הוא אמנם לא מתבלט ב"צחוק מהעבודה" אבל על הבמה ארז שלם מצליח להפתיע
בתכנית "צחוק מהעבודה" ארז שלם לא ממש מצליח להתבלט. איכשהו תמיד יש לידו מישהו שובב / מופרע / מהיר יותר ששולף לפניו את הפאנצ`. לכן הגעתי ביום שישי האחרון למופע הסטנד-אפ שלו בלי המון ציפיות. חשבתי שיהיה ערב נחמד, של בדיחות חמודות והתנחמדות כללית מצד הבחור הממושקף. הסתבר שטעיתי.
מבחינת הנושאים שבהם נוגע שלם, אין כל חידוש. יש סקס (והרבה, למרות החזות החננית שלו), יש נשים ונשים נוהגות, יש בעלי חיים, יש צבא. בקיצור, כל הנושאים שלוחצים בדרך כלל על כפתורי הצחוק אצל אנשים בקהל נמצאים גם אצלו. אבל בניגוד לאחרים, אצל שלם נראה שכל המופע מובנה אצלו בראש, כך שאם הוא נסחף לנושאים או אחרי תשובות של אנשים בקהל, תמיד יש לו חוף מבטחים לחזור אליו. מצד אחד אפשר לראות את זה כחוסר יכולת לזרום באמת עם המופע ולתת לו להתפתח כל פעם לדבר אחר. מצד שני, בעיני היה בזה דווקא משהו מצחיק מאוד, מכיוון שזה יצר רושם כאילו שלם יכול לצחוק על כל דבר, ועל כל דבר יש לו מה להגיד ובכל זאת הוא מנסה לשמור על איזה קו במופע שיוביל אותו לפיקים כפי שתכנן מראש.
אחד הדברים המוצלחים במופע היו הבדיחות שלו על העובדה שנשים לאט לאט משתלטות לגברים שלהן על הארון עד למצב שבו הנשים הן אלו שקונות לגברים את הבגדים. גם אם אצלי זה לא בדיוק ככה ארז שלם פיתח את העניין הזה לסט של בדיחות שפשוט לא הצלחתי להירגע מהן. קטע אחר שהצחיק מאוד אותי ואת הקהל היה כששלם גילה שלאחד מהיושבים בקהל יש בר ליד ים המלח והפגין את יכולת האלתור שלו בהתבסס על הגילוי הזה.
בסוף הערב, המסקנה שלי הייתה ברורה – לארז שלם טוב יותר להיות במרכז הבמה, בלי שותפים שיאפילו עליו. הוא שנון, מצחיק, חמוד באופן יוצא דופן ואפילו בעיית הדיקציה הקלה שלו נראתה לי יותר ויותר מדליקה ככל שהתקדם המופע. יש הרבה כאלו שנראים טוב הרבה יותר במציאות מאשר על המסך. בדרך כלל הכוונה היא למראה חיצוני. במקרה של ארז שלם לא מדובר אמנם על הלוק, אבל הוא בלי שום ספק עושה את זה יותר טוב בלייב מאשר בשידורים המוקלטים.
הערה אחרונה לפני סיום – מופע החימום של עוז כהן לא הצליח לחמם את האווירה, אפשר בהחלט לוותר עליו.