"הנה עולה האור מאחורי" של עודד ליפשיץ ו-"שתיקה רועמת" של אנדראה באואב זכו בפסטיבל המחזות של בית ליסין
שני המחזות הזוכים במלגות פיתוח ב-"פותחים במה" ה-11, פסטיבל בית ליסין למחזאות ישראלית, הם "שתיקה רועמת" מאת אנדראה באואב ו-"הנה עולה האור מאחורי" מאת עודד ליפשיץ.
בציונים לשבח זכו השחקנית דינה בליי, על משחקה ב"שתיקה רועמת", הבמאי נועם שמואל, על בימוי "הנה עולה האור מאחורי" והמוזיקאי איל וייס, על המוזיקה ל"הנה עולה האור מאחורי".
בסיומו של סוף השבוע הראשון של הפסטיבל. האולמות בהצגות היו מלאים עד אפס מקום, כל הכרטיסים אזלו ולמעלה מ-8,000 צופים צפו בהצגות.
שתי מלגות פיתוח, בסך 5,000 שקל כל מלגה, תרומת קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, הוענקו לשני המחזות הזוכים.
"שתיקה רועמת" מאת אנדראה באואב – עולה חדשה מארגנטינה – בבימויה של אורי אגוז, מספר על תלונה על תאונת פגע וברח ההופכת למחול שדים, שבמהלכו נתקלת המתלוננת במערכת מושחתת של יד רוחצת יד בקרב בכירי המשפט והשלטון.
מנימוקי השופטים: "'שתיקה רועמת' מכיל סיפור מרתק בצורה משוכללת ועוסק בדילמה מוסרית סביב שחיתות שלטונית, חקר האמת וטובת הפרט מול טובת הכלל. המחזאית מיטיבה לספר סיפור קולח, עם מקדם מתח גבוה, הנוסק לעבר שיא מפתיע. משחקה המרגש של דינה בליי מהווה הישג מרשים ויצר ציר מרכזי בקריאה המבוימת".
אנדראה באואב, עודד ליפשיץ (צילום: דניאל קמינסקי)
"הנה עולה האור מאחורי" מאת עודד ליפשיץ, בבימויו של נועם שמואל, מביא את סיפורה של קבוצה של צעירים בבית דירות, המחפשים אחר אושר ואהבה בלילה תל אביבי טיפוסי.
מנימוקי חבר השופטים: "המחזאי מצטיין בבריאת עולם פיוטי מלא דמיון, ומשמיע קול ייחודי ומקורי, שמסקרן לדעת לאן יתפתח. עבודת הבימוי היפהפיה של נועם שמואל היא הישג מרשים בבניית מארג שתי וערב של סיפורים מצליבים. איל וייס יצר פסקול מרגש ומשכנע, המשרת את העלילה".
חבר השופטים כלל את המחזאי והבמאי הלל מיטלפונקט, הדרמטורגית ורדית שלפי והעיתונאי יובל ניב.
הפסטיבל יימשך גם בסוף השבוע הקרוב, ויציג את שתי ההפקות המלאות – "הפי אנד", מאת עדו נתניהו ו"נדל"ן" מאת רוני קובן - ושתי קופרוקציות בינלאומיות של תיאטרון בית ליסין ותיאטרון היידלברג - "קוראים לי יקה" ו"תל אביב סיפור כיסוי" - העולות במסגרת הפרויקט המשותף לשני התיאטרונים "קשרי משפחה".