ערב מחול ישראלי מקורי ומענג בשולי פסטיבל "תל-אביב דאנס הבינלאומי" מזכיר שלא אחת דווקא הדשא בחצר שלנו ירוק יותר
ערב מקסים
ערב המחול "דואטים" הוא על פניו מופע המורכב משלוש יצירות עצמאיות –"על החיים ועל המוות", "קו וריאנס" ו"אינטרלוד". אלא שניב שינפלד ושותפו אורן לאור בחרו ליצור מהן מופע "אחד" שבו כל יצירה מהשתיים הראשונות היא פרק במכלול שאותו מאגדים שלושה פרקים קצרים של אותו אינטרלוד שהפך למעשה למוציא-ומביא של שני הדואטים הגדולים.
ועל פניו מדובר בהחלטה נועזת כשלעצמה, כי אופיים של שלושת הדואטים שונה מאוד זה מזה. "על החיים ועל המוות", עם שינפלד וסיוון גוטהולץ, הוא מסה קצרה, מהורהרת, לעתים מכאיבה, על ייאוש בזוגיות שיש רק דרך אחת להתגבר עליה – הריון ולידה. הגבר חושק בפתרון הזה, כמעט יוצא מדעתו ואילו היא נבהלת, חוששת, מחפשת איך לא. התנועה חדה מאוד, בהתאם, ובאמצעותה שיינפלד וגוטהלץ חותכים, מתחככים, נוטפי כאב. מתבוננים בערגה אל משהו בלתי מוסבר, נמלטים זה מזה, שבים ונפגשים. הדואט הועלה לא מכבר בגרסתו הראשונית במסגרת אינטימדאנס של תיאטרון תמונע, והשניים המשיכו לעבוד עליו, לזכך, להרחיב, לשנות.
הדואט הגדול השני "קו וריאנס" הועלה לראשונה במסגרת "הרמת מסך 2004" עם שינפלד וגוטהולץ, והפעם, בהחלטה חכמה מאוד, הוא מועלה בגרסה חדשה לשני גברים – רן בן דרור ואורן טישלר. זהו דואט מיוחד ביצירתו של שיינפלד, המתאר בקווים רכים, מפותלים ומשתרגים, מערכת יחסים זוגית שיש בה נתקים, תלות הדדית, החלפת תפקידים, השלמה הדדית והרבה אהבה. העברת הביצוע מגבר ואישה לשני גברים משנה את המרקם העשיר ומעניקה לו משמעויות חדשות. בן דרור וטישלר, גבוהים וארוכי גפיים, יוצרים יפה ביחד ביטוי מיוחד לחלוקת התפקידים המסורתית ובזוגיות שלהם שניהם מתפקדים כגברים שיודעים גם את זהותם האחרת, את הנשי שבגבריותם.
הדואט השלישי, "אינטרלוד" הוא מעין קומיקס מקסים של חיזור הדדי בשלוש תמונות – פרולוג, מעין משחק מקדים לזוגיות הראשונה של "על החיים ועל המוות", אינטרלוד המקשר היטב בין עוצמת הרגש של הדואט שנגמר לתחרות של "קו וריאנס" שיתחיל, ואפילוג המחבר את שלושת הדואטים גם יחד. אורן לאור, גבוה ומוגבה על נעלי פלטפורמה, ונוגה גולן, כמעט מיניאטורה של חרסינה עדינה, מעניקים לערב כולו את אותו הומור הנחוץ כל כך לקיומם של חיזורים נואשים, ואת המבט האופטימי של ההצלחה.
וכך, הפרק החותם של "אינטרלוד" מאגד על הבמה את שלושת הזוגות במבע מרגש של אופטימיות חמה – שינפלד וגוטהולץ מאחור, בכמעט התרפקות אינטימית על ההריון, בן דרור וטישלר בשנת-אוהבים מפויסים מתרפקים בקדמת הבמה, ולאור עם גולן בתווך בדרך אל הזוגיות המבוקשת.
ערב מחול מקסים, מרתק בהתבוננות שבו על אהבה ועל זוגיות.