דרמה פולנית קטנה ומקסימה, סרט נעורים ערפדי ו"ויקי כריסטינה ברצלונה" על גבי DVD
"טריקים" (פולין 2007)
שיווק והפצה: אן.אם.סי יונייטד במרכז הסרט, בבימוי אנדז`יי יקימובסקי, בסטפק (דמיאן אול), ילד בן 6 בעיירה פרובינציאלית בפולין, מקום שכאילו קפא בזמן ונראה לקוח משנות ה-60 של המאה הקודמת. אביו של סטפק נטש את אמו לפני שנים, בהיותו תינוק, והותיר אחריו רק תצלום מיושן מקומט ומלא קשקושים. הילד נושא אותו איתו לכל מקום, בתקווה שימצא יום אחד את האב, שנעדר מחייו. לסטפק אחות מתבגרת, אלקה (אוולינה וולנדזיאק), בת 18, המחפשת עבודה ובינתיים ממלצרת בבית הקפה של אמם של השניים, והראש שלה גם בעולם הדייטים והבחורים המחזרים אחריה. בחופשת הקיץ סטפק המשועמם עוקב אחריה ומכניס את ראשו הקטן לחיי האהבה שלה. אבל בעיקר הוא פוקד יום-יום את תחנת הרכבת המקומית, בתקווה לאתר שם את אביו האובד. אחותו מלמדת אותו איך לשחד את הגורל במתנות ובמחוות קטנות, וסטפק מאמין שהשימוש בידע הזה יאפשר לו למצוא סוף סוף את אביו ולהפגישו מחדש עם אמו. ללא תוספות. סרט קטן ומקסים. יצירה בת זמננו שמעוררת געגועים לקולנוע האירופי הישן. "דמדומים" (ארה"ב 2008) שיווק והפצה: אן.אם.סי יונייטד האמת, אפשר להבין למה הספר של סטפני מאייר התחיל את פולחן הנעורים הזה, שעבר גם לקולנוע. מאז ומעולם הייתה לאגדה על מוצצי הדם זיקה לצעירים ו"דמדומים", בבימוי קתרין הארדוויק, שוזר בנוסחת סרט הנעורים את המיתולוגיה האפלה. וזה נראה נהדר. איזבלה (סטיוארט), צעירה בת עשרה, עוברת מבית אמה לזה של אביה בעיר קטנה במדינת וושינגטון, טובלת הירק, יערות, אגמים ושמורה אינדיאנית. איזבלה מסתגלת לאנשי המקום ולחבריה החדשים בתיכון המקומי. את עינה צד אדוארד (פטינסון), צעיר יפה, מוזר ומתבודד, שגם בני משפחתו נראים שונים משאר התושבים ומתרחקים מהם. בלה מגלה שאדוארד מצויד בכוחות על-טבעיים, ונרקם ביניהם קשר רומנטי. אלא שהאהבה קשה למימוש, מכיוון שאדוארד הוא ערפד, אבל מהסוג הצמחוני (הוא ומשפחתו ניזונים מדם חיות). השניים מחליטים לנסות לממש את אהבתם למרות הקשיים. בתוספות, סרטון מאחורי הקלעים, על תהליך עשיית הסרט. סרט נעורים אחר, עם צילומים ואווירה מעוצבים, פסקול מהפנט ושחקנים מתאימים. "מקס פיין" (ארה"ב 2008) שיווק והפצה: אן.אם.סי יונייטד הסרט נעשה על פי משחק המחשב פופולרי, אבל נראה יותר כמו מוצר קולנוע משטרתי טיפוסי בעל נוסחה מוכרת, שלא לומר שחוקה ומשומשת למדי. אפיון הגיבור בעיקר מוכר מסרטים קודמים רבים: שוטר, שאי אפשר שלא להזדהות אתו, שאשתו ובנו חוסלו על ידי גורמים עוינים מסתוריים והוא תאב נקם. מקס פיין (מארק וולברג) יעשה הכול כדי להיפרע מהם ולנקום את נקמתו, ובדרך צפויות לו כמה הפתעות, כמו בני ברית שהופכים לאויבים. הבעיה היא שהבמאי ג`ון מור לא בדיוק החליט מה הוא רוצה לעשות מבחינה סגנונית. מצד אחד הוא מקנה לכמה סצינות אווירה דקדנטית פוסט-מודרניסטית, למשל תמונות אפלות עם שלג שיורד בסלואו-מושן, או נשרי ענק מיתולוגיים, פרי חזיונם הפרוע של משתתפי ניסוי של חברה תאבת-כוח. מאידך שומר הבמאי מור על דפוסים שלקוחים מסרטים ומדרמות פשע טלוויזיוניות סטנדרטיות. בתוספות, מאחורי הקלעים ו"מישל פיין – רומן גרפי", הסיפור של אשתו של מקס והסיבה לרציחתה, באנימציה ממוחשבת מסוגננת. עדיף היה שכל הסרט ייראה כך. סרט משטרה בעייתי, שאינו מחדש דבר.
"ויקי כריסטינה ברצלונה" (ארה"ב-ספרד 2008) שיווק והפצה: אן.אם.סי יונייטד אחרי הטרילוגיה הבריטית שלו, "סקופ", "נקודת מפגש" ו"חלומה של קסנדרה", בחר וודי אלן להישאר באירופה, אבל להעתיק את עלילת הסרט לברצלונה הנפלאה. הגיבורות שלו הן נשים צעירות, ויקי (רבקה הול) וכריסטינה (סקרלט ג`והנסון), שתי אמריקניות שהגיעו לעיר הקטלונית התוססת כדי להעביר בנעימים את חופשת הקיץ שלהן. ויקי היא המאורסת השקולה שלא תתפתה להרפתקאות פזיזות, ואילו כריסטינה רוצה למצות את החיים עד תומם. אלא ששתיהן תיפולנה כפירות בשלים לזרועותיו של צייר מקומי כריזמתי, חואן אנטוניו גונזלס (חוויאר ברדם), שיצליח להקסים את שתיהן ולהכניס תחילה את ויקי למיטתו ולאחר מכן ינהל רומן יותר ממוסד עם כריסטינה. אלא שלתמונה נכנסת גם גרושתו של חואן, מריה אלנה (פנלופה קרוז), בחורה סוערת ובלתי צפויה, שחוזרת לבית האקס שלה וכופה את עצמה על שניהם. בינתיים מגיע לעיר גם ארוסה של ויקי והשניים מתחתנים. שתי הבנות מוצאות עצמן בסיטואציות אישיות הרחוקות מאוד מנקודת המוצא שלהן. ללא תוספות. סרט שמחזיר את אלן לעמדת האמן בעל מעיין היצירה המפתיע, הפורה והבלתי נדלה.
21/05/2009
:תאריך יצירה
|