סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
פסטיבלים
לוח האירועים 2024 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
כתבה
 
מאת: צבי גורן "שייקר" – חלומות וסיוטים בשלג
 

 
 


ענבל פינטו ואבשלום פולק עושים זאת שוב, בשינוי מהותי קטן: הם חוזרים אל המחול המופשט כדי לבטא מצבים תיאטרליים. וזה נפלא.

התיאטרליות נבלעת בתוך המחול והתנועה

כמעט שבע שנים חלפו מאז הרמת מסך של 1999, שבו גנבה את ההצגה "אויסטר", יצירתם התיאטרלית מאוד של ענבל פינטו ואבשלום פולק. אחר כך בא "בוביז" במשכן לאמנויות הבמה עם מלאכת מחשבת של עיצוב ורעיונות, ולפני שנתיים הם עיצבו וביימו בוויסבאדן את האופרה "ארמיד" וכעבור חצי שנה בלבד הדהימו את באי הרמת מסך עם "מה טוב בירח", שהתחבר אל מהלכיהם היצירתיים הקודמים ובה בעת פרץ אל מעבר לקו התיאטרלי, ושפע רעיונות כוריאוגרפיים עתירי דמיון.

את העול התיאטרלי נושאים הפעם לא הרקדנים אלא התפאורה שפינטו ופולק עיצבו ליצירה הזאת, וגם פס הקול המוזיקלי שערכו מיצירות של פרסל ושופן, לצד מוזיקה מהמאה העשרים של ארוו פארט וקווין בריירס, ולהיטי שנות החמישים בביצועים יפניים.

"שייקר" הוא אותו כדור זכוכית מלא מים שפתיתי שלג שמרחפים בתוכו עם כל ניעור קל. בדברי ההסבר ליצירתם החדשה טוענים השניים כי גם הפעם מדובר בתיאטרון מחול. ולא היא. הפעם, בתוך אחת התפאורות העדינות והיפות ביותר שעוצבו אצלנו למחול, התיאטרליות שולית מאוד, כמעט ולא קיימת או ליתר דיוק נבלעת בתוך המחול והתנועה. התפאורה לבנה, ויש בה שלושה בתים קטנים עם שלג שמכסה את הבמה כולה, ועם מכונת רוח, מהסוג שפעם היו משתמשים בתיאטרון כדי להשיג אפקט של סערה. כשבמהלך המחול נגררים רקדנים או הבתים הקטנים על גבי השלג, נחשפים מתחתיו נתיבים קרחוניים.

אבל התפאורה איננה מרכבה לפעלולים, אלא מצע מרהיב בפשטותו ובניקיונו לכוריאוגרפיה נעה בין הומור ושמחה לבין כאב וקדרות, בין חלומות נעימים לסיוטים בהקיץ, עם תאורה המתייחסת בדייקנות למצבים השונים וחושפת היטב, כמו התלבושות, את יכולותיהם וכישרונם של רקדני הלהקה, כסולנים או כצוות.

את החזרה של פינטו ופולק אל עולם התנועה המופשטת מסמל, במפתיע, דווקא השחקן צבי פישזון השב ומופיע ביצירה החדשה. פישזון כבר נטוע כל כך עמוק בתוך עולם התנועה של השניים עד כי ברגע מסוים הוא פשוט רוקד בדואט מקסים. רוקד, לא משחק. גם בקטעים הפחות תנועתיים שלו התנועה מזכירה את התיאטרלי ופישזון משתלב בטבעיות במרקם המחול הכללי. וזה כשלעצמו פשוט ומקסים.

"שייקר" היא אם כן, יצירת מחול מרתקת ונדבך חשוב בעולם היצירה של ענבל פינטו ואבשלום פולק.

לפרטים נוספים


05/04/2006   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (5 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
5. פשוט יפייפה
נטע , (13/12/2006)
4. יפה אך לא שלם...
ענבל , (18/04/2006)
3. צודקת
איילת , (16/04/2006)
2. שפע דמיון אבל בעיית מבנה
מיקה , (15/04/2006)
1. ביקורת מדוייקת
נעמי , (05/04/2006)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע