על האקרנים השבוע – רוברט רודריגז עם החלק השני של פרויקט "גריינדהאוס", ז`אנג יימו מכה שוב עם "קללת פרח הזהב" ועוד
"פלאנט טרור" (ארה"ב 2007)
אימה-אקשן. חלקו של רוברט רודריגז ("דספרדו", "היו זמנים במקסיקו") בפרויקט גריינדהאוס, שיצר עם שותפו, קוונטין טרנטינו. מעין רימייק ל"The Night of The Living Dead", סרט האימה הקאלטי של ג`ורג` א. רומרו מסוף שנות ה-60, על מתקפת זומביס שמאיימים לצרף את כל האוכלוסייה לצבא דמויות הרפאים שלהם. זוג רופאים נשואים, וויליאם (ג`וש ברולינג) ודקוטה (מרלי שלטון), מגלים שלבית החולים בו הם עובדים, בעיירתם הקטנה, מגיעים אנשים הסובלים מפצעים מוזרים בכל חלקי גופם. אחת הפצועות היא רקדנית גו-גו בשם צ`רי (רוז מקגוון), שרגלה נקטעה בהתנפלות מסתורית. האקס שלה ווריי (פרדי רודריגז) שומר עליה ומחלץ אותה מבית החולים, שבו המאושפזים הפצועים הופכים לחיות אדם תוקפות. ווריי וצ`רי יובילו את מתקפת הנגד של השורדים על הזומביס, בתקווה להציל את העיירה מהשתלטות עוינת. עם ברוס וויליס. 106 דקות.
טראש מופלא. אין גבול לכושר ההמצאה של רודריגז, במחווה האישית שלו לבי מוביז הפרועים והאבסורדיים של הסיקסטיז והסבנטיז. עונג צרוף.
"קללת פרח הזהב" (הונג קונג-סין 2006)
דרמה-אקשן. מפתיע לגלות איך הבמאי הסיני המצוין ז`אנג יימו, עושה שוב ושוב את אותו סרט, כשבכל פעם הקליפה האסתטית-פלסטית-צורנית המרהיבה ועוצרת הנשימה שלו משתנה, על פי רוב משתדרגת. סרטו זה הוא מעין קטע נוסף בשרשרת שחוליותיה הקודמות היו "גיבור" ו"מחול הפגיונות". העלילה שוב מזכירה טרגדיה שקספירית, אלא שהיא מתרחשת בקיסרות טאנג המאוחרת בסין, שושלת ששלטה במאה העשירית ונחשבה למשפחת המלוכה הראוותנית ביותר בהיסטוריה הסינית. אבל הבגדים המפוארים והתכשיטים הנוצצים בנשפי הפאר המרהיבים, לא יכולים להסתיר את השקרים, הצביעות, התככים והשחיתות בממלכה. לקראת פסטיבל הפרחים הזהובים, המכונה צ`ונג יאנג, הקיסר (צ`או יון פאט) ובנו ג`אי (ג`יי צ`ו) שבים הביתה יחדיו. השליט טוען שחזר לבלות עם משפחתו, אך יחסיו הקרירים עם רעייתו (גונג לי) מרמזים שהסיבה אחרת. הקיסרית החולה מנהלת כבר שנים רומן עם בנה החורג יורש העצר וואן (ליו יי), שבכלל מאוהב בבתו של רופא החצר, צ`אן (לי מאן). בעיות הבריאות של הקיסרית מדאיגים את בנה הביולוגי ג`אי, אחיו למחצה של מאהבה. התככים והסודות בחצר הקיסרות יתפרצו לבסוף בגל של אלימות קטלנית, שתוצאותיה נוראיות. 114 דקות.
קולנוע מסעיר ביופיו המוקפד והמדויק. סרט מצוין בעל איכויות אסתטיות נדירות ועושר הבעה מעורר השתאות. גם חובבי אמנויות הלחימה בכוריאוגרפיות בעלתו מעוף, יבואו על סיפוקם.
"סופר קרוס" (ארה"ב 2005)
דרמה-אקשן. סרט נעורים שביים סטיב בוים, שבמרכזו שני אחים אתלטים, רוכבי אופנועים מקצועיים, שאביהם מת לפתע בנסיבות מסתוריות. השניים מעודדים זה את זה כדי לשוב לרכב על האופנועים שלהם ולחזור לסבב המקצועני, לקראת האליפות הנחשבת של האופנוענים – הסופר קרוס. קייסי קרלייל (סטיב האווי) הוא רוכב אופנוע יותר זהיר ושקול מאחיו טריפ (מייק ווגל), הניחן ביותר כישרון טבעי לרכיבה, אך מרבה לקחת סיכונים פזיזים ומיותרים. תחילה נוצר קרע בין האחים, והם הופכים ליריבים מרים, לאחר שקייס נענה להצעת חסות שקיבל, בעוד שתאונה מאיימת לחסל את הקריירה של טריפ. רק אז קולטים שני האחים שאין להם ברירה אלא להתאחד, כדי לגבור על יריביהם, אלופי העולם בסופר קרוס. עם קמרון ריצ`רדסון, רוברט פטריק, סופי בוש. 92 דקות.
"לך תבין נשים" (ארה"ב 2007)
דרמה רומנטית. סרטו של ג`ון קסדן מגולל את קורותיו של קרטר (אדם ברודי), סופר פורנו רך שמשאת נפשו היא להתחתן עם אשת חלומות. סדרה מאכזבת של דייטים מייאשת אותו, עד שהוא פוגש את סופיה (אלנה אנאיה), שנראית לו כבת הזוג האידיאלית. אלא שדי מהר גם היא זורקת אותו, בשיחה שהשניים מקיימים בבית קפה הוליוודי, וקרטר המבולבל והמדוכא מחליט לעקור מלוס אנג`לס למישיגן, שם הוא עתיד להשגיח על סבתו החולה (אולימפיה דוקאקיס). בעזרת האישה המבוגרת, החזקה, המורכבת והאקצנטרית, מקבל קרטר מושגים חדשים על משמעות החיים, אותם ינסה לממש על השכנות ממול, שרה (מג ריאן) ובנותיה פייג` (וגה מקנזי) ולוסי (קריסטן סטיוארט). הקשר עם בנות המשפחה השכנה מתחיל עבור קרטר סוג של הרפתקת חיים חדשה. עם ג`ובת וויליאמס. 97 דקות.
"חמניות" (סין/ הונג-קונג 2006)
דרמה. סרטו של הבמאי הסיני ז`אנג יאנג ("בית מרחץ"). סיפורו של תא משפחתי בסין, הנפרש על פני כ-30 שנה, ואינו אלא אלגוריה ליחסי המשטר בסין עם האני הפרטי של כל אזרח מאזרחיה, וגם פיסת קולנוע מרגשת על יחסי אבות ובנים. ב-1976 חוזר הצייר ג`ינג`יאן לחיק משפחתו, לאחר ששהה במחנה לחינוך מחדש. עם שובו הוא מחליט שבנו הקטן, קסיאנגאנג, ימשיך את מסורת הציירים במשפחה, העוברת מדור לדור. האב מנסה לכפות על הבן את שיטת החינוך הנוקשה אותה ספג ולהכריח אותו להיות צייר, אך זה מתמרד כנגדו ומפגין מחשבה עצמאית. היחסים בין האב ובנו הופכים למערכה עקרונית עיקשת, כשהאם מתבוננת בנעשה מהצד בחוסר אונים ואינה יכולה להתערב ולהביע את דעתה, ובוודאי שלא אם היא סותרת את השקפתו של בעלה. עם התבגרותו של הילד, יחסיו עם אביו הופכים למרים, קשים ובלתי נסבלים, והבן ייקח את הדברים אל הקצה ויבחר בפיתרון קיצוני, כדי להכריח את אביו לוותר על רצונותיו. עם: ג`ואן צ`ן, ז`אנג פאן, האינג סאן. 129 דקות.