דניאל אפרת ריענן את המחזמר הנודע בהפקת הספריה ובית-צבי בגרסה שההומור והממזריות מקפיצים את להיטיה
בחירה מבריקה
המחזמר הנודע "שיקגו" חוזר אלינו, הפעם בהפקה של תיאטרון הספרייה בשיתוף הטבעי עם בית-צבי, בבימוי דניאל אפרת המצוין, בוגר בית-הספר, שכבר קנה לעצמו מעמד כשחקן וכמתרגם מבריק.
המחזמר, מאת ג'ון קנדר ופרד אב ובוב פוסי, מבוסס על מחזה שכתבה ב-1926 כתבת ה"שיקגו הראלד טריביון" מורין דאלאס ווטקינס.
המחזמר עלה בברודווי ב-1975 והפך להיות להיט בימתי בינלאומי. ב-1992 שנה נחת המחזמר בהצלחה בבית-צבי, עם תלמידי מחזור ל', מי שהפכו מאוחר יותר לעמודי תווך בתיאטרון הישראלי.
ב-2002 הגיע תורו של הסרט, שגרף שישה פסלוני מוזהבים, וכעבור שלוש שנים שב המחזמר לבמה בהפקה נוצצת של בית-ליסין. לפני שנה הועלה המחזמר בהצלחה רבה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, ועתה תורו של בית-צבי.
החלטתו הראשונה והמשובחת של אפרת היתה לשמור על הגרסה העברית ה"קלאסית" של אהוד מנור, תוך עדכונים מזעריים. ההחלטה השנייה שלו, הנבונה אף היא, היתה להעניק למחזה אופי קברטי, שקורץ לקהל, מפלרטט אתו ומעניק למתרחש הומור מודגש.
אפרת גם היטיב להשתמש בתנאיה של בימת האמפי של תיאטרון רמת-גן, בסיועם של מאיה פלג, מעצבת התפאורה, ויניר ליברמן, מעצב התאורה. יחד, ועל רקע קיר אחורי גדול של לבנים אדומות, הם הציבו גרם מדרגות זוהר, שמעלית מוסתרת מאחוריו מכניסה ומוציאה את כוכבי המופע, אחרי שמכריזים על הופעתם.
"שיקגו" (מקור: אתר בית הספר לאמנויות הבמה "בית צבי")
מעצב התלבושות יובל כספין הוסיף את מגע הקסם שלו לאופיו הקברטי של המופע, והתוצאה המרהיבה הושלמה עם הצבת התזמורת לצד גרם המדרגות, בניצוחו של ליאור רונן, שגם ערך את העיבודים (בתזמור של אמיר לקנר), ופה ושם גם "השתתף" בעלילה, כראוי למופע מסוג זה.
מקצועיות והתלהבות
כל אלה תרמו את חלקם למסגרת היפה שדניאל אפרת יצק לתוכה את הגרסה שלו באמצעות להקה מובחרת, שסולניה שרו בעוצמה את הלהיטים הגדולים בהדרכתה הקולית של דוקי עצמון (הדרכת המקהלה נעשתה על ידי דניאל שוורצמן).
"שיקגו" (מקור: אתר בית הספר לאמנויות הבמה "בית צבי")
הלהקה כולה נענתה לא רק למוזיקה השופעת אלא גם במשחק, שאפרת הצליח לעצב בשובבות רבת חן. כל פרט בכל דמות "ישב" נכון ובוצע במקצועיות, בדייקנות ובעיקר בהתלהבות.
עוז מורג יצר כוריאוגרפיה לוהטת המחזקת את ההומור שהפיח אפרת בסיפורה של רוקסי הארט, שרצחה את מאהבה והפכה, מכלא הנשים, לכוכבת התקשורת בניצוחו של בילי פלין, עורך-דין מומחה לעבודה בעיניים על חבר מושבעים ככל שזה נוגע לנשים שרצחו גברים.
"שיקגו" (מקור: אתר בית הספר לאמנויות הבמה "בית צבי")
נוי הלפרין שיחקה רוקסי אידיאלית, והביאה לדמות צירוף חיוני של שירה, תנועה ומשחק יחד עם סטנד-אפ ממזרי. יפעת כהן היתה מושלמת כ"יריבתה" וֶלְמה, במשחק מדויק של קנאה ופגיעות, בתנועה ובשירה רבת עוצמה ומרתקת. בתפקיד בילי פלין, הפרקליט התחמן, כיכב בר פלד, שהיה שופע קסם וגמישות ושירה אינטליגנטית. אבישי בן-גל היה משעשע כאיימוס, בעלה התמים והמקורנן של רוקסי. רביב מדר גילם בחן של דראג את העיתונאית החשובה מרי סנשיין.
החמישה הם תלמידי השנה השלישית במחזור המסיים בקיץ את לימודיו, כמוהם כמרבית הלהקה. את אגף הנשים בכלא ואת ה"עסקים" מטעמן ובכספן ניהלה היטב שיר זלינגר (המופיעה לסירוגין עם שירן גרוס) כמאמא מורטון, ועימה ה"אסירות" ירון מרחבי, דניאל שרי גרסמן, לירון ויגדור, סיון כהן, ירדן מרחבי, נופר ברקול, אור ברכה נצר, מונא חנא ושירן לגזיאל, שהיתה גם הדאנס קפטן.
"שיקגו" (מקור: אתר בית הספר לאמנויות הבמה "בית צבי")
אגף הגברים שמחוץ לכלא – שוטרים, שופט, עוברי אורח, עיתונאים, ולהטוטני ריקוד – יוצג בבטחה על-ידי שחר פרץ, עומר זימרי,עופר פלדמן (שלושתם בוגרים מנוסים ממחזורים קודמים) ותדהר יששכר.
"שיקגו" של קברט אפרת, תיאטרון הספרייה ובית-צבי ראוי לכל התשואות שקיבל במהלך המופע ובסיומו. אל תחמיצו.