טרילוגיות המחולות הקצרים של גיל קרלוס הרוש היא מפת יחסים אינטימיים שהותירו בו הד
קשת דו ראשית
בן 27, עצמאי בשטח, למוד מערכות יחסים שהותירו משקע של קשר וחברות, גיל קרלוס הרוש החליט כי העבודה העשירית במספר שהוא מעלה תורכב משלוש תמונות נפרדות, לפחות לכאורה. הרוש מוכר בחו״ל, מתקופת יצירה בת כמה שנות ניכר, וכאן מששב לארץ במסגרות כמו ״הרמת מסך״, ״מחול אחר״, ב״מחול לוהט״ ובקרוב בתל אביב-דאנס.
יש ביצירה החדשה נועזות שמתחילה בנוכחות הבלתי נפרדת של חמי בן דוד, שעיצב את הסאונד המצוין, ולמעשה משתתף במופע כרמז או כמהות ברורה, כשהוא ממלמל או כשהוא מפעיל את הסאונד המתוכנת שלו. משום שלנוכחותו כשהוא יושב על הספה ובידיו המחשב יש משקל גדול יותר מהרגיל הוא נראה ביצירה הראשונה HIM כמפעיל את אייל ויזנר, הבובה האנושית שחורגת מהמסגרת הביתית, מהעציצים שעל החלון ומהברור.
Garden (צילום: אהרל'ה הצמצם הבוער)
על פניו זהו סולו מרשים אך למעשה הרוש יצר דואט של התנועה של ויזנר והסטטיות של בן דוד. נוצר ביניהם מתח יפה, מעודן, והחיבור מתקיים ללא מגע, גובר על הניתוק והריחוק. במידה רבה הזיווג הזה מקבל אופי שונה אך בה בעת ממשיך בסולו השני של הערב HER - הפעם בביצועה של יעל ציבולסקי, המביאה לבמה וליצירה כולה זווית נשית.
אך הכוריאוגרפיה הפתוחה להשראת הגוף המבצע, ויזנר תחילה ועכשיו ציבולסקי, איננה תוחמת את עצמה בהתאמה מובהקת למגדר. למעשה היא מבטלת את הזיהוי המגדרי והשניים יוצרים קשת דו ראשית, הוא בהטרמת הופעתה והיא בהדהוד להופעתו. זה מעניין ויפה ושני הרקדנים מצוינים ובונים את הציפייה ליצירה השלישית המוגדרת כדואט.
Garden (צילום: אהרל'ה הצמצם הבוער)
דואט רב-מגדרי
על פי התכנון הדואט הנושא את השם My Pucture Covers His (התמונה שלי מכסה על שלו) היה אמור להתבצע על ידי גבר ואישה, אך אירוע נדיר שבו נבצר הדבר ברגע האחרון משני המבצעים המיועדים עדי פלד ויואב קליינמן, ובהחלטה המתחברת אל האמור בפסקה הקודמת הרוש נטל על עצמו את תפקידה של עדי לצדו של מיכה עמוס.
התוצאה הייתה דואט, או אפילו טריו אם נביא בחשבון את נוכחותו של בן דוד, שהיה מרשים בביצועם של עמוס והרוש, אך בעיקר על שום המערכת הרב-מגדרית שנוצרה בו בתוך התנועה האינטימית או הנפתחת, השבה ונאחזת בתנועה המקבילה, ושוב מתנתקת אל כאב ואל געגוע.
ובכך, ביצירה השלישית, שבהגדרתה עומדת ברשות עצמה - וכך היא גם יכולה להמשיך ולהופיע במסגרות פסטיבליות - הרוש קשר את הקצוות לכלל יצירה אחת שלמה. הגבר ביצירה הראשונה והאישה ביצירה השנייה הם בבואה של מציאות שיש בה צירופים ופירוקים, ואין בה דלתות סגורות.
Garden (צילום: אהרל'ה הצמצם הבוער)
לא רבים הם ערבי המחול שעולים על הבמה הגדולה של מרכז המחול סוזן דלל שאינם נבלעים בחלל הגדול, אך דווקא המחול האינטימי מאוד מקבל שם עוצמה. וזו אחת ממעלותיו של ערב המחול היפה הזה, שכשמו כן הוא - גן פורח.
ההופעה הבאה תתקיים בתל אביב דאנס ביום שישי ה-12 באוגוסט בשעה 14:00, באולם סוזן דלל.