המפגש המחודש עם מחולות העמים בגרסה הרוסית מזכיר נשכחות ובעיקר מסביר למה אמנות הבלט הקלאסי חיה לתפארת על בימות מוסקבה ופטרבורג.
וירטואוזיות אמיתית
היכל התרבות בתל-אביב, גדוש קהל ותיק או צעיר גילה על במה מכוערת להפליא, ומואר בתאורה סתמית פגש אמש את הסוד הגלוי, לפיו משמעת ואימונים מפרכים מגיל צעיר מביאים אתם את הפירות הנאים ביותר. לפחות בכל מה שנוגע לאמנות המחול בכלל ולתחום הבלט הקלאסי בפרט.
הלהקה הממלכתית האקדמית בניהולו של איגור מויסייב שבה ומציגה את האמנות שלה במלוא התנופה והרעננות. מייסדה יחגוג בעוד שלושה חודשים את החג הכפול – יום הולדתו ה- 101 ויום הולדתה השבעים של הלהקה שהקים, יצר עבורה כוריאוגרפיות שהפכו לקלאסיקה, והעביר באולפניה והופעותיה מאות רקדנים ורקדניות שיכולים להתחרות באלה של הבולשוי וקירוב בכישרונותיהם וביכולותיהם.
זה כמובן לא מפתיע. המסורת הרוסית של החינוך לבלט ידועה. מה שממשיך להפתיע זאת הרעננות של היצירות הקצרות והווירטואוזיות האמיתית הנדרשת מהמבצעים, אפילו אם הם נגנים המצטרפים מעת לעת לחגיגה עם אקורדיאון, תוף או בללייקה. מה שנגרע במשך השנים, ולא רק במופעים של להקה כזאת, היא התזמורת החיה המלווה את מסעותיה. הקלטות המושמעות בעוצמה ברמקולים משוכללים תופסות את מקומה, מפוצצות את האוזניים, וסוחפות גם את הקהל האדיש (אם יש כזה).
התכנית שמעלה הלהקה, 24 רקדניות ו- 18 רקדנים, כוללת 14 להיטים רפרטואריים, בעלי אופי רוסי גם כשהם מייצגים תרבויות לטיניות, או של עמי חבר העמים לשעבר. כל קטע זוכה לעיצוב תלבושות צבעוניות משל עצמו, ובכל קטע מתרחש מפגש עם עבודת רגליים מדהימה, הנפת גוף מרתקת, איזון מושלם וווירטואוזיות של סולנים, זוגות, שלישיות ושל הלהקה כולה. תמיד וירטואוזיות, ותמיד עם חיוך של הנאה. על הבמה ובאולם.
קטע אחד, "היאבקות של שני ילדים", שהוא משחק עממי הוא יוצא דופן בסגנונו, באמנותו ובביצועו. למען אלה שירוצו לצפות בהופעה לא אגלה את הסוד הנפלא שלו. אסתפק בכך שאדגיש שהיה כדאי לשבת בין אלפי הצופים הנרגשים ולחכות לקינוח הזה.
לפרטים נוספים
23/10/2006
:תאריך יצירה
|