ואלס עם באשיר ב-DVD רב תוספות, מארזים לצ`ארלי צ`פלין ולפול ניומן, להתראות לנין ועוד
"ואלס עם באשיר"
שיווק והפצה: אן.אם.סי יונייטד
מכיוון שכמעט כל אחד כבר יודע כמעט הכל על עלילת סרטו של ארי פולמן, ניגש מייד לתוספות שבגרסה המיוחדת של הסרט שיצאה על גבי DVD. ומבחינה זו הבונוסים והתוספות כאן מעניקים מימד והתבוננות נוספים על היצירה - הרבה חומר רקע הנותן מושג על ההשקעה הרבה שנדרשה בהכנתה. בדיסק הנוסף מצורף סרט בן 70 דקות של מאחורי הקלעים, המתאר את מהלך העשייה. פולמן משחזר את הבלוק בזיכרון בנוגע לתפקודו במלחמת לבנון הראשונה, שגרם לו להתחיל ללקט ולתעד עדויות מצולמות של עמיתים ואנשים נוספים שהשתתפו במערכה. מכאן הוא עובר להחלטה להעביר את המסר באמצעות אנימציה. בסרט מתועדים, בין היתר, ריאיונות מצולמים שלא נכנסו לסרט, צילומי סימולציה עם אנשים באולפן (בהשתתפות השחקן יחזקאל לזרוב) והאופן שבו הועברו, כמעט אחד לאחד, לאנימציה – כשעל התהליך המרוכב מפקחים דוד פולונסקי, האחראי על העיצוב והניהול האמנותי, ויוני גודמן, במאי האנימציה. כן מתועדת עבודת הנמלים של כל הצוות, הסברים טכניים וצילומים הממחישים איך העמל המפרך, שגלש מעבר למסגרת הזמן המתוכננת ולתקציב, מניב את התוצאה הסופית. הסרט מסתיים בהשתתפות היוצרים בפסטיבל קאן. בבונוסים גם שתי סצינות שלא נכללו בסרט. כן מכילה הערכה חוברת ובה ציורי הסצינות משלב הסטורי-בורד ועד האופן שבו הם נראים בסרט.
מארז מיוחד וראוי.
"להתראות לנין"
שיווק והפצה: סרטי אורלנדו/ האוזן השלישית.
הוצאה מחודשת של הסרט של הגרמני וולפגנג בקר מ-2003, העוסק בקונפליקט ההתמודדות של המזרח גרמנים בעת איחוד הגרמניות, בסוף שנות ה-80 וראשית שנות ה-90. פעילה וחברת המפלגה הסוציאליסטית במזרח גרמניה לוקה בלבה ושוקעת בתרדמת, ממנה היא מתעוררת רק כעבור שמונה חודשים. במהלך תקופה זו נופלת חומת ברלין וגרמניה המזרחית הופכת לחלק מהעולם הקפיטליסטי של שכנתה המערבית. כדי למנוע מהאם את הזעזוע שייגרם לה כשתבין את המתרחש, שעלול להיות קריטי לבריאותה, עוטפים אותה ילדיה, אלכס ואחותו, בעולם מדומה, המשקף את ימי העבר. הם מקליטים מהדורות חדשות מיוחדות המוקרנות לה בטלוויזיה שבחדרה, ומהן עולה כאילו דבר לא השתנה וכי המפלגה הסוציאליסטית בגרמניה עדיין שולטת. אלא שככל שנוקפים הימים, נוצרים בקיעים בחומת המגן שבנו הילדים סביב אמם. היא רואה כרזת ענק של "קוקה קולה", מייצגת מובהקת של הקפיטליזם המערבי, מול חלון חדרה, ובהמשך היא קולטת עוד ועוד סימנים והתרחשויות מוזרות, הבולטת שבהם העברת אנדרטת פסל לנין ממקומה, שמהן היא מבינה שהעניינים אינם כתמול-שלשום. עם דניאל ברול, צ`ולפן קמאטובה, קתרין סאס, מריה סימון. ללא בונוסים.
סרט נפלא, מרגש ומשעשע בו-זמנית.
"קרייזי"
שיווק והפצה: סרטי אורלנדו/ האוזן השלישית
הוצאה מחודשת של סרטו של הקנדי ז`אן מארק ואלה מ-2005, המתאר את קורותיה של משפחה קנדית-צרפתית, החל משנות ה-60, ובמרוצת העשורים הבאים. כשנולד ז`אק, בנה הרביעי של המשפחה, אמו מאמינה שהוא ניחן בכוחות ריפוי באמצעות מחשבה. כאשר הוא גדל, הוא אכן חש שונה משאר הבנים במשפחתו, אך לא מהסיבות שאמו חשבה. הוא מגלה את זהותו המינית השונה, אך מסתיר אותה מאביו, הגברי והשוביניסט, הרוח החיה במשפחה וחובב שירי שארל אזנאבור ופטסי קליין. ז`אק דווקא אוהב את המוזיקה של "פינק פלויד" ודייוויד בואי. הוא גדל ומתפתח בתקופה בה נושבות רוחות ליברליות של שינוי בשנות הסבנטיז בקנדה. ז`אק חש שלמרות הצורך העז שלו לזכות באהבת אביו ולהיות חלק מהמשפחה הסולידרית והמגובשת, שבה אחיו מתחברים לנשים ומנהלים רומנים סוערים, הוא מוכרח לבטא את עצמו בדרך שונה. הצעיר יוצא בסופו של תהליך למסע גילוי עצמי, שייקח אותו למחזות מרוחקים (כולל ישראל), וכאשר ישוב ייאבק על זכותו לבטא בגלוי את מי שהוא ולא לוותר על אהבת אביו. עם מייקל קוט, מארק-אנדרה גרונדין, דניאל פרו, אמיל ואלה. ללא בונוסים.
סרט מקסים שמיטיב להרכיב פיסת חיים אותנטית ולשרטט הווי משפחתי פולקלוריסטי אמין.
מארזי צ`רלי צ`פלין
שיווק והפצה: הד ארצי
לאחרונה נמסר מ"הד ארצי", מייצגת חברת "האחים וורנר" בארץ בהפצת סרטי די.וי.די, כי חברת "וורנר הום וידאו" העולמית הודיעה שהיא מפסיקה לייצר ולהפיץ את סרטיו של אחד מגדולי יוצרים הקולנוע בכל הזמנים - צ`רלי צ`פלין. החברה, שמחזיקה כבר שנים רבות בקטלוג של האמן, הנחתה את נציגי החברה בעולם למכור את מלאי סרטי צ`פלין הקיים במחסני החברות, ולפי שעה לא ברור מי ירכוש מ"וורנר" את הקטלוג ההיסטורי היקר, שמכיל את המאסטרים והזיכיון להשתמש בהם של . בינתיים, החברה מציעה בארץ "מכירת חיסול", שבמסגרתה יימכרו כל סרטי צ`פלין ב-25% הנחה, עד גמר המלאי (שכאמור, לא יחודש). מעריצי האמן יכולים להשיג את כל עבודותיו גם בשני מארזים מקיפים. האחד מכיל את "אורות הבמה", "הבהלה לזהב", "הדיקטטור הגדול", "זמנים מודרניים", וסרט מיוחד נוסף: "צ`ארלי: חייו ואמנותו של צ`רלס צ`פלין". בשני תמצאו את "מלך בניו יורק" ו"האישה מפריז", "מסייה ורדו", "הנער", "אורות הכרך" ו"הקרקס".
פנינים קולנועיות נצחיות.
חמישייה של פול ניומן
שיווק והפצה: הד ארצי
פול ניומן הלך לעולמו ב-26 בספטמבר 2008. חמישה מסרטי הקטלוג של השחקן-במאי הנהדר הזה, ולאו דווקא הבולטים והמוכרים שבהם, יצאו לאחרונה מחדש במסגרת זו, ומעריציו המושבעים לא יוותרו על עיון מחכים נוסף ביצירתו. מדובר ב"גביע הכסף" (54`), עבודתו הראשונה, בה היה שחקן-טירון לצד מנוסים בתחום כמו וירג`יניה מאיו, פייר אנג`לי וג`ק פאלנס, סרט תקופתי שבהמשך הוא התייחס אליו כאל חוליה מביכה בפילמוגרפיה שלו; "סיפורה של הלן מורגן" (57`), סרטו החמישי, בו הופיע לצד אן בלית` (בתפקידה האחרון); "שערורייה" (64`), אחד משיתופי הפעולה הלא מעטים שהיו לניומן במרוצת הקריירה עם הבמאי מרטין ריט, שאינו אלא גרסה מערבונית מודולרית ל"ראשומון" היפני של אקירה קורוסאווה; "רחל רחל" (68`), עבודת הבימוי הראשונה שלו (שבה גם כיכב), שעשתה כבוד ונתנה במה מכובדת לאישה של חייו, ג`ואן וודוורד. האחרון ברשימה הוא "מירוץ נגד הזמן" (80`), אחד מסרטי האסונות הטרנדיים בהם נטל חלק, בשיאו של הגל הראשון בסגנון.
כאמור, זו לא פרספקטיבה שמכילה את ה"דה בסט אוף" של היוצר, אלא חבילה שניתן להגדיר "ניומן למתקדמים".