טל קלאי חושף את האמת על טלולה בונט, מלכת גלאם תל אביבית נערצת ועסיסית
ביוגרפיה קברטית
היא מוכרת מאוד בחוגים הנכונים, במסבאות הרוקדות של הגייז בירושלים, בחיפה ובעיקר בתל אביב. הם נוהרים לראות אותה מפזזת בפאות מושלמות, בלונדיניות, ערמוניות, מעוצבות לתפארה. הם מישירים מבטים מעריצים אל פניה המאופרות בקפידה, ריסיה הארוכים, הצלליות הצבעוניות סביב עיניה, הגבות ההוליוודיות. והם באים לשמוע אותה שרה את מיטב הלהיטים, ולא פעם בגרסות כיסוי מושחזות עליהם. כזאת היא טלולה בונט שלהם, מלכת הגלאם המושלמת שיצר עבורם באהבה רבה בשנים האחרונות טל קלאי - שחקן צעיר, בוגר הסטודיו של ניסן נתיב ירושלים, במקביל להופעותיו בהצגות דרמטיות וסטיריות שונות. באחד הימים בעבר קיבל לידיו מונודרמה-קברטית שכתבה הדס בשן שמתארת ברצינות ובהומור טוב את הדמות של טלולה, ומספרת את מסלול חייה המיוחדים בשילוב של סטנד-אפ מעודן עם גרסות כיסוי מקומיות מותאמות היטב ללהיטים מוכרים. טלולה בונט מתגלה כאישה שיצאה מתוך עולם סגור של ילדות אל מרחבי הזוהר, אך פרשה בשיאה, ברגע שלפני הכתרתה הרשמית כמלכת חיי הלילה, והתרווחה באפרוריות של בית מגורים שגרים בו, בין השאר, ידוענים נודעים, קצת יותר ממנה.
מלכת הכמעט (צילום: סלעית קרץ)
המונודרמה והשירים מתארים את המהלכים המפתיעים של הקריירה המפוארת של טלולה, שהיא פרק נכבד בהיסטוריה של המדינה. ליתר דיוק ההיסטוריה של הרומנים המתוקשרים שלה עם גברים שלא מתקשרים, ושל עולם הפופ שלא היה בשל דיו להכיל אותה עד תום, והניח לה להיחבא בפוליטיקה הקטנה של ועד הבית. דמות מלאה של אישה אלא שטלולה זו היא למרות הכל חיית במה, וכשיוצרה טל קלאי נפגש עם הבמאי עידן עמית, ואחר כך בשדרות רוטשילד עם המוזיקאי דודו יצחקי – הוא מריח הזדמנות לעשות לה קאמבק רציני במופע קברטי מוזיקלי, שבו היא תספר את סיפור חייה הלא ייאמן. וזה בדיוק מה שקורה ב"מלכת הכמעט" ואף מעבר למה שכמה מהצופים הנוהרים לראותה מצפים שיהיה. כי הפעם, באולם האינטימי של צוותא, טל קלאי אינו עושה מופע דראג שגרתי, שבו מתקיים תמיד המשחק הכפול של גבר משתעשע כאישה מוגזמת. הפעם, בבימוי מותאם ומעודן של עמית, הוא מעצב במשחק מדויק מאוד דמות מלאה של אישה שהחיים חייכו אליה, והיא הישירה מבט אליהם וחייתה את חיי הנצח הדמיוניים המצפים לה.
מלכת הכמעט (צילום: סלעית קרץ)
ליד הפסנתר יושב-מצטנע דודו יצחקי שפותח וסוגר את המופע בקינה נוגה ומתוקה על אישה שחייה עברו בסך. במהלך המופע הוא מפלרטט עם טלולה בעזרת המוזיקה המחייכת שלו, והוא מלווה אותה בנאמנות כשהיא שולפת ממאגר זיכרונותיה את הפזמונים, פה ושם דוקרניים, שהיא שרה בלהט. עמית וקלאי עיצבו במה יפה, בגווני שחור ואדום, שיש בהם שתי בובות גבריות ניצבות מאחורי מסגרת חלונות, ומרטין עדין מילא אותה בתאורה מתאימה לכל רגע ולכל פרק ואפיזודה שטלולה מתארת. יעל מפציר סייעה בעיצוב התנועה, ויונתן מייזלר עיצב את התלבושות הטובות שבהחלטה נבונה לא אופייניות למופעים הרגילים של קלאי כטלולה של הברים. התוצאה בסיכומה של שעה היא הצגת תאטרון טובה וחכמה, שיוצרת במקוריות רבה את הביוגרפיה של הדמות הקברטית המוכרת. וכך, בפעם הבאה שאפגוש את טלולה בונט באחד הברים שהיא מתארחת בהם ההנאה מהופעותיה תהיה מושלמת.
11/12/2012
:תאריך יצירה
|