שלושת המתחרים בשלב חצי הגמר בתחרות רובינשטיין לא הצליחו להתמודד בכבוד עם מוצרט
לא הצליחו להיכנס לעובי הקורה
שלושה מתחרים: קטיה בוניאטישווילי מגיאורגיה, אירינה זכרקנובה מאסטונניה ודיוויד פונג מאוסטרליה. כולם ניגנו אמש קונצ`רטות של מוצרט - בוניטאשווילי את ק 491, בדו מינור זכרקנובה את הק` 488 בלה מג`ור ופונג את הק` 503 בדו מג`ור.
צבי סלטון, קריין התחרות הודיע בתחילת הערב שהקונצרט משודר חי בטלוויזיה (ערוץ 33) והבוקר ניתן יהיה לצפות בו גם בערוץ מצו. בהמשך הודיע סלטון ששלב הגמר ישודר במקביל בארבעה ערוצי תקשורת רדיו וטלוויזיה. האמת היא שאם את מה ששמענו אמש ישמעו צופי מצו באירופה ובעולם לא תהיה להם סיבה לשוב ולצפות בשידור - קונצרט התחרות היה אירוע בינוני מכל הבחינות.
שלושת המתחרים עלו לבמה עם יכולת מועטה ביותר להתמודד עם הקונצ`רטות של מוצרט, כאשר הטוב מביניהם היה פונג, שנשמע בתפיסתו כבוגר מבין השלושה. אף אחד מן השלושה גם לא הצליח להיכנס לעובי הקורה בפרקים השניים, האטיים, הפיוטיים. מדובר ביצירות מוכרות היטב וברגעים שחיים לבטח בזכרונו של כל אחד מן היושבים באולם בביצועים כאלה ואחרים – ואף אחד מן המתחרים לא הצליח להעביר לקהל תחושה שסודות מוצרט נהירים לו.
הבעיה המרכזית הייתה דווקא בנגינתה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית ואולי יותר מכך של המנצח אורי סגל. ניצוח על סולנים הוא מלאכה מורכבת וניצוח על סולנים שהם גם מתחרים היא מלאכה רגישה פי כמה שכן הם זקוקים לכל התמיכה האפשרית. אתמול נשמע כאילו הסולנים צריכים להתמודד לא רק עם מוצרט אלא גם עם תזמורת שרחוקה מלפרגן. חוסר אחידות בכניסות, נגינה נטולת ברק, ובמקרים לא מעטים בעיות של נשימה; נשימה משותפת של התזמורת ושל הסולן.
כל זה מטריד ביותר כאשר הקונצרטים משודרים לערוצי טלוויזיה בישראל ובעולם. גם הידיעה שבחבר השופטים יושב רוברט לוין, פסנתרן ומנצח, פרשן מוצרט מהטובים בעולם כיום ותאמאש ושארי שיש לו גם מה לומר בלשונו של מוצרט, לא הקלה על ההקשבה.