החום עולה וכך גם רמת הסינגלים - דנה אינטרשיונל בסינגל שני ופיצוצי, מאיה אברהם מנעימה את הסבל, אריק איינשטיין מרגש כמו שמזמן לא ריגש ועוד
דנה אינטרנשיונל -
love boy
(הד ארצי)
זהו! המלכה חזרה! קבלו אותה! דנה אינטרנשיונל איז אין דה האוס! אחרי פתיחה לא-מי-יודע-מה עם "הכל זה לטובה", היא חוזרת ובגדול עם עיבוד חדשני מקפיץ ועדכני ל"ידידי טינטן". פעם שמעתי את עמנואל רוזן מצטט מהשיר הזה וטוען שזה שיר שבכלל נכתב על ויברטור ("והוא ישן במיטתי... יש לי טריק קבוע פעמיים בשבוע יש לי love boy"). השיר התמים הזה, שהושר לראשונה על ידי אבי טולדנו בשנת 1974 הופך אצל דנה לעסיסי, סקסי וקינקי בדיוק במידה. הביצוע שלה כייפי ומדליק וסוף סוף אפשר להגיד בלב שלם – ויוה לה דיוה!
אריק איינשטיין וגיא בוקאטי - "איפה שלא תהיי"
(אן.אם.סי)
מעולם לא הזלתי דמעה מהשירים של אריק איינשטיין. הפעם הוא עשה את זה – ביג טיים. "איפה שלא תהיי" הוא סינגל משותף ראשון לאיינשטיין ולגיא בוקאטי ויחד הם יוצרים בלדה שכולה געגועים לאהבה שהיא ספק רחוקה ספק נמצאת ממש במרחק נגיעה ועם זאת מרוחקת וזרה. הקול העמוק של איינשטיין משתבח עם השנים ועם זאת גורם לזמן לעצור מלכת. כשהוא שר "ואיפה שלא תהיי תמיד תזכרי שבי, יש לך מקום אצלי רעב אליך, גם אם זה כבר מאוחר, גם אם ראית את הסוף זה רק בינתיים" התחשק לי פשוט לתת לו נשיקה גדולה על הלחי ולומר לו תודה על שיר פשוט מופלא.
מאיה אברהם - "למה”
(הליקון)
למאיה אברהם יש קול כובש ברוך ובעדינות שלו. "למה" הוא שיר על לב שבור, על הבדידות והתהיות שמסרבות לתת מנוח עם כל לילה שמעבירים לחוד, לאחר שנפרדים. מה שמוסיף למילים שכתבו מורן גמליאל ואדם פרי נופך אינטימי ומתקתק הוא הגיטרה האקוסטית שדודו טסה עושה בה ניסים ונפלאות. הקול של מאיה אברהם והגיטרה של טסה הופכים את כאב הפרידה לטיפ-טיפה מתוק יותר.
רן דנקר ועילי בוטנר – "שווים"
(אן.אם.סי)
רן דנקר זכה – כך נדמה לי – לכל אחד מהסופרלטיבים האפשריים לגבי יפי תוארו וסקס האפיל שלו, ולא בכדי. אחרי ארבע עונות ב"שיר שלנו", דנקר מתפנה להגשים את החלום האמיתי שלו (לפחות כך על פי הריאיונות שהוא נותן) – להיות זמר. הסינגל הראשון מהפרויקט המשותף שלו ושל עילי בוטנר (ששיתף פעולה גם נינט טייב באלבומה "יחפה") הוא "שווים". זה אמנם שיר עדין ורגיש שממחיש שדנקר הוא מאמי אמיתי, אבל עם זאת, לעתים הוא גם אטי ומייגע וממש לא ברור לי למה הוא נבחר להיות סינגל הבכורה. בימים של שמש קופחת וטמפרטורות מטפסות, הדביקות של "שווים" מעיקה קצת, ובכל זאת מעניין יהיה לשמוע את התוצרים הבאים מבית דנקר-בוטנר.
אפרת גוש
- "לראות את האור"
(אן.אם.סי)
אפרת גוש סיימה את עידן יוני בלוך, לפחות לעת עתה. הסינגל הראשון מתוך אלבומה החדש שצפוי לצאת בחודשים הקרובים מלמד שגוש מחפשת כיוונים אחרים. הלחן והמילים הופקדו הפעם בידי אסף אמדורסקי וברק פלדמן. אבל משהו ב"לראות את האור" לא עובר, הקול הילדותי והתמים של גוש נשמע פתאום כמתיילד כשהיא שרה טקסטים דוגמת "עצמתי עיני, אטמתי ליבי, והרגשתי איך אני מתפרקת, מכל כאביי, מכל בדידותי". דווקא בחיבור בינה ובין בלוך היה משהו שהוציא ממנה ניצוץ שלא נמצא ב"לראות את האור".