אחרי השואו המשוכלל של החלק הראשון הצליחו הרקדנים מספרד להקפיץ את צבי גורן בתצוגה מרהיבה של פלמנקו קבוצתי ואישי.
אש בוערת
הלהקה האורחת מספרד, שמונה רקדניות ושבעה רקדנים המרכיבים את להקתה של כרמן מוטה יודעת לעשות את זה בגדול. בחלק הראשון הם הפגינו את זה ביצירה המערבת טכניקות מחול שונות, לצליליהם הרועמים של קטעי מוזיקה של מלחינים אירופאים שונים, כולל הכרמינה בוראנה של אורף, ואפילו ציטוטים של רוק קלאסי.
כרמן מוטה, מהוותיקות שביוצרות המחול בספרד, השתמשה בדמיון מופלג כדי ליצור יצירה שלמה של מופע ראווה משוכלל מאוד נוסח לאס וגאס, שכלל חילופי תלבושות בקצב מדהים, מקטע לקטע, תאורה מודרנית שבדרך כלל פוגשים במופעים של להקות וכוכבי רוק ופופ, שבשיאיה רמזה למה שעתיד להתרחש בחלקו השני של הערב, אחרי ההפסקה.
אלה היו אותם קטעים שבהם חזרו מוטה, ובנה, חואקין מרסלו, הכוריאוגרף של הערב כולו, אל השורשים של המחול הספרדי, אל מקצביו ואל להבות האש האמיתית של הפלמנקו. ההנאה הייתה מלאה.
כשחזרנו לאולם משכן האופרה אחרי ההפסקה ציפתה לנו ההפתעה –על הבמה הופיעו יש מאין שני זמרי פלמנקו בעלי קול ויכולת ביטוי מרתקים, ועמם שלושה נגנים, והחל המסע המלהיב אל תוככי אמנות הפלמנקו. הבמה הפכה כאילו לכיכר העיר, עם בימה קטנה בעומק, שעליה רקדו סולנים או זוגות, ועם תאורה נקייה מאפקטים ראוותניים.
בחלק הזה, וככל שהמופע התקדם לקראת סיומו המתוכנן, האש האמיתית בערה בגופם של כל הרקדנים, כשהמנוסים והוותיקים שבהם מפליאים בשליטתם בתנועת הגוף, בפיתוליו, במחוות הידיים והאצבעות, ובתיפוף המרגש של רגליהם על הבמה.
ואז, כשהקהל רוקע ברגליו בהתלהבות של "רוצים עוד" הוגש גם הקינוח – כולל ריקוד מקסים של שני הזמרים, ובעיקר הקטן והשמנמן – וכמה מפגני ראווה ותאווה, שרק פלמנקואים אמיתיים יכולים לעשות.
הערב יש עוד הופעה אחת בהיכל התרבות בתל-אביב – מומלצת בכל לב.
צבי גורן
27/03/2005
:תאריך יצירה
|