הגרסה העדכנית של תיאטרון האינקובטור לסיפורי בראשית היא ערובה מצוינת למצב רוח מרומם
מלאכת הבריאה בעשר אצבעות
הם כבר כבשו את הקהל כשהעלו את "הצגה יומית" ועתה הם מנסים את כוחם ואת כשרונותיהם המגוונים בהגשת פרקים נבחרים מספר בראשית, החל מבריאת העולם וכלה במכות מצרים.
התוצאה הכללית היא חגיגה ברוח הפורים-שפיל, אבל באמצעים השמורים בדרך כלל לאמנויות כמו פנטומימה, אקרובטיקה קרקסית, מחול עליז, ושירה מזדמנת. בכל אלה הם נתבעים לביצוע קבוצתי, אינדיבידואלי או בצירופים קטנים. ובכל קטע וקטע הם משיגים את המטרה בדייקנות מלוטשת.
המנצח על הקונצרט המשעשע שלהם הוא הבמאי צביקה פישזון שהמפגש המוכר שלו עם ענבל פינטו ואבשלום פולק הוסיפו לנסיונו הבימתי האישי שכבות של דמיון עשיר. כך הוא פותח את מלאכת הבריאה בששה ימים באמצעות שני זוגות ידיים ועשר האצבעות שלהן שיוצרות דימויים מרתקים, ובהחלט משעשעים, לכל אירוע משמעותי שהיה שם.
המעבר אל חווה, הנחש, עץ הדעת והעירום המפתיע שהתגלה להם מקפיץ את הקהל וכאשר הצאצאים ההם, קין והבל, יוצאים לשדה התוצאה היא קומדיית מתח משופרת. הרומנטיקה מגן העדן שהסתיימה ברצח הראשון, כמעט חוזרת על עצמה במפגש הכמעט נשכח בין רבקה ויצחק.
את הקטע הזה גונבת שלישיית הגברים המשחקים את הגמל המפורסם שהפגיש בין השניים, ומיד אחר כך אלה יעקב ועשיו שעושים את השמחה והששון של מאבק הבכורה. ואם הצמד הזה הצחיק עד כאב בטן קטן, יגיעו האחים משה ואהרון והפרעה החנוט ויכינו לכם את המעדן שלא יישכח בליל הסדר הקרב ובא.
שותפיו הנאמנים של פישזון הם חמשת השחקנים המופלאים יעל מפציר, דני ברוסובני, יצחק לאור, דניאל קישינובסקי וינון שאזו שמשלימים אלה את אלה, מתחרים, מאפילים, גונבים, מחזירים וביחד חוגגים על הקהל הנהנה בכל פה ובתשואות רמות.
את הכוריאוגרפיה החביבה הכין אביב איבגי, את האקרובטיקה לימד אבנר הוכפילד, ואת המוזיקה השובבה המלווה הכין נדב ויקינסקי. יפעת גניאל עיצבה תפאורה תיאטרלית קלה ותלבושות עליזות, ורפי עובדיה עיצב את התאורה הטובה.
בימים קודרים, בימים של סערות, התנ"ך-שואו הזה הוא תרופה טובה וערובה בטוחה למצב רוח מרומם. לא להחמיץ!