סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
פסטיבלים
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ביקורת
 
מאת: צבי גורן צלמ - המעט מחזיק את המרובה
 

 
 
ההנגדה בין הדואט של אמני הבוטו מטוקיו לבין זה של תמר בורר ותמר לם האירה את שתי היצירות, כל אחת באורה של האחרת, והפכה את ערב המחול הזה לחוויה מרתקת ומקורית."
חוויית המחול הייחודית שבה ביצירה חדשה של תמר בורר בצירוף עם יצירת בוטו אורחת מיפן 


דואט שנברא בצלם

המגע בין שני גופים נפרדים הוא המפתח הסודי והאינטימי של כל דואט מחולי, ואם לסמוך על פרשנות של ישעיהו ליבוביץ׳ המנוח לציווי ״ואהבת לרעך כמוך״, מה שמייחד אותו היא ״מידת הצלם שקיימת בכל אדם, ואינה ניתנת לערעור״. המגע הזה מתרחש בדואט החדש של תמר בורר ״צלמ״ (כך) רק בסופו כהדגשה למ׳ הלא-סופית שבסוף שמה של היצירה. 

הצלם האנושי, בין אם מנקודת מבט של הבריאה, או מנקודת המבט של ״אדם לאדם״, באישי-פרטי או בכללי של החברה האנושית, הוא במוקד המחול החדש של בורר, שאותה העלתה בחלל הלבן שעיצבה באולם התיבה האינטימי בעזרת התאורה המופלאה של נדב ברנע, פס קול עשיר שערכה עם מוזיקה יפה וקולו של הרולד רובין, המשמיע פסוקי של טטסומי היג׳יקטה, הפילוסוף, הרקדן, הכוריאוגרף ומייסד מחול הבוטו ביפן. את הפסקול ערך מעצב הסאונד אלון לדר, עם נגיעות ״טקסטים חזותיים״ של וידאו מאת תמר ארדה.

הגוף והנפש

ובעיקר עם שותפת ביצוע ויצירה, תמר לם ששערה האדמוני בוער בהנגדה הנפלאה לשערה השחור כעורב של בורר, ושתיהן בגלימות לבנות, שלרגעים גם מופשלות, ועוצבו על ידי ששון קדם ברגישות לגופן התאומי ותנועתן ההמדויקת, הנבנית גלים גלים על בימות קטנות, נפרדות, כשואפות להתאחד דווקא מתוך הזהות האישית של כל אחת מהן. 

כך הן ממלאות את המפריד ביניהן בהתאמה למושג היפני ״מא״ שהוא ״מרחב פנוי, מרווח של שקט, רגע של חוסר הגנה, הזמן שבין התנועות והחלל שבין הדברים המגולמים סביבו ותוחמים את גבולותיו.״ כדברי קומואי סנסיי המופיעים בתכנייה, וכהשלמה להגדרת היצירה כעוסקת ״ביחסי הגומלין שבין הגוף לנפש, בין דומם לקיומו במרחב בנוכחות חיה, והחלל ביניהם, שיש לו חיים משל עצמו.״



צלמ (צילום: JEWBOY)




דואט שנבנה בהומור

בניגוד מסוים, אבל במפתיע גם בהשלמה מקורית, אירחה תמר בורר בהופעתה דואט מקורי מיפן - Tonight or Never של מוטסומי וניירו - אמני בוטו מטוקיו, שהגיעו לארץ לשתי הופעות לאחר מסע באירופה.

היצירה נוצרה בהשראת הסרט Tonight or Never מאת האמן Daniel Schmid, ו״משקפת סביבה אלגנטית ומוזרה שמתוכה בוקע סוד החיים.״ הדואט, כפי שהוא מתחיל, נועד לתאר מפגש בין שתי נשמות בודדות, המגיעות בתום מסע ממושך אל החתונה הנצחית, זו שתהפוך את מהלכיהן לרצף תנועה העובר מהמופשט המדויק אל המתפרע בהומור מפתיע.

ההנגדה בין הדואט הזה לבין הדואט של בורר האירה את שתי היצירות, כל אחת באורה של האחרת, והפכה את ערב המחול הזה לחוויה מרתקת ומקורית.

הלב של השני – באמצעות כל החושים הקיימים בגופנו. האהבה מאחדת אותנו ומניעה בנו מחזורי חיים.


צלמ (צילום: JEWBOY)




למועדי מופעים >

13/12/2016   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע