|
|
לא הכרזתי על זה שאני מתחילה לכתוב לאלבום החדש, אלא באמת התחלתי לכתוב ולהלחין ולהשמיע את זה לסביבה הקרובה ולאנשים שאני סומכת על דעתם וקיבלתי ביקורות מעודדות, ובאיזשהו שלב קלטתי שאני באמצע תהליך של כתיבת חומרים לאלבום"
|
|
|
|
המסלול המהיר של אפרת גוש לאלבום השני, שבו החלה גם לכתוב ולהלחין, היה טבעי ונטול ייסורים. זמרת יוצרת שלא נותנת לחרדות לחדור אליה
"לקחת דברים בפרופורציה"
"לראות את האור" (מילים ברק פלדמן, לחן אסף אמדורסקי),השיר הפותח את האלבום החדש של אפרת גוש "הסליחה ואני", הוא אחד השירים היפים שנכתבו השנה. מאלה שעוצרים אותך מהרגע הראשון, שירים בלי גיל, שיכולים להתאים בול גם למישהי כמוני שידעה תמיד להעריך את האיכויות שיש לגוש להציע אבל הרגישה לפעמים שהיא בכל זאת כבר קצת קשישה מדי בכדי ליהנות ממנה במלואה. עכשיו, אחרי שביצעה פריצה וכיבוש מהירים במיוחד יחסית לשוק המוזיקה הישראלי, היא מתפנה להוציא אלבום שני ולעצור ולהביט לרגע אחורה. "אני יודעת מאחרים בעיקר שיש גם חלקים פחות קלים בהתמודדות עם הצלחה, אבל אני מניחה שבגלל מבנה האישיות שלי, דברים מהסוג הזה, כל מיני חרדות שבאות בעקבות הצלחה, לא ממש חודרים אליי. בחיי היום יום אני חיה את החיים שלי ומה שקורה זה שהרבה פעמים כשיש הצלחה וכותבים עליך כל מיני דברים אתה מרגיש מחויב להיכנס לאיזושהי דמות, ואיכשהו זה עובר לידי. אני מקווה שזה גם ימשיך ככה. אני יודעת שזה חלק מהמשחק, לפעמים זה קצת יותר נעים ולפעמים זה קצת פחות נעים, אבל אני נשארת מאוזנת תודה לאל. בינתיים. לכי תדעי... "בשנתיים האחרונות עברתי איזשהו מסע, כשהחצי הראשון היה מאוד אינטנסיבי וכלל המון הופעות וגם את כל מה שיש מסביב להן, ובחצי השני הייתי בתוך אולפן, עם עצמי, עם ניר אברבוך שהפיק את האלבום, והייתה לי הזדמנות לקחת דברים בפרופורציה ולהתעסק בעיקר באמנות". "התהליך היה די פשוט בשבילי" "מתי חשבת על הדרך האחרונה/ שעשיתי מלבך שלך?/ יופיי הלך ודעך ממך./ לשום סליחה אין כוח להדביק/ את האהבה בינינו./ נשארנו הסליחה ואני." ("הסליחה ואני", מילים ולחן: אפרת גוש) אחרי שביססה את מעמדה כזמרת מבצעת באלבום הראשון, יוצאת גם היוצרת שבגוש לאור באלבום החדש שבו היא חתומה על חצי מהמנגינות ועל שלושה טקסטים. סיפרת לי בעבר שגם לפני כן כתבת. אז מה השתנה בין שני האלבומים, הכתיבה או האומץ? "אני חושבת שבעיקר האומץ. כתבתי גם לפני זה, אבל זאת הייתה פעם ראשונה שהכנסתי את זה בקביעות לסדר היום שלי, וכל יום התיישבתי וניגנתי וכתבתי. באלבום הקודם צורת העבודה הייתה אחרת. הייתי שותפה בתהליך הכתיבה אבל לא הייתי חתומה על שום דבר. זה לא שהכרזתי על זה שאני מתחילה לכתוב לאלבום החדש, אלא שבאמת התחלתי לכתוב ולהלחין ולהשמיע את זה לסביבה הקרובה ולאנשים שאני סומכת על דעתם וקיבלתי ביקורות מעודדות, ובאיזשהו שלב קלטתי שאני באמצע תהליך של כתיבת חומרים לאלבום. נראה לי שמאז האלבום הקודם התפתחתי בתור אמן, בתור מוזיקאית שהמוזיקה תופסת חלק יותר ויותר גדול מהחיים שלי. גם קודם היא לקחה את הרוב, אבל יש לי באמת הזדמנות להתעמק במוזיקה יותר ויותר". בריאיון שעשיתי פעם עם נורית גלרון היא סיפרה על הקשיים של אמן מבצע באיסוף חומרים מיוצרים, בתקופה הנוכחית שבה רוב היוצרים גם מבצעים את השירים שלהם "כל היוצרים שכתבו לי הם אנשים מאוד ספציפיים שהכרתי אישית מקודם ואנשים שיצא לי לעבוד איתם במהלך השנתיים האחרונות, כמו עופר מאירי שהלחין שיר לאלבום, אז לא נתקלתי באיזה קושי. היה מקרה אחד או שניים של אנשים שלא הכרתי אישית ופניתי אליהם אבל ירדתי מזה בגלל שהם באו עם גישה אחרת, ואני ממש לא מצטערת על זה. סך הכל התהליך היה די פשוט בשבילי" את משתפת פעולה באחד השירים עם הזמר הרוסי אנטון קוצ`ר "אנטון הוא זמר שהגעתי אליו במקרה דרך אחותו ששרה בלהקה שלו. יש לו להקה מדהימה שאני לא זוכרת איך מבטאים את שמה בגלל שזה ברוסית, והיא הזמינה אותי להופעה שלהם בלבונטין, וזו הייתה אחת ההופעות הכי טובות שראיתי בחיי. היו שם אנרגיות מדהימות, והוא בעיניי הורס. אחרי ההופעה לקחתי את הטלפון שלו, התקשרתי, שאלתי אם הוא ירצה לשתף איתי פעולה והוא רצה, והקלטנו. הוא הופיע איתי כבר באחת ההופעות ויופיע איתי כנראה בעוד הופעות". היה משהו מפחיד בלעשות את האלבום הזה בלי מי שנחשב הפטרון שלך כשהתחלת, יוני בלוך? "אף פעם לא הרגשתי שהוא הפטרון שלי. זאת הגדרה מפוצצת. יוני הוא מישהו שעבדתי איתו, שנתן לי הרבה, כמו שאני מניחה שאני נתתי לו הרבה. יש באלבום שלושה שירים שהוא הלחין, וזה לא שיש בינינו נתק, הוא עדיין מעורב, רק בווליום הרבה יותר נמוך. אני חושבת ששנינו היינו צריכים את הצעד אחורה הזה, בגלל שעברנו תקופה מאוד אינטנסיבית לאורך שנתיים שלוש. הייתי זמרת הליווי שלו, אחר כך הקלטתי לו לאלבום, אחר כך עשינו את האלבום שלי והוא הופיע איתי בהופעות שלי, אז באמת ששנינו הרגשנו שאנחנו צריכים קצת אוויר". ב-2 באוקטובר תתארח גוש במופע של מירי מסיקה בים המלח, וב-18 באוקטובר תקיים מופע בבארבי תל אביב עם הרכב הכולל את שחר זיו בקרן יער, הדס קליינמן בצ`לו, אדם בן אמיתי בגיטרה, ארז פרנק בבס, חגי פרשטמן בתופים ותום ארמוני בקלידים.
23/09/2007
:תאריך יצירה
|