גורלי. לואי פוגע עם רכב הלוויות שלו באיגור וזה נפצע קלות. לואי מסיע אותו לבית החולים לוודא שלא נפגע. איגור מתחקר אותו על עבודתו ועל חייו והנסיבות מובילות לכך שהם יוצאים יחד למסע בלתי שגרתי מלוזאן שבשווייץ מונפלייה שבצרפת. 92 דקות. מחשבות נפלאות
מחשבות נפלאות, צילום: באדיבות סרטי נחשון
הבמאים והתסריטאים ברנר קמפן ואלכסנדר ג'וליאן מככבים בתפקידים הראשיים בסרטם המבוסס על סיפור אמיתי. שני הגיבורים שלנו שונים זה מזה בתכלית השינוי. לואי הוא אדם בטוח בעצמו ובמקצועו, מנהל בית לוויות. מתאמת פעילות משרדו המסורה, ניקול (ג'ולי-אן רות') ואנשיה, מכינים אנשים לקבורה, ובמקרה הצורך אף הוא נרתם להסיע את הגופות לכנסיות העורכות תפילות אשכבה או לבתי העלמין. באחת מנסיעותיו פוגע רכבו בתלת האופן של איגור. הנזק לא רציני, אבל איגור מנצל את החיבור הכפוי של לואי אליו להדק את יחסיהם ובעצם להיצמד אליו. וכך חוברים זה לזה שני גברים באמצע החיים, שפיזית ממש דומים זה לזה (עד כדי כך שרבים טועים וחושבים שהם אחים) אבל בעצם הם שני הפכים. לואי הוא אדם פרקטי שחושב בעיקר על הביזנס שלו. כניסתו הלא צפויה של איגור לחייו מטלטלת את הסדר הפנימי שלו.
השם איגור אינו מקרי כאן. הוא מזוהה עם דמויות מעוותות בסרטי אימה. איגור היה עוזר המעבדה הגיבן בכמה סרטי פרנקנשטיין, בהם גילם אותו בלה לוגוסי. אבל בניגוד לדמות הגרוטסקית ההיא, איגור שלפנינו אמנם מוגבל פיזית וגם מדבר באיטיות, אבל הצד המשכיל והאינטליגנטי שלו מטה לחלוטין את המשוואה לצד השני. מעבר לראיית העולם הפשוטה והנאיבית שלו, כמי שאוהב לקרוא כתבי פילוסופים ואנשי רוח, לכל סיטואציה יש לו בשליפה משפט מכונן של ניטשה, שפינוזה, סוקרטס, דקארט ואחרים. בחיים, שיתוק המוחין ממנו הוא סובל גרם לו להתעלות, להפוך את מומו למקור של עוצמה ואנרגיה ולהיות מורה רוחני ופילוסוף בעצמו. הוא פרסם תשעה ספרים, חלק מהם בשיתוף עם אחרים. בשורה התחתונה, "מחשבות נפלאות" הוא סרט רגיש ומרגש מעצם היות הסיפור האותנטי כזה. שני התסריטאים-שחקנים-במאים לא מנסים לדחוף באובססיביות איזו אג'נדה, לא מטפחים את מוטיב האידיאלוגיה התומכת בבעלי מוגבלויות. הם פשוט שמים את הדברים על השולחן לדיון, והמציאות היא זו שמכתיבה בעצם את הסיפור כולו. מדובר בסרט מבריק, מפתיע, ונטול גבולות ומגבלות.
https://www.youtube.com/watch?v=pzGET8mkNBI
"הבוס הטוב" (ספרד 2021) ****
דרמה. סרטו של פרננדו לאון דה ארנואה. חוליו בלאנקו (חוויאר ברדאם) הוא הבעלים של "בלאנקו מאזניים", מפעל לייצור משקלים מכל הסוגים. כאדם דומיננטי וכריזמתי הוא מנהל את המפעל שלו ביד רמה. חולש על העובדים שלו ביד רמה, מצטיין בוורבליות שלו, מגדיר את הארגון שלו כמשפחה אחת גדולה, מעורב בחיי עובדיו ומנסה לפתור גם את בעיותיהם האישיות. למשל, הוא מנסה לסייע למיראליס (מנולו סולו) לפתור את בעיותיו עם אשתו, הבוגדת בו עם עובד אחר שלו, חאלד (טאריק רמילי). הוא עצמו נשוי לאדלה באושר ועושר (סוניה אלמרקה), מה שלא מפריע לו להיסחף לסטוץ עם המתלמדת החדשה שלו ליליאנה (אלמודנה אמור), שמייד לאחר מכן מתברר לו לחרדתו שהיא בתם של חברים של משפחתו ושהוא הכיר אותה מילדותה ושהיא מקורבת מאוד לאשתו. אבל יש לו בעיה אחת קשה שמציקה לו מאוד: אחד העובדים שהוא פיטר, חוזה (אוסקר דה לה פואנטה) הקים מחנה קטן מחוץ לשערי המפעל, מוחה כנגדו ומסרב להתפשר. בלאנקו יודע שיהיה עליו לסלק את ה"מטרד" לפני שיגיעו למפעל חברי הוועדה שאמורה להעניק פרס על מצוינות לאחד המפעלים שאת פעילותם היא בוחנת. 116 דקות. הבוס הטוב
הבוס הטוב, צילום: באדיבות קולנוע חדש
פרננדו לאון דה ארנואה הספרדי הוא במאי עתיר קבלות והצלחות. בין היתר הוא חתום על "פבלו", "יום מושלם", "אמאדור" ו"ימי שני בשמש". בסגנונו הריאליסטי הסוחף הוא מביים סאטירה חברתית חריפה על בעל מפעל שרואה בעובדיו "משפחה". הוא דואג כביכול לצורכיהם הסוציאליים והאישיים, כמו אבא גדול המסוכך עליהם עם כנפיו הרחבות. אבל בהמשך מתברר שמה שמניע אותו זה בעצם האגו המנופח שלו והרצון לשמור על שקט תעשייתי ולוודא שיש לו שליטה מלאה על חייו ועל העסק שלו. אלא שחוליות חלשות שהולכות ומתרופפות במרקם המושלם שהוא בנה לעצמו מחייבות אותו לפעולה ואז נחשף אופיו האמיתי.
מתברר שיש לו סכין עם להב דו-כיווני. בלאנקו אמנם נשאר מנומס וסולידי כלפי חוץ, אבל בעצם הופך אדם אחר. כזה שמסוגל לנקום באכזריות בלי למצמץ. הסרט מתנהל בדינמיות, שומר על קצב טוב ובשורה התחתונה ממחיש שסדרי העולם, כלומר עליונותם של האדונים על אלה הסרים למרותם – לעולם לא תשתנה. וכדי לשמור לעצמו מקום ייחודי בראש הפירמידה, בלאנקו שולח אנשים לבצע פשעים מחרידים עליהם כמובן לא ישלם. וכאשר ימצא עצמו לא מסוגל לממש את מלוא האג'נדה שלו, הוא יידע גם להתפשר ולקדם בלית ברירה את ליליאנה וחאלד. זאת בידיעה שיאפשרו לו להמשיך ולנהל את ההצגה הפרטית שלו באין מפריע. חוויאר ברדם משחק כאן בליגה משלו, כשכל השאר (קאסט מוצלח של דה ארנואה) הרבה מתחתיו, מתוקף הנסיבות.
https://www.youtube.com/watch?v=7lh9PHnsqhc
"נלי ונדין" (שבדיה-בלגיה-נורבגיה 2022) ****
דוקומנטרי. סרטו של מגנוס גרטן. הן נפגשו בחג המולד 1944 ברוונסבריק, מחנה ריכוז לנשים בגרמניה. נלי מוסט-ווס הייתה זמרת אופרה שניהלה קריירה באירופה, במילנו, ציריך לונדון, פריז, שם נלכדה ונלקחה למעצר, תחילה בכלא קרויצבורג. היא נהגה לפקוד את הסלון הספרותי של המחזאית-משוררת-סופרת האמריקנית הלסבית נטלי קליפורד בארני בשנות ה-30. נדין הוואנג הייתה בתו המרדנית של שגריר סין בספרד. סילבי, נכדתה של נלי, מגלה בתוך קופסה נעולה של סבתה רישומי יומן, צילומי סופר 8 והקלטות אודיו מרתקים. בעזרתם היא חושפת, במבצע שלא יבייש אף בלש, את סיפור האפי של נלי ונדין. הסרט מתעד את חיפושיה של סילבי אחר עדויות וסיפורים מפי אנשים אודות החיים המורכבים והעשירים של סבתה נלי ובת זוגה נדין. השתיים, שהופרדו בעת המלחמה, התאחדו אחריה, טסו לוונצואלה כדי להתרחק עד כמה שניתן מחוויות מחנה הריכוז. הן חיו שם תקופה ואז חזרו לאירופה. חייהן התנהלו תמיד סביב מעגלים חברתיים אינטלקטואליים כשקשר האהבה שלהן גם מהווה גשר לעולמות נוספים, פיזיים ואנושיים, בהם התחככו. ומעבר לכל האהבה שלהן הייתה חופשית ובלתי תלויה בשום דבר אחר. 92 דקות. נלי ונדין
נלי ונדין, תמונה באדיבות AutoImages, פסטיבל הקולנוע הגאה TLVFest
שתי נשים שמגיעות ממקומות שונים זה מזה, אם כי באיזשהו אופן משיקים. נלי מייצגת את עולם האמנות, כמי שהייתה זמרת אופרה מחוננת. נדין מגיעה מהעולם הדיפלומטי, כמי שהייתה בתו של שגריר סין בספרד. אי אפשר להתכחש לדיסונס של פגישתן במחנה ריכוז לנשים, על אדמת גרמניה. איך הגיעו לשם ולמה, הסרט לא כל כך מסביר. אבל הוא עוקב אחר סילבי והדרך בה היא מגלה עוד ועוד פרטים על סבתה נלי וסיפור האהבה והחיים המרתק שלה עם נדין.
שכבה אחר שכבה, נדבך אחר נדבך, מגלה לנו הבמאי השוודי מגנוס גרטן ("רק השטן חי ללא תקווה") הצופים סיפור מפעים ומרגש. נלי היא היותר ארצית וברורה, ואילו נדין יותר אניגמטית וצופנת סוד. גם בגלל מוצאה האסייתי-אוריינטלי ופניה המיוחדים בעלי המבט הקפוא, לרוב. הקצב האיטי של הסרט וסדרת הגילויים המסתתרים מאחורי חומרי הארכיון, הצילומים, המכתבים, גזרי העיתונות והסרטונים – בונים אווירה מהפנטת ומרכיבים פאזל מופלא שלם ומגובש. זה סרט של התבוננות, של קילוף שכבות, של חשיפה. ובסופו של התהליך מתגלה מסמך מרתק ומעורר השראה אודות אהבת נשים לא מובנת מאליה. גם בסופו של הסרט יש עדיין הרבה נסתר, בצד הרבה גלוי, וממשיכות להישאל שאלות שלא בטוח שיש עליהן תשובות. וזה מה שאני אוהב בסרטים מסוג זה.
https://www.youtube.com/watch?v=NFFBLi1NcQ8
"הבריחה מכלא 77" (ספרד 2022) ****
דרמה. סרטו של אלברטו רודריגז המבוסס על מקרה אמיתי. ברצלונה 1977. זה עתה השתחררה ספרד מעולו של הרודן פרנקו. יש בחירות דמוקרטיות ונראה שהמדינה הולכת לחזור לשפיות. אבל בבית הכלא המקומי הידוע לשמצה המציאות לא מתכתבת עם החיים שבחוץ. מנואל (מיגל הרן) נעצר, מובל לכלא וממתין למשפט בעוון מעילה אותה בכלל לא ביצע. משהו רווח ושכיח בזמן שלטון פרנקו שניסה לדכא כל התנגדות והדבר בא לידי ביטוי בין היתר בריבוי מעצרי שווא. מיגל לומד לדעת שטובים – יותר נכון רעים – סיכוייו לשבת בכלא 20 שנה. חברתו לא מוכנה להגיע לבקרו בכלא אבל אחותה באה במקומה. כמו רבים מהאסירים סובל מנואל ממעשי האכזריות של הסוהרים הסדיסטים, והגרוע הוא שאין בפני מי להתלונן. מנואל מצליח להתיידד עם פינו (חוויאר גוטיירז), אסיר ותיק ובעל ניסיון, והשניים פועלים יחד. תקווה מתעוררת כשלכלא מובאים עורכי דין מטעם "קופל", ארגון ששם לעצמו מטרה להגן על זכויות האסירים. אלא שבהמשך מתברר שגם הם לא מצליחים להושיע. מנואל, פינו ועוד כמה אסירים מתחילים לחפור מתחת לרצפת בית הכלא ולתכנן בריחה. 125 דקות. הבריחה מכלא 77
הבריחה מכלא 77, באדיבות סרטי יונייטד קינג
מצד אחד, זה סרט נוסחתי למדי, שכבר ראינו רבים כמותו. אבל מצד שני, הרקע ההיסטורי כאן חשוב ומכתיב מהלכים רבים בעלילה. במהלך שלטונו של הדיקטטור פרנקו בספרד (בין 1939 ו-1975) וגם מספר שנים לאחר מכן, מעשי הזוועה והאכזריות בכלא המדובר, כמו גם במתקני כליאה אחרים במדינה, בכלל זה הברוטאליות של הסוהרים כלפי האסירים - היו דברים שבשגרה. חוקי הדיכוי של המשטר הרודני בחיים האמיתיים זלגו לכלא, ואפילו במשנה תוקף. מעצרי שווא היו מאוד שכיחים, במיוחד של כאלה שנתפסו כאופוזיציה לשלטון. לסוהרים בכלא הייתה סמכות לבצע כל אקט של אלימות ועינוי כלפי האסירים, עם ובלי הצדקה. לאסירים לא הייתה זכות להתלונן עליה, ולא היה בפני מי. כל ניסיון לספר בחוץ מה קורה בכלא דוכא על הסף.
למרות מותו של פרנקו בנובמבר 1975, כינונה מחדש של הדמוקרטיה במדינה לא השפיעה תחילה על חוקי הענישה ועל המתחולל בכלא. הממשלה הדמוקרטית הראשונה לאחר 40 שנות דיקטטורה העניקה שחרור קודם כל לאסירים הפוליטיים, וכל האחרים היו צריכים להיאבק על זכותם לקבל הגנה משפטית הוגנת. ארגון "קופל" אמנם ניסה להביא לחנינה כללית של מרבית האסירים, אבל נכשל ונעלם מהמפה אט אט. הסרט הקשוח מציג את הכלא תחילה כמקום שאין בו תקווה עבור האסירים, אבל בהמשך מתעוררות במקום רוחות של שינוי וההחלטה של גיבורינו להסתכן בבריחה מהמקום השמור והמוגן הזה היא חלק מהעניין. נכון שהנראטיב כאן מזכיר סרטי כלא רבים שראינו (לאחרונה הוקרן כאן "הבריחה מפרטוריה"), אבל בשורה התחתונה הוא מאוד אפקטיבי, מותח ועושה את העבודה.
https://www.youtube.com/watch?v=XZRpUYCe3D8
"ילדים של אחרים" (צרפת 2022) *** וחצי
דרמה. סרטה של רבקה זלוטובסקי. רייצ'ל (וירג'יני אפירה) היא מורה המתגוררת בפריז ואוהבת את חייה. את הסטודנטים שלה, את חבריה, את שיעורי הגיטרה שהיא לוקחת ואפילו את האקס שלה. אבל לפתע מתפתח לה בהפתעה קשר רומנטי מסעיר עם עלי (רושדי זם). הרומן הזה מזכיר לה, אם היה צורך בתזכורת, שהיא כבר בת 40 ועדיין אין לה ילד. עם או בלי קשר היא מתחברת ללילה (קאלי פריירה-גונקלבס), בתו בת הארבע של עלי. רייצ'ל משכיבה אוצה לישון, אוספת אותה לשיעורי הג'ודו שלה, מרבה לבלות איתה ונראה כי היא אוהבת לא פחות מאמה, פרודתו של עלי אליס (קיארה מסטרויאני). מה שנראה תחילה כאידיליה מתברר עד מהרה כאירוע מתסכל. עלי לא ממש חושב על הקשר עם רייצ'ל כסיפור שיוביל אותו למחויבות לילד נוסף. השאלה היא עד כמה תלך רייצ'ל רחוק עם הכמיהה הכמעט נואשת שלה לילד משלה. 104 דקות. ילדים של אחרים
ילדים של אחרים, תמונה באדיבות בתי קולנוע לב
"ילדים של אחרים" הוא סרטה החמישי של רבקה זלוטובסקי. שם הגיבורה שלה כאן הוא רייצ'ל פרידמן והיא בת למשפחה יהודייה המקיימת פולחן דתי כלשהו. חומר הרקע על הסרט מגלה שהנראטיב שלו הוא השתקפות של מערכת היחסים הרומנטית שהייתה לזלוטובסקי עם הבמאי ז'ק אודיאר. לזהותו המוסלמית של מאהבה של רייצ'ל, עלי, יש משמעות בקביעת הטון הפמיניסטי של הסרט. באחת הסצנות רייצ'ל צופה דרך זגוגית שקופה של מקלחון באקט ההתקלחות של עלי ומתחרמנת על גופו השרירי. ברגע שרייצ'ל מתאהבת בליילה ורוצה לראות בה את ילדתה שלה, היא בעצם מנסה להכתיב תרחיש שכך אמנם יקרה וכך היא תממש את כמיהתה לילד/ה. יש בסרט לא מעט רעיונות טובים, אלא שהם לא התבשלו עד הסוף. למשל, הבמאית זלוטובסקי מפשיטה לחלוטין בסרט את רייצ'ל, שיש לה גוף מדהים, ולא ברור האם זה חלק מנאו-פמיניזם מתקלס ומתגרה. העלילה הייתה יכולה להסתדר טוב מאוד גם ללא העירום החשוף והיפה (צריך להודות) הזה שלה. מערכת היחסים של רייצ'ל עם עלי לא ברורה עד הסוף. הוא מוביל והיא נסחפת אחריו, או להפך? או גם וגם? הוא לא משתף פעולה עם הגחמה של רייצ'ל לילד ביולוגי משלה, אם כי הוא לא מטיל וטו מוחלט על הנושא אלא משאיר אותו פתוח. זלוטובסקי משאירה יותר מדי קצוות פתוחים בסיפור שבמרכזו כמיהה של אישה לילד ביולוגי - שלד עלילתי דליל למדי שהבמאית לא מפתחת אותו מספיק לעומק, אלא בעיקר לרוחב.
https://www.youtube.com/watch?v=zz3gjuhqwwc
"פרדייס סיטי" (ארה"ב 2022)
מתח-אקשן. סרטו של צ'אק ראסל. איאן סוואן (ברוס וויליס) הוא בלש החוקר פרשיית שחיתות במאווי, הוואי. בעת פעילותו שם הוא נקלע למארב ונעלם, כנראה נרצח על ידי אנשיו של באקלי (ג'ון טרבולטה), ראש ארגון פשע מוביל במקום. בנו ראיין (בלייק ג'אנר), המונע מתחושת נקם, יוצא לחקור את הפרשה ומנסה לאתר את אביו. הוא חובר לשותפו לשעבר והם חודרים לשורותיו של קרטל פשע שבראשו עומד ברוקר אמיד ואכזר, שיעשה הכל כדי להיפטר מהפולשים הלא קרויים. ראיין ושותפו מתעמתים עם ראשי הקרטל עד שלתמונה נכנס בן ברית שהופעתו מפתיעה את הנוכחים והקרב הופך אישי. 92 דקות. פרדייס סיטי
פרדייס סיטי, צילום: באדיבות רד קייפ Red Cape
מוצר הקולנוע הזה מוגדר כסרטו האחרון של השחקן ברוס וויליס, שפרש ממשחק פעיל, בשל מחלתו. בלי להיכנס לספוילרים, התפקיד שלו בסרט הזה מינורי למדי. ולכן אולי הכניסו המפיקים לתמונה שחקן מוביל אחר, ג'ון טרבולטה, ועוד על תקן ברון פשע. הנופים הציוריים של הוואי מצטלמים יפה, אבל בכל הקשור לכל השאר – הסיפור, התסריט, הדרכת השחקנית וכו' – התוצאה היא ממש מתחת לכל ביקורת. הסרט נראה אינפנטילי למדי. מעבר לסיור תיירים בנוסח הנשיונל ג'יאוגרפיק באתרים היפים של האי הוואי, הבמאי צ'אק ראסל לא הצליח לבנות סיפור הגיוני. ולא רק סיפור פשע, אלא סיפור בכלל. הדמויות שלו נראות משוטטות באתרי האי האקזוטי הקסום כמו תיירים מזדמנים. דווקא וויליס, שבסרטיו האחרונים נראה כמו זומבי, דווקא כאן עושה תפקיד סביר. חבל שאקורד הסיום הקולנועי שלו נראה כך.
https://www.youtube.com/watch?v=NmjN2pfcB2Y
"AIR" (ארה"ב 2023)
סרטו של בן אפלק. ב-1984 חברת מותגי הספורט "נייקי" פנתה לכדורסלן צעיר ומבטיח והחתימה אותו בלעדית על נעלי הספורט החדשים שלה. החברה דשדשה אז בשוק והייתה במקום השלישי במכירות נעלי ספורט, אחרי "קונברס" ו"אדידס". זה היה אז הימור גדול של "נייקי". סוני ואקארו (מאט דיימון), סוכן מכירות אמביציוזי ופנטזיונר של החברה, חזה את הנולד, קלט את הפוטנציאל הטמון בכדורסלן מייקל ג'ורדן כשזה עדיין לא החל לשחק ב-NBA והחתים אותו. היה עליו לשכנע את הבוס שלו רוב סטראסר (ג'ייסון בייטמן), את מנכ"ל נייקי פיל נייט (אפלק) ואת הוריו של הכדורסלן, האב ג'יימס (ג'וליוס טאנון) והאם דולוריס (ויולה דייוויס). התוצאה: נעל הספורט AIR JORDAN, ששינתה לחלוטין את חוקי המשחק. 112 דקות. אייר
https://www.youtube.com/watch?v=OJ2kqDk7pXk
"מבוקש מספר אחת" (ארה"ב 2023)
מתח-אקשן. סרטו של דמיאן סיפרון. לאחר שמצוד אחר צלף מסתורי מגיע למבוי סתום, מחליט סוכן ה-FBI ג'פרי למארק (בן מנדלסון) לגייס לצוות שוטרת מבריקה, אלינור פאלקו (שיילין וודלי) על מנת שתסייע לעלות על זהותו הסודית של המתנקש. אלא שמעשיו הופכים קיצוניים ואלימים יותר וכאשר מספר הקורבנות ברחובות ממשיך לעלות, צוות אנשי החוק מבין שכדי ללכוד אותו הם יידרשו לביצוע פעולות קשות ולא סטנדרטיות כדי לחשוף ולנסות ללכוד אותו. 118 דקות. מבוקש מספר אחת
https://www.youtube.com/watch?v=NUerZ1wGMrE
"מגרש השדים בשרות האפיפיור" (ארה"ב 2023)
אימה. סרטו של ג'וליוס אייברי. התסריט נכתב בהשראת מעלליו האמיתיים של האב גבריאל אמורת' (ראסל קרואו), ששירת במשך שנים כמגרש השדים הראשי של הוותיקן. הסרט עוקב אחר איש הכנסייה הבכיר בעודו חוקר מקרה מצמרר של נער צעיר אחוז דיבוק. הסיפור מוביל לחשיפת קנוניה שערורייתית בת מאות שנים אותה הוותיקן ניסה להסתיר נואשות. עם דניאל זובאטו, אלכס אסו, פרנקו נרו. 103 דקות. מגרש השדים בשרות האפיפיור
https://www.youtube.com/watch?v=L1YdOp7NPdw
"אסון יפהפה" (ארה"ב 2023)
דרמה. סרטו של רוג'ר קומבל. טרביס מאדוקס (דילן ספראוס) נחשב ל"ילד הרע" של הקולג'. ולכן הוא כל מה שתלמידת השנה הראשונה אבי אברנת'י (וירג'יניה גרדנר) צריכה ורוצה להימנע ממנו. הוא מבלה את לילותיו בלחימה בקרבות אגרוף מחתרתיים ואת ימיו כפלרטטן הקמפוס האולטימטיבי. אבי לא רוצה שום קשר אליו, אך התנגדותה העיקשת ללכת שבי אחר קסמו מעוררת אותו והוא מציע לה התערבות פשוטה: אם הוא יפסיד בקרב האגרוף הבא שלו, יהיה עליו להתנזר מסקס למשך חודש. אבל אם ינצח, יהיה על אבי לעבור לגור בדירתו לאותו משך זמן. כך או כך, לטרביס אין מושג שעברה האפל של אבי עומד להיחשף, ושייתכן שסוף סוף הוא מצא יריבה ראויה להתמודד איתה. 105 דקות. אסון יפהפה
https://www.youtube.com/watch?v=l4h6dixgn9E
"האחים סופר מריו – הסרט" (ארה"ב 2023)
אנימציה. סרטו של ארון הורוואת'. שיתוף פעולה מטורף ראשון בין אילומניישן, הסטודיו מאחורי סרטי "המיניונים" וחברת משחקי הוידיאו הידועה ביותר נינטנדו: בסרט "האחים סופר מריו" דמותו האהובה של השרבב הכי קופצני בעולם מגיעה הישר למסך הגדול בסרט אנימציה לכל המשפחה. 92 דקות. האחים סופר מריו - הסרט
https://www.youtube.com/watch?v=ZNnn9nkdHMQ
"סוד הנסיך המכושף" (רוסיה 2022)
אנימציה. סרטו של ויקטור גלוקושין. לאחר שבעיות פוקדות את משפחתה מביעה מארי משאלה: לחזור להיות קטנה וחסרת דאגות. בדרך קסם תקוותה מתגשמת. היא מתכווצת לגודל הצעצועים שבחדרה, בעת שהם מתעוררים לחיים. הקסם יפוג כעבור יממה, בתנאי שיישארו כולם יחד. אבל מתברר שחייל צעצוע שמארי קיבלה באותו ערב אינו אלא נסיך בשם ג'ורג'. גם הוא וממלכתו כושפו, וכעת הוא נחוש להציל את עולמו ולהתאחד עם אביו המלך. כדי למנוע מתוצאות הכישוף להישאר כך לנצח, מצטרפת מארי אל הנסיך גורג' עם חבריה הצעצועים הוותיקים, בובותיה לשעבר: יען אדום מקור וראם בשם קארלי. החבורה מאחדת כוחות ויוצאת למסע הרפתקאות לארץ הפרחים הקסומה, כדי למצוא חליל קסום שבעזרתו יוכלו להציל את העולם משליטת הכישוף האפל. 90 דקות. סוד הנסיך המכושף
https://www.youtube.com/watch?v=nojx5bdgLpg
06/04/2023
:תאריך יצירה
|