|
|
|
ידיעה |
|
|
|
|
|
מאת: מערכת הבמה
|
פסטיבל סיאול במוזיאון ת"א קונצרט 2 |
|
|
בקונצרט מס' 2 בסדרה "מופת ב'" יבוצעו יצירות של בטהובן, ברהמס, הנדל ופרנק מוזיאון תל-אביב מציג את הקונצרט מס' 2 בסדרה "מופת ב'", עם אורחים מפסטיבל האביב של סיאול, רפובליקת קוריאה. משתתפים: יונגהו קים, ג'רמי מנוחין, אילן רכטמן, פסנתר; רומן גויו, קלרנית; דונג-סוק קאנג, ארז עופר, ג'יי פארק, כינור; עמיחי גרוס, ויולה; פיטר ברונס, יונג-צ'אנג צ'ו, צ'לו.
שעה לפני הקונצרט ירצה אלון קליבנוב על תוכנית הקונצרט.
בתוכנית: לודוויג ואן-בטהובן, שלישייה לפסנתר, קלרנית וצ'לו בסי-במול מז'ור, אופוס 11; יוהנס ברהמס, שלישיית הפסנתר מס' 2 בדו-מז'ור, אופוס 87; גיאורג פרידריך הנדל, פסקליה בסול מינור (עיבוד: יוהן הלבורסן); סזאר פרנק, חמישיית פסנתר בפה-מינור.
בטהובן: הסולם ה"לא נכון"
יצירתו של בטהובן, השלישייה אופוס 11, נכתבה ויצאה לאור בשנת 1797 והוקדשה לדוכסית וילהלמין פון-טון, אמו של הנסיך קארל ליכנובסקי, אחד הפטרונים המרכזיים של בטהובן בהמשך הדרך. כבר בתצוגת הנושאים בפרק הראשון בטהובן מפתיע כאשר מעין נושא שני מופיע בסולם "הלא נכון" לפי מוסכמות המבנה של אותה תקופה. רק לאחר מכן מופיע נושא שני "כהלכתו" בסולם המקובל.
ברהמס: חוש הומור מיוחד למעלה משנתיים גדושות בגרסאות על גבי גרסאות נדרשו לברהמס כדי לכתוב את שלישיית הפסנתר מס' 2 בדו-מז'ור, אופוס 87, ורק בשנת 1882 נשלחה למו"ל סימרוק. לפני ביצוע הבכורה, כאשר נקרא לומר כמה מלים, ייחס ברהמס את כתיבת היצירה לאיגנץ בריל, שניגן את תפקיד הפסנתר באותו ביצוע. אנקדוטה זו מציגה את חוש ההומור המיוחד של ברהמס, שהיה מסוגל "להתנער" בכזו קלות מיצירה שעליה שקד שנתיים תמימות.
אילן רכטמן (יח"צ)
הנדל/הלבורסן: כובד ראש ורצינות יתרה הכנר, המלחין והמנצח הלבורסן נמנה עם המוזיקאים הבולטים והמשפיעים בנורבגיה בשלהי המאה ה-19 ובראשית המאה ה-20. אף שבארץ הולדתו זוכה יצירתו של הלבורסן לעדנה מחודשת בשנים האחרונות, עיבודו מ-1894 לפסקליה מאת הנדל היא ללא ספק יצירתו המנוגנת והידועה ביותר. הפסקליה היא במקור ריקוד ספרדי שהגיע לחצי האי האיברי מן העולם החדש, ובמאה ה-18 היה לסמל לכובד ראש ורצינות יתרה.
עמיחי גרוס (יח"צ)
פרנק: סן-סאנס ירד בהפגנתיות ביצוע הבכורה ליצירה "חמישיית פסנתר בפה-מינור" התרחש בשנת 1880, במסגרת קונצרט שאורגן על-ידי "האגודה הלאומית למוזיקה", והיצירה הוקדשה לסן-סאנס, האב המייסד ויושב ראש האגודה דאז. סן-סאנס אמנם ניאות לנגן את תפקיד הפסנתר, אך מיד לאחר סיום הנגינה קם מכסאו וירד מן הבמה בהפגנתיות, ולאחר מכן אף דחה את ההקדשה. הקהל והמבקרים דווקא קיבלו את היצירה בהתלהבות רבה. הקונצרט ייערך ביום שישי, 26 באוקטובר 2012, ב-13:00, במוזיאון תל-אביב, באודיטוריום על-שם ליאון ומטילדה רקנאטי. לפרטים: 03-6077020.
11/10/2012
:תאריך יצירה
|
|
|