סולני הלהקה הנושאת את שמו של אנטוניו גאדס במיטבם בקטעי הפלמנקו העממיים
תום האהבה וכאב הקנאה
כשאומרים את שמו של הכוריאוגרף הספרדי אנטוניו גאדס, שמת לפני חמש שנים עולים מיד המחולות הבלתי נשכחים שיצר לסרטו של קרלוס סאורה "כרמן" בכיכובה של כריסטינה הויוס הנפלאה. מופע המחול שהגיע עתה לארץ עם הלהקה החדשה הנושאת את שמו של גאדס הולך בעקבות התסריט, הכוריאוגרפיה והתאורה שגאדס וסאורה יצרו בשעתו לסרט ולמופע הבימתי. הניחוח המיוחד של יצירתם עולה מתוך קטעי הפלמנקו הסוחפים שמבצעים רקדני הלהקה, כולל הנגנים והזמרים שנוטלים חלק פעיל מאוד במתרחש.
את מקומה של הויוס ככרמן, ממלאת מזה עשרים שנה סטלה אראוצ`ו, שהיא גם המנהלת האמנותית של הלהקה הצעירה, ואשר הבולטים בה הם במיוחד ותיקי הלהקות הגדולות שהצטרפו לפרויקט הנצחת פועלו של גאדס. אראוצ`ו נפלאה, שליטתה בחומר ובתנועה ללא דופי. מחוות זרועותיה וידיה, אצבעותיה ואגן הירכיים מהלכים קסם מיוחד של סגנון המחול הזה ואישיותה קורנת בעדם.
לצדה שלושה סולנים מצוינים – אדריאן גאליה שמיטיב לבטא בתנועתו המדויקת את תום האהבה וכאב הקנאה, חואקין מולרו הגברי בכל תנועה כבעלה של כרמן שחוזה הורג אותו בקטע דו-קרב פלמנקו מרהיב, ואנטוניו הידלגו המרשים בתנועתו המפוסלת בתפקיד הטוריאדור.
הלהקה כולה מגלה דור חדש של רקדנים שעתידים לצבור ניסיון ונוכחות אישית בהמשך הדרך, ויחד עם צוות הנגנים הנפלא והזמרים הם במיטבם כאשר הכוריאוגרפיה של גאדס נשענת יותר על העממי – בשירה, בתנועה ובתיפוף ידיים. מי שגונבת את ההצגה היא הזמרת ססליה פלורס הוותיקה, ולא רק בזמרתה הקורעת, אלא במיוחד בריקוד הסולו הנהדר שהיא מבצעת בתנועה טבעית מרתקת. גם הזמר הוותיק אנריקה פנטוחה, הנראה מגושם, מצליח ללכוד את אהבת הקהל בקטעי ההומור שהוא מבצע, וחושף פן מוכר קצת פחות בתרבות הפלמנקו.
כי כן, מעלתו הגדולה של מופע "כרמן" הוא בהבאת התרבות המיוחדת הזאת לביטוי אמנותי מושכל ומעובד מבלי לאבד את האופי המקורי שלה.