|
|
|
ידיעה |
|
|
|
|
|
מאת: מערכת הבמה
|
פסטיבל בתי ספר למשחק |
|
|
בין התאריכים 30-27 במאי 2007 יתקיים בצוותא תל-אביב בפעם השנייה פסטיבל "עתיד התיאטרון" - מרתון של בתי ספר למשחק. במסגרת הפסטיבל יעלו בתי הספר בשלושת אולמות צוותא הצגות של תלמידי בתי הספר ובוגריהם בתי הספר המשתתפים בפסטיבל הם: החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל-אביב, החוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה, הסטודיו למשחק ניסן נתיב בתל-אביב ובירושלים, בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים, הסטודיו למשחק יורם לוינשטיין, בית הספר למשחק סופי מוסקוביץ`, בית ספר "תיאטרון הגוף" ובית הספר לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים. רשימת ההצגות : "בן בהפתעה" מחזה: ריי קוני. תרגום: אלי ביז`אוי. בימוי : רוני מנדלסון. משתתפים: תלמידי שנה ג` בסטודיו למשחק יורם לוינשטיין. פארסה מטורפת המתרחשת בבית חולים לונדוני. ד"ר מורטימור מתכונן לנאום חייו, כשדקות לפני הרגע הגדול מופיעה מאהבת מסתורית עם סוד אפל מעברם המשותף, העלול למוטט את חייו המקצועיים והאישיים גם יחד. ד"ר מורטימור לא מהסס להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו על-מנת להסתיר את סודו. איבוד שליטה הוא בלתי נמנע, כמובן, ומהר מאוד מזרקים מתעופפים, אחיות מתעלפות, חולים מתים באופן זמני, רופאים מתחפשים לאחיות, רוקדים סטפס, הופכים ללוחמי קארטה, וזוהי רק ההתחלה. "סיפורי קרת" מאת:אילן תורן. בימוי:אילן תורן. מוסיקה: נדב ויקינסקי. תנועה:מרינה בלטוב. משתתפים: תלמידי שנה ג` מחזור מ"ב בסטודיו למשחק ניסן נתיב תל-אביב. עיצוב בימתי של 18 סיפורים קצרים מתוך הקובץ "צינורות" מאת אתגר קרת. מסיפוריהם של ילדים, אוהבים צעירים, וחיילים בהווי של הקרת - תל אביב. אהבות שבורות של זוגות צעירים, של ילדים להוריהם ושל הורים לילדיהם. בגידות באהוב, באהובה או בעצמך. התמודדות היחיד מול כוחם של הרבים, מול הצו הטבעי של המצפון, הלחץ המתמיד של הרוב לאכוף את המקובל, את הנחשב לחזק, למצליח; להתאים את היחיד, החד פעמי, לתרבות של כוחנות.
"סיפורי זברה" מקבץ עבודות סטודנטים מבית הספר לתיאטרון חזותי בתיאטרון בובות, וידאו ארט, פרפורמנס ותנועה. "מרה/סאד" מאת: פטר וייס. תרגום מגרמנית: גד קינר. נוסח להצגה: גד קינר ושיר גולדברג. בימוי: שיר גולדברג. מוזיקה, ניהול מוזיקלי וליווי: אדי זיסמן. בהשתתפות תלמידי החוג לתיאטרון נאוניברסיטת תל אביב. רדיפתו ורציחתו של ז`אן פול מרה, כפי שהן מוצגות על ידי להקת השחקנים של ההוספיס בשארנטון, בהדרכתו של מר דה סאד הטרור הקנאי והמהפכה כאמצעים לתיקון החברה לעומת גישה אינדיבידואליסטית, הסולדת מצעדים כוחניים הנתמכים באידיאלים ומבכרת את האלימות הטהורה, כביטוי ליצר האנושי המשוחרר. בצד אלה באה לידי ביטוי במחזה ביקורת נוקבת על שחיתות אישית, מינית, ציבורית וצבאית. "סטורים" על-פי מחזה "זה שמקבל סטירות" מאת: לאוניד אנדרייב. תרגום, עיבוד ובימוי: סופי מוסקוביץ`.עיצוב מוזיקלי: אלכסי גבריאלוב. ליצנות: סטוארט קינגסטון ואלכסי גבריאלוב. עיצוב חלל: פאבל קרלין. עיצוב תאורה: ג`ודי קופרמן. בהשתתפות תלמידי שנה ג` בבית הספר למשחק סופי מוסקוביץ`. עלילת המחזה היא דמיונית- סוריאליסטית. במרכזה עומד אדם אלמוני אשר מגיע לקרקס העירוני ומציג עצמו בשם "זה". הוא מציע למנהל הקרקס נאמבר ייחודי ומפתיע ושכמותו טרם נראה על זירת הקרקס. קהל ואמני הקרקס אמורים לסטור לו בעוצמה וזה מאוד יבדר וישעשע את הצופים. מנהל הקרקס, טיפוס מטורף ורודף בצע, מזהה את הפוטנציאל, מתלהב מהצעתו של "זה" ומקבל אותו לעבודה. בהמשך מתפתחים אירועים מפתיעים בזירת הקרקס במהלך המופעים ומאחורי הקלעים: מתגלה עברו של האיש ונרקמים בינו ובין אנשי הקרקס יחסים משעשעים ובלתי אפשריים, עצובים, שמחים ודמיוניים. הקראת מחזות: "איטראקט", "סוניה ובובק" תלמידי החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל-אביב יקריאו שני מחזות מקוריים: "איטראקט" מאת גילית הולס ו"סוניה ובובק" מאת עודד ליפשיץ. "משימה באוזן האויב" כתיבה : גיא עמיר וחנן סביון. בימוי: חנן סביון. משתתפים: תלמידי השנה השלישית של סטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים- מחזור י"ח. קומדיית נונסנס פרועה,על גרשון, פקיד ביטוח לאומי,המסתבך בפרשיית ביון סבוכה,המעמידה בסכנה את קיומה של מדינת ישראל. "על חוט השערה" רעיון ובימוי: אמירה קמינר. כתיבה ובימוי: תלמידי בימוי שנה ב` בבית הספר לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים. מבצעים: בוגרי מגמות משחק ובימוי בבית הספר לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים. מונודרמות מקוריות בהשראת המספרה של שוקי זיקרי.. הצד האחר של המותג "המספרה של שוקי זיקרי". הסיפורים מאחורי הבלונד והפאן. היוצרים: "תודה לשוקי, לסילבי, לליאת ולכל הצוות בבית הספר ובמספרה - על הסבלנות, על הפתיחות ועל החום, על שידעו לראות ולקבל גם את הצד האחר שלנו" "הגוף מדבר בעד עצמו" יצירות מקוריות של תלמידי בית הספר תיאטרון הגוף, בית ספר ובמה לתיאטרון פיזי. מבחר הקטעים שבמופע מציגים מגוון סגנונות תיאטרליים, המועלים בשפה בימתית מקורית, שיצרו תלמידי ובוגרי תיאטרון הגוף, במהלך שנתיים של תהליך חקירה ויצירה בתיאטרון פיזי. "מאוטהאוזן" מחזה מאת יוני אתיאל ובבימויו,על פי ספרו של יקובוס קמבנליס "מאוטהאוזן" בתרגומו של אמיר צוקרמן. מוזיקה: מיקיס תיאודורקיס, מילים: יקובוס קמבנליס. מוזיקה נוספת וניהול מוזיקלי: עידן טולדנו. עיצוב במה: קלאודיו (פאנצ`ו) אדלברג. עיצוב תלבושות: נועה וידמן. עיצוב תאורה: יחיאל אורגל. הדרכת קונטקט: שחר דור. בהשתתפות תלמידי שנה ג` בחוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה ותלמידי החוג למוזיקה באוניברסיטת חיפה. בעקבות עימות מקרי עם קצין אס-אס, מוצא את עצמו יקובוס, צעיר יווני (לא יהודי), במחנה הריכוז וההשמדה האוסטרי "מאוטהאוזן". במאי 1945 משחררים האמריקנים את המחנה. כל העצירים ששרדו, נאלצים להישאר במחנה; החולים אינם מסוגלים לעמוד בתלאות המסע הביתה והאחרים ממתינים לאישור יציאה, או שאין להם בית לחזור אליו. שבים לספרד, הצ`כים לצ`כיה, היוונים ליוון והאיטלקים לאיטליה. רק היהודים ממתינים בציפייה לאישור לצאת לפלשתינה.
06/05/2007
:תאריך יצירה
|
|
|