אחת ההפתעות המשמחות שהביא עמו מפעל "מחולוהט" של המרכז למחול סוזן דלל, הייתה הופעתה של להקה צעירה, "ק.מ.ע" - קבוצת מחול עכשווי מהנגב, בניהולם של דניאלה שפירא ותמיר גינץ.
12 רקדני הלהקה למדו את אמנותם באולפן בת דור – באר שבע, והם מביאים עמם רעננות ויכולות אישיות וקבוצתיות.
במופע שבכורתו התקיימה במסגרת "מחולוהט" מבצעים הרקדנים שתי יצירות מקוריות של שתי כוריאוגרפיות – "סינדרום התאומים" מאת סוניה ד`אורלאנס ז`וסט, ו"שניים קצת, אחד הרבה" מאת שלי גונן-סגל.
"סינדרום התאומים" שואב את השראתו מהפיגוע במגדלי התאומים בניו יורק, ובעיקר מתמונות ההלם, הפחד והתגובות של מי שהיו עדי ראייה לנפילת המגדלים ושל מי שאיבדו קרובים, אהובים, חברים. היצירה מלווה במוזיקה מקורית של דידי ארז, ובמוזיקה נוספת, הכולל את השיר "סאלם" של הזמרת אולריקה.
ד`אורלאנס ז`וסט יצרה מחול אימפרסיוניסטי, והצליחה לממש את השראתה בעיקר בתמונות הקבוצתיות. עם זאת המחול דורש מיקוד רב יותר, ואפילו ויתור על כמה יסודות ש"הושאלו" מכוריאוגרפיות של יוצרים אחרים.
היצירה השנייה, של שלי גונן סגל, נאחזת במשפט "הכי גס שאפשר, הכי ברחוב, הכי שקוף, הכי דרך עצמו והדברים..." מאת המשוררת המנוחה יונה וולך. המחול נפתח עם השלכתם של חפצים מחלון אי שם למעלה, ואחריהם - גבר צעיר, בעליהם, מנסה לשים בהם סדר כלשהו.
הפומביות של מעשיו יוצרת סדרת תמונות ומצבים – צפויים ובלתי צפויים גם יחד – שאותם עיצבה גונן-סגל בראייה שופעת חום, הומור גם כשהיא מראה מנה לא קטנה של כוחניות או אלימות.
בשתי היצירות בולטים שני רקדנים צעירים. אביעד הרמן, שמביא עמו צירוף מרשים של מחול מודרני ובלט קלאסי, תנועה מושלמת וחיוניות שופעת, ולמחרת הבכורה יצא להולנד כדי להעמיק את יכולותיו הקלאסיות.
הרקדן האחר הוא יניב מזרחי שמביא נוכחות ואישיות נדירים, והוא, מתברר, רק בתחילת דרכו בתחום המחול, ארבע שנים בלבד מאז שהשתחרר מחיל האוויר, ושנתיים בלבד מאז שהחל ללמוד באולפן בת דור בבאר שבע.
בעזרת התאורה טובה שעיצב יעקב ברסי לשתי היצירות, והתלבושות היפות שעיצבו ד`אורלאנס-ז`וסט ליצירתה, ומורה דימרמן למחול של גונן-סגל, בולטת קבוצת רקדני ק.מ.ע ככוח מבטיח בנוף המחול בארץ.
להקת המחול ק.מ.ע – בכורות 2004, במסגרת מחולוהט, מרכז סוזן דלל, 28 ביולי 2004.
לפרטים נוספים
צבי גורן
02/08/2004
:תאריך יצירה
|