"הכל יכול לקרות", "אם כבר לבד" ו-"בת-ים" זכו בפסטיבל לתיאטרון ברחוב שבו ביקרו השנה 70 אלף איש
שלוש הצגות תיאטרון זכו במשותף בפרס פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון ברחוב שהתקיים בחול המועד סוכות בעיר.
שלושה עולמות
חבר השופטים החליט לחלק את סכום פרסי התיאטרון בסך 25,000 ש"ח, שווה בשווה בין שלוש הצגות שהביאו לקהל עולמות וסגנונות תיאטרלים מגוונים:
"הכל יכול לקרות" מאת ג'רום ארוש ובביצועו ובבימוי מירי יפת, שהוצגה בחצר אחורית, "אם כבר לבד" שהתקיימה בתוך אוטובוס ציבורי, קו 18 מתל אביב לבת ים, מאת ובביצוע אנסמבל סוטין 9 בבימוי רועי הרץ- רוסו, וההצגה "בת-ים" מאת רועי רשף-מליח בבימוי יאיר שרמן, שהועלתה במזרקה בכיכר העיר .
השופטים נימקו את חלוקת הפרס בין ההצגות הזוכות כך: "הפקות התיאטרון הזוכות שונות מאוד זו מזו, לכולן היו אלמנטים חיוביים וכן כמה נקודות שמציינות אותן כ'שוות תמיכה והשקעה נוספת' בשל הצורך לאפשר המשך עבודה מעמיקה יותר ופיתוח ההצגות".
בפרס עידוד יצירה במחול במרחב הציבורי ע"ס 5,000 ש"ח זכתה היצירה "מחפשים בקפה" מאת ליבנת סמרה ובביצועה יחד עם הרקדן עמר עוזיאל. מנימוקי השופטים:"מחפשים בקפה - על רגישות, ביצוע אמיץ במרחב הציבורי, היפתחותם לקהל ונאמנותם לעצמם".
"אם כבר לבד" (צילום: נטלי שור)
כן עיטרו השופטים בציונים לשבח את היצירות הבאות: על עבודת אנסמבל:" אנונימוס" עם כוריאוגרפיה של רחלי זוהר וסמדר כהן, MASSA בכוריאוגרפיה של לור דליון. על עיצוב תלבושות: ביצירה "בולבולט לה וולוולט" של מיה יוגל, על תנועה וכוריאוגרפיה: "בולבולט לה וולוולט" מיה יוגל וארתור אסטמן, על שימוש בחלל נתון: "מירנדולינה" מאת קרלו גולדוני בבימוי יוסי ג'וז כהן.
השופטים בתחרות היו דני לאפורי - מנהל מרכז תיאטרון ופסטיבל בעיר אלס בדרום צרפת, קרייג ווסטון - שחקן ובמאי וותיק מלהקת הפרימיטיבס מבלגיה, ומישראל סיגלית פוקס, אורית נבו ופיודור מקרוב שלושתם יוצרים וותיקים בתחומי תיאטרון וקרקס עכשווי.
70 אלף מבקרים
למעלה מ-70 אלף איש פקדו את פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון ברחוב המתקיים זו השנה ה -16. הפסטיבל מנוהל אמנותית זו השנה השנייה על ידי ליסה ג'יקובסון וגיל בכר, מייסדי ומנהלי תיאטרון "ארמא " מעין הוד.
"בת ים" (צילום: תומר פולטין)
לדברי המנהלים האמנותיים: "הפסטיבל היווה מעבדה חיה המאפשרת לאמנים ללמוד ולהתנסות ביצירה במרחב הציבורי. האמנים, שלרובם זו הפעם הראשונה מחוץ לאולם התיאטרון הקונוונציונלי, הציגו מגוון עשיר של סגנונות תיאטרליים כגון: עיבוד למחזות קלאסיים, קומדיות מוזיקליות מקוריות, יצירות מחול, ליצנות רחוב ללא מילים, קרקס עכשווי, תיאטרון פלייבק, מוזיקה, פואטרי סלאם (ספוקן וורד) ואמנות פלאסטית שהשתלבו היטב בחללים האורבניים.
"המופעים המצויינים מחו"ל תרמו רבות לתמהיל המופעים בפסטיבל, והמפגש בין אמני חו"ל לאמנים הישראליים היווה מפגש אנושי-אמנותי מפרה וחשוב".