סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
מוזיקה
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ריאיון
 
מאת: טל גורדון גרוב, אלתורים ותזמורת סימפונית
 

 
 
הקלטתי והלחנתי די הרבה תקליטים, הפכתי להיות יוצר פעיל בסצנה של ניו יורק, ומתישהו המוזיקה שלי הפכה להיות יותר ישראלית ויותר מזרחית. התחלתי ללמוד מוזיקה ערבית בצורה יותר רצינית, והיום אני מנגן בעוד. אני מאוד קשור לארץ ביצירה שלי, אבל מאוד עובד בעולם"
עומר אביטל מ-Third World Love מספר על המופע המשותף עם תזמורת המהפכה בפסטיבל האביב ועל החיבור שלו לחזן חיים לוק בפסטיבל הפיוט


מחפשים את האמצע

על "תזמורת המהפכה" תזמורת סימפונית בת כ-40 נגנים מצטיינים, ה"חושבים כמו הרכב רוק"  כתבתי בעבר  לפני מופע שבו שילבו, כמנהגם, יצירות מקוריות עם תחומי מדיה ואמנות שונים. לכבוד פסטיבל האביב משלבת התזמורת (מנצח: רועי אופנהיים, מנהל מוזיקלי: זוהר שרון), כוחות עם הרכב הג`אז Third World Love , שפועל גם בסצנה הבינלאומית, הכולל את החצוצרן אבישי כהן, הפסנתרן יונתן אבישי, נגן הקונטרה בס  עומר אביטל  והמתופף האמריקאי  דניאל פרידמן לערב ששמו, שלא במפתיע, Third World Revolution.
 
"תזמורת המהפכה מקדישה את כל הזמן והעבודה שלה לפרויקטים שהרעיון שלהם הוא להוציא מוזיקה חדשה מיוצרים צעירים", מספר עומר אביטל, איש Third World Love, "שזה דבר מבורך מאוד, כי למלחינים אין הרבה הזדמנויות לשמוע את המוזיקה שלהם מבוצעת על ידי תזמורת סימפונית, ובכלל אין הרבה הזדמנויות לשמוע מוזיקה שהיא לא קלאסית, מבוצעת ככה. לנו כלהקה זה שיתוף פעולה נהדר, זה פותח לנו עוד דרך לשמוע את המוזיקה שלנו".
 
מאיזה רפרטואר יורכב הערב?
 
"הערב יהיה מורכב משירים של הלהקה, לחנים של כולנו, מעובדים על ידי מעבדים שונים שעובדים סביב תזמורת המהפכה, בעיקר תלמידים צעירים ומלחינים בראשית דרכם, חלקם מהעולם הקלאסי וחלקם מעולם הג`אז, ובחלק השני של המופע יהיו יצירות שנכתבו במיוחד לכל נגן מאיתנו, וזה בעצם שיתוף פעולה בין חברי הלהקה למלחינים שקשורים לתזמורת. מדובר במוזיקה חדשה שנכתבה כולה במיוחד למאורע".
 
כהרכב ג`אז מול תזמורת סימפונית, מה כל אחד מכם מביא למופע המשותף?
 
"הלהקה שלנו עובדת בצורה של אלתורים על הבמה, כל מופע הוא שונה, וזה יוצר מפגש מאוד מעניין עם התזמורת. אנחנו מביאים את החופש היצירתי, וגם גרוב מזרחי, אפריקאי, כל מה שקשור למוזיקה שמזיזה אנשים וגורמת להם לרקוד הוא משהו מהותי במוזיקה שלנו, למרות שזה לא רק זה, אנחנו מנגנים גם דברים כביכול מורכבים יותר, אבל הבסיס שלנו הוא תמיד גרובי. תזמורת קלאסית מתעסקת יותר בגוונים של צבעים של כלים ודיוק, אז יש פה אתגר מאוד גדול, זה לא דבר יומיומי, ולכן הפרויקט הזה הוא מאוד מעניין. זה נהדר שבכלל יש הזדמנויות כאלה, כי תזמורת קלאסית רגילה לא תיקח את הסיכון הזה בכלל. למרות שהיום יותר ויותר תזמורות נדרשות לזה מבחינה כלכלית, כי צריך למצוא יותר ויותר קהל למוזיקה הקלאסית. לכן נראה לי ברור שאנחנו מביאים את זה, והם מביאים את הדבר שלהם, ואנחנו צריכים למצוא איזה אמצע. אנחנו עושים המון חזרות ומקווים שיהיה טוב".
 
עד כמה עמוק שיתוף הפעולה ביניכם במה שנוגע לעיבודים של היצירות שלכם?
 
"שיתוף הפעולה חלקי. אנחנו לא גרים בארץ, אז זו לא הייתה ממש עבודה ביחד. היה קשר, היו פגישות ואימיילים, אבל הם לקחו את זה לאן שהם רוצים. אני חושב שרוב המעבדים גם היו בהופעות שלנו והכירו את המוזיקה שלנו, אז זה עבד בצורה די טבעית".
 
מה קורה עם Third World Love מעבר למופע הקרוב עם תזמורת המהפכה?
 
"אנחנו הרכב שפועל מסוף 2002, שלושה מאיתנו מתגוררים בניו יורק ואחד בצרפת. אנחנו מנגנים בכל העולם בכל מיני הרכבים, וההרכב הזה הוא מפגש שלנו שקורה כמה פעמים בשנה, בניו יורק, בישראל או באירופה, לסיבוב הופעות, או להקלטת תקליט. לכל אחד מאיתנו יש גם הרכבים אחרים ופרויקטים אחרים, כי כולנו בעצם מלחינים. לי ולאבישי יש את הלהקות שלנו בניו יורק, יונתן מלחין ועושה פרויקטים בצרפת, דניאל מקליט ומפיק בניו יורק. ממש בימים אלה יצא בניו יורק האלבום הרביעי שלנו, New Blues, שיצא בארץ קצת מוקדם יותר, בדצמבר. אני מניח שאם אני אנסה לסכם את זה, מדובר באלבום שהוא אולי טיפה יותר רגוע ויותר מפוקס סגנונית מהאלבומים הקודמים, למרות שהסגנונות שלנו כל הזמן משתנים כי הסגנון מוכתב על ידי ארבעה אנשים כל הזמן".
 
רוצה להגיע לשורש
 
כמה זמן אתה חי כבר בניו יורק?
 
"16 שנים. חזרתי לארץ וגרתי פה כמה שנים שבהן השלמתי תואר בקומפוזיציה באקדמיה למוזיקה בירושלים, חזרתי עם אשתי בחזרה לניו יורק, ועכשיו אני פה די הרבה, כמעט חצי חצי.  מצאתי בניו יורק איזשהו בית מוזיקלי. עזבתי כשהייתי מאוד צעיר ונורא רציתי לנגן ג`אז. אז לא היה פה ג`אז בכלל, וגם היום אין ברמה הזאת, אז רציתי להיות בניו יורק ולהכיר את כל הנגנים הטובים, ובאמת עשיתי את זה.
 
"מה שמאפיין את סצנת הג`אז זה שכל הזמן מנגנים עם אנשים שונים, ותוך כדי זה גדלים בעצם. ניגנתי עם כל מיני אנשים שנחשבים אגדות בתחום, כמו רוי היינץ למשל, אנשים שהערצתי כל החיים, ויצא לי לנגן ולהקליט איתם, ואנשים צעירים מהדור שלי, ויש לי את הלהקות שלי. הקלטתי והלחנתי די הרבה תקליטים, הפכתי להיות יוצר פעיל בסצנה של ניו יורק, ומתישהו המוזיקה שלי הפכה להיות יותר ישראלית ויותר מזרחית. התחלתי ללמוד מוזיקה ערבית בצורה יותר רצינית, והיום אני מנגן בעוד. אני מאוד קשור לארץ ביצירה שלי, אבל מאוד עובד בעולם. מה שאנחנו עושים בתור נגני ג`אז או כנגני מוזיקה אינסטרומנטלית זה משהו שיכול לטייל בעולם, ובכל מקום יש לו קצת קהל, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מטיילים בעולם ומופיעים בפני מי שזה מעניין אותו".
 
ואיפה בא לידי ביטוי החיבור החזק שאתה מתאר למוזיקה ישראלית?
 
"בזמן האחרון אני עושה כמה שיותר שיתופי פעולה עם אמנים ישראלים כדי להעשיר את עצמי יותר מהבחינה הזאת. עכשיו אני משתתף בפסטיבל הפיוט עם אחד החזנים המרוקאים הגדולים בעולם, הרב חיים לוק, שאני מעריץ אותו כבר עשר שנים. הוא אחד הזמרים המרוקאים הגדולים בסגנון, הוא מופיע במרוקו גם בפני מוסלמים. אני לומד את המוזיקה הזאת, ולהופיע עם אדם כזה זה מבחינתי אחד האוצרות שיש בישראל. אני משתף פעולה גם עם ישראל בורוכוב מ`אנסמבל מזרח מערב`. אנחנו עושים מופע משותף לפסטיבל ישראל השנה, שמתעסק רק במוזיקה עברית מוקדמת, של המלחינים שלפני קום המדינה. יש עוד פרויקטים, ואני מקווה לעוד ועוד. אני מאוד מתעניין ורוצה להגיע לשורש של העניינים".
 

 
המופע Third World Revolution  יעלה ביום חמישי, 3 באפריל 2008 ב-20:30 בהיכל התרבות ראשון לציון במסגרת פסטיבל האביב בראשון לציון וביום שלישי, 8 באפריל ב21:00 בתיאטרון ירושלים. 
 


למועדי מופעים >

30/03/2008   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. ראיתי אותם בניו יורק לא מזמן
הג`אזיסט , (01/04/2008)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע