מארז חגיגי ל"דיזנגוף 99", האחרון של האחים כהן, "נקודת זבריצקי" ועוד 7 כותרים חדשים
"דיזנגוף 99"
שיווק והפצה: אן.אם.סי יונייטד
סרט הפולחן של אבי נשר עבר סוף סוף לפורמט הדי.וי.די, במלאת לו 30 שנה ובתזמון מתואם עם חגיגות ה-100 לתל-אביב. "שלושה בדירה אחת", נוסח שנות ה-70 המתירניות והנהנתניות של צעירי תל-אביב. את המעללים בדירת ההוללות השכורה שחלק במציאות עם מי שיהפוך לעורכו הנאמן איציק צחייק והצלע הנשית דיתה אביוב, תרגם נשר בעקבות תהילת "הלהקה", לסרט על צעירים שמגיעים לתל אביב עם שאיפות גדולות, ועל הדרך משקיעים המון אנרגיה בסקס, שקרים ומה שביניהם. הרפתקאותיהם של אוסי (ענת עצמון), נתי (גידי גוב) ומושון (מאיר סוויסה) שעוברים לגור ביחד, מחפשים את דרכם בעולם הפרסום ובחיי הלילה של תל-אביב. עם גלי עטרי, חלי גולדנברג, אורלי זילברשץ ועוד.
הסרט מצויד במבחר תוספות, בהן "דיזנגוף 99 – אגדה תל אביבית", סיפורי מאחורי הקלעים ומבט רטרוספקטיבי על הסרט בהשתתפות רבים, בהם גל אוחובסקי, אלון גרבוז, דובר קוסאשווילי נחמן אינגבר, קובי אשרת, הדר גלרון, צביקה פיק, אייל גפן, שמוליק דובדבני, חלי גולדברג, צחייק, וכמובן נשר ובת זוגו לעשייה ולחיים אז, שרון הראל. כן מצורף סרטו הקצר הראשון של נשר, "המת על החי", קליפ חדש שעשתה אניה בוקשטיין לשיר "דרך ארוכה" מפסקול הסרט, בצד הקליפים של המבצעת המקורית גלי עטרי וקליפ נוסף, של ריקי גל, לעוד שיר מובהק מהפסקול, "לגור איתו". לגרסה המיוחדת מצורף דיסק הפסקול המקורי, המכיל עוד כמה וכמה פניני סבנטיז, כמו "צליל מכוון", (יצחק קלפטר), "מסיבת יום שישי" (צביקה פיק), "עוברים שירה" (דורי הן זאב), "רוק באור ירוק" (אריק סיני), "אין לי זמן להיות עצוב" (רמי פורטיס), ועוד. סרט פנתיאון וקלאסיקת קולנוע ישראלי.
"בעיטה לחיים"
שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע
וולטר סאלאס ("תחנה מרכזית ברזיל", "דרום אמריקה באופנוע") הרכיב במשותף עם דניאלה תומאס
פיסת חיים קולנועית אותנטית המרחשת בסאו פאולו הכאוטית שבברזיל, עיר ללא רחמים עבור אלה שאין להם, והקיום הדל מאלץ אותם לפלרטט עם הפשע.
הסרט מגולל את סיפורה של משפחה דלת אמצעים, שבמרכזה אם חד הורית וארבעת ילדיה מאבות שונים, המצטופפים כולם בדירה דלה. כל אחד מהם עושה כמיטב יכולתו לממש איזה חלום, או לכל הפחות לצאת מהחיים בזבל. הבן הבכור הוא כדורגלן מוכשר, שנושא עיניו אל החלום הברזילאי האולטימטיבי, להפוך לכוכב כדורגל. אח אחר הוא שליח על קטנוע, שחברתו ילדה לו תינוק והוא מתפתה, עם חבר, לשדוד נהגים ברחבי העיר. האח השלישי שם את מבטחו באל, חזר בתשובה ומרבה לבלות בכנסייה הקרובה ולהאמין בכוחו של ישו לגאול את העולם ונדכאיו ולהציל גם אותו אישית. האח הקטן, שצבע עורו כהה, בניגוד לשאר אחיו, מנסה לגלות את זהות אביו ומאמין שימצא אותו בקרב נהגי האוטובוס כהי העור הנוהגים ברחבי העיר. חולשת על כולם דמות האם החזקה, האופטימית והסמכותית, שעושה הכל כדי לגונן על ילדיה. משחק: סנדרה קורבלוני, ויניסיוס דה אוליברה, ז`ואאו בלדאסריני, חוסה הרלדו רודריגז וקאייקה חסוס סאנטוס. שרטוט ריאליסטי אמין ונוגע ללב של דמויות שוליים בסאו פאולו.
"גוף השקרים"
שיווק והפצה: הד ארצי
רידלי סקוט ("בלייד ראנר", "בלאק הוק דאון") מצטרף ליוצרים העוסקים בהתמודדות האמריקנית כנגד הטרור האיסלמי המכוון נגדה. רוג`ר (לאונרדו דיקפריו) הוא סוכן סי.אי.איי מסוג מיוחד, איש שטח המשוטט באזור המזרח התיכון, נע ממקום למקום, מדובאי ועד ירדן, בהתאם להתרחשויות ולמידע מודיעיני שהוא מקבל. משימתו היא להיות תמיד לפני האירועים, לצפות את המהלכים של יריביו ולהגיב אליהם במהירות המתחייבת. מי שמסייע לו במשימתו הוא אד (ראסל קרואו), מפעילו העוקב אחריו מביתו במחשבו הנייד, המחובר למצלמות לווין. במידה רבה, אד מכתיב את מהלכי השטח של רוג`ר, התלוי בו, ושולט בו, אם כי משמש גם כרשת ההגנה הכי טובה שלו. כאשר טרוריסט חדש ומאיים (אלון אבוטבול) מגיע לזירה ייאלץ רוג`ר לחבור לבן ברית מפוקפק בירדן (מארק סטרונג) לסכן אחות ירדנית (גולישפטה פרחאני) עמה פיתח קשר רומנטי ואף לבדוק את אמינותו של אד ונאמנותו אליו תעמוד במבחן בסיטואציה הכי קשה אליה ייקלע. בתוספות: פרשנות קולית של הבמאי סקוט, התסריטאי וויליאם מוינהן ומחבר הרומן עליו מבוסס הסרט, דייוויד איגניטיוס, "לפרק את גוף השקרים", ניתוח סצינות מרכזיות בסרט, באמצעות צילומי סט ושיחות עם אנשי צוות ושחקנים. לחובבי אקשן נטו, מעבר לזה אין הרבה.
"גומורה"
שיווק והפצה: הד ארצי
הבמאי האיטלקי מתיאו גארונה העביר לקולנוע את ספרו של רוברט סביאנו הסרט זכה בפרס הגדול של חבר השופטים בקאן. גומורה משמעו עמורה, אבל גם משחק מילים עם קמורה, שמו של ארגון המאפיה הגדול השולט בנאפולי, מגלגל מיליונים וחולש על שורת עסקים מפוקפקים ולגיטימיים. הסרט, בסגנונו הכמו-דוקומנטרי, מציג פסיפס של דמויות שטח, כשהבמאי מפרק לגורמים קטנים את תעשיית המאפיוזו האדירה, ומספק מצג אותנטי-ריאליסטי על מלחמת כנופיות פראית ובלתי מבוקרת, נטולת סנטימנטליות הרואית ולא מחוברת לשום מיתולוגיה סנדקית מפוארת.
דון צ`ירו (ג`יאנפליצה אימםרטו) ה"סטומרינו", זה שמשלם למשפחות האסירים של ארגונו, בני חסותו, חש שחייו בסכנה לאחר שכנופייתו כמעט מתפרקת. טוטו (סלבטורה אברוזסה), נער בן 13 שעושה משלוחים, שואף להתקבל לאחת הכנופיות, כדי "להיות שייך". מרקו (מרקו מקור) וצ`ירו (צירו פטרונה), שני צעירים חמומי מוח, פועלים עצמאית במרחב המחיה של משפחת פשע ומעוררים את חמת ראש הארגון. רוברטו (כרמיין פטרנו אסטר), בוגר אוניברסיטה, משתדך לפטרון פרנקו (טוני סרביו), שמציע לו ג`וב קבוע ומכניס בפינוי פסולת. סקואלה (סלבטורה קנטלופו), חייט מיומן בחברה לייצור בגדי אופנת עילית, בת חסות של אחד הארגונים, מתפתה להצעת סוחרים סיניים, לעבוד איתם וללמד את עובדיהם את סודות מקצוע. היוזמה כמעט עולה לו בחייו. בתוספות: ריאיון מסקרן, מאלף ומחכים עם הסופר סביאנו. מסמך קולנועי רב עוצמה, בועט, קשוח וחסר פשרות.
"לקרוא ולשרוף"
שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע.
סרטם הפרודי-אירוני של האחים כהן, שנועצים שיניים באמריקנה. אוזבורן (ג`ון מלקוביץ`), אנלייזר בסי.איי.אי, מפוטר ממשרתו. הוא כותב את זיכרונותיו מימיו בסוכנות ומשלב בהם עלילות ריגול מסמרות שיער, שהמציא. בינתיים - רעייתו קייטי (טילדה סווינטון) שבוגדת בו ללא ידיעתו עם ידיד המשפחה הארי (ג`ורג` קלוני), גבר נשוי המכור לסקס ולפלירטים מהצד - מחליטה לפתוח בהליכי גירושין. במקביל, הדיסק שבו ריכז אוזבורן את מעלליו כביכול, מתגלגל לרצפת מלתחת חדר כושר, ומדריך האימון הגופני במקום, צ`אד (בראד פיט), טיפוס שהחומר האפור שבמוחו עומד ביחס הפוך לנפח שריריו, מוצא אותו. הוא משוכנע שמדובר בסודות מדינה השווים מיליונים, ומשתף בגילוי את הבוסית שלו במכון הכושר, לינדה (פרנסס מקדורמנד). השניים מחליטים יחדיו לסחוט את אוזבורן. וזה עדיין רק חלק קטן ממה שעוד יתחולל בהרפתקה ההזויה שרקחו האחים היצירתיים הפעם. בתוספות: סרטוני מאחורי הקלעים המשעשעים "למצוא את השריפה", "האנשים מבפנים" ו"ברוך הבא ג`ורג`". חוויה מהנה ומענגת.
"לאהוב אותך מאז"
שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע
סרטו של פיליפ קלודל, שהאישה שעומדת במרכזו, ז`ולייט (כריסטין סקוט תומאס), המשתחררת מהכלא ובאה לחיות לתקופת מה בבית אחותה ליאה (אלזה זילברשטיין). ז`ולייט מנסה להתחיל לנהל את חייה, היא נפגשת בקביעות עם קצין המבחן שלה ומנסה בהיסוס להשתלב בשוק העבודה. במקביל, מתחיל להיבנות אט אט קשר מחודש מהוסס בינה ובין אחותה, שמנסה לחבר אותה למעגלים החברתיים שלה ולגרום לה להרגיש שייכת. נוגע ומרגש עד עמקי הנשמה.
"נקודת זבריצקי"
שיווק והפצה: הד ארצי
תרומתו של הבמאי האיטלקי מיכלאנג`לו אנטוניוני (המדבר האדום", "יצרים"), מ-1970, לסרטי תרבות הנגד, ילדי הפרחים ומרד הצעירים האמריקנים נגד הממסד, מלחמת וייטנאם וכו`. שנה לפני כן יצא "אדם בעקבות גורלו", ובאותה שנה "וודסטוק".ו"נקודת זבריצקי", אף שאינו מטובי סרטיו של אנטוניוני, משקף נכונה את התקופה, אווירתה והתקווה והאידיאלים שהיו טמונים בה. על רקע מהומות סטודנטים ואלימות משטרתית בלתי מבוקרת כלפיהם, מארק (מארק פרצ`ט) הצעיר חשוד כי ירה בשוטר בעת הפגנת סטודנטים אלימה. הוא גונב מטוס קל וטס מלוס אנג`לס לאזור מדברי מבודד. שם הוא פוגש על הדרך בדריה (דריה הלפרין), צעירה שברחה ממנהל העבודה שלה (רוד טיילור), בוס של חברת בנייה גדולה, לאחר שחובותיה המקצועיים כללו כניסה למיטתו. הם מחליטים לנוע יחד לעבר נקודת זבריצקי המרוחקת, מקום אידילי לאהבה חסרת גבולות, מנותקת מהמציאות וצפה באידיאלים של אחווה ושלום עולמים, בלתי מושגים. כאשר מארק מחליט להחזיר את המטוס הגנוב, המציאות הקשה חובטת בו ולדריה לא נותר אלא להיאחז בפנטזיה המשחררת. שימו לב לפסקול התקופה המהפנט, בכיכוב "פינק פלויד", שחיברו את המוזיקה לסרט, אך בצדם תשמעו קטעים גם משל "קלידוסקופ", ג`רי גרסייה, ג`ון פאהיי, ה"גרייטפול דד", "רולינג סטונס" ו"היאנגבלאדס". חוויית קולנוע אסתטית מסעירה ומיוחדת.
"הדוכסית"
שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע.
סרטו התקופתי של סאול דיב, המבוסס על הביוגרפיה רבת המכר שחיברה אמנדה פורמן. העלילה מגוללת את סיפור חייה של ג`יאורג`ינה קוונדיש, היא הדוכסית מדבונשייר (קירה נייטלי), שהופכת לאשת החברה הגבוהה בזכות נישואיה, בלחץ אמה ליידי ספנסר (שרלוט רמפלינג), לדוכס מדבונשייר (רייף פיינס), מאצילי-עשירי אנגליה. אלא שהאישה הפקחית והחריפה מגלה עד מהר שהיא נתונה במלכודת דבש. נישואיה רחוקים מלהיות אידיאליים, בעלה מפגין כלפיה סוג של ניכור וקרירות ולא מהסס לבגוד בה עם נשים הפוקדות את אחוזתם. הדוכסית מפצה את עצמה בפיתוח יכולותיה החברתיות והופכת לאושייה ציבורית אופנתית פופולרית ומקובלת. כקונטרה למעשיו של בעלה, היא מפתחת קשר רומנטי עם בס פוסטר (היילי אטוול), צעיר נאה החושק בה, אקט לא פשוט במעמדה. בהמשך בעלה פוגע בה עוד יותר, לאחר שהוא מתחיל לנהל רומן עם אישה אם לשניים, שנותרה ללא בית והדוכסית שריחמה עליה הזמינה אותה לאחוזתם. הדוכסית שחשה נבגדת ובדדה, רותמת עצמה לפעילות פוליטית והופכת לנציגת המפלגה הליברלית. בתוך כדי כך היא מתאהבת בצ`רלס גריי (דומיניק קופר), לימים ראש ממשלת אנגליה. היא משוכנעת שזו אהבת אמת ומתכוונת לממש אותה עד הסוף, אבל מתברר שזה לא יכול לקרות לאישה במאה ה-18, הנשואה לגבר עשיר וחזק. דרמה משובחת, נייטלי מצוינת.
"אהוב אותי"
שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע
סרטו של בדיה דוקמפו פייז`ן. פאנצ`ו (דאריו גרנדיטי) הוא שף מוכשר שפתח עם ארוסתו הטרייה ריטה (אגוסטינה לקונה) מסעדה בבואנוס איירס, שאביה העשיר מימן. אלא שלתמונה האידילית הזו נכנסת לפתע אמפרו (כריסטינה ואלדיויאסו), ילדה מקסימה בת שבע, שהונחה על סף דלתו של פאנצ`ו. מתברר שזוהי נכדתו, בתה של בתו לוסיה (קירה מירו), החיה בספרד, ושלחה אליו את הילדה בבקשה שישמור עליה עד שתיחלץ ממצוקה שאליה נקלעה. ריטה ההמומה נוטשת אותו, ואביה זורק אותו מדירתם המשותפת. פאנצ`ו מחליט לטוס עם הילדה למדריד, כדי לנסות לאתר את בתו. בהגיעם לדירתה השכורה של לוסיה, הם מגלים שם רק את שותפתה קונסואלו (אריאדנה גיל), רקדנית אירוטית במועדון, המתייחסת בעוינות מופגנת לפאנצ`ו. מתברר שלוסיה נטשה את הדירה זמן קצר לאחר מכן, וכל הנפשות הפועלות נרתמות לניסיון לאתר אותה, לפני שזה יהיה מאוחר מדי. מלדורמה תמוהה, בעלת אפיונים של טלנובלה.
"על העיוורון"
שיווק והפצה: לב סרטים ובתי קולנוע
סרטו של פרננדו מיירלס ("עיר האלוהים", "הגנן המסור"), על פי רב המכר של הסופר הפורטוגזי ז`וזה סאראמאגו. זה מתחיל כאשר גבר צעיר מתעוור לפתע וגורם לפקק תנועה בלב העיר. בבדיקה רפואית שעורך לו הרופא (מארק רופאלו) לא מאותרים ממצאים פתולוגיים של מחלה כלשהי. אלא שיום לאחר מכן גם הרופא נתקף באותה מחלה מסתורית, שמכסה במסך לבן את שדה הראייה. עד מהרה מתברר שזוהי מגיפה המונית שבה נדבקו רבים. אבל עובדה תמוהה היא שראיית אשת הרופא (ג`וליאן מור) נשארת תקינה. היא לוקחת את בעלה לטיפול, אך אז הם מובלים על ידי השלטונות בכפייה, יחד עם נפגעים רבים נוספים, להסגר במוסד סגור ומרוחק. שם נאלצים החולים העיוורים להשתכן באולמות גדולים ולדאוג בעצמם לכל צרכיהם. אשת הרופא, הרואה היחידה כאמור, מנסה לסייע לבעלה להתמודד. ככל שחולף הזמן מאבדים החולים את אנושיותם ויצרים אפלים מתחילים להשתלט עליהם. ניסיון מעניין, לא כל כך מוצלח, להתמודד עם היצירה הספרותית הנחשבת.