התחרות הפתוחה תתקיים בפייסבוק, ותעסוק בהמחשה חזותית של מידע. פרס ראשון: macbook pro
מפעל הפיס יוצא בתחרות חדשה בתחום העיצוב בפייסבוק – "אינפוגרפיקה": תחרות המחשה חזותית של מידע.
פרס ראשון: macbook pro. פרס שני: לוח גרפי למעצבים בשווי של כ-3,000 שקל. פרס שלישי: לוח גרפי למעצבים בשווי של כ-1,000 שקל. כמו כן תופץ האינפוגרפיקה הזוכה ככרזה בכל נקודות המכירה של מפעל הפיס.
הפעילות פתוחה למעצבים, למעצבי מוצר, לסטודנטים לעיצוב ולכל מי שעיצוב מעניין אותו. מטרתה להמחיש באופן חזותי את הפעילות הענפה של מפעל הפיס בתחומים שונים: תרבות ואמנות, חינוך, ספורט, רווחה ועוד.
כל מה שעל המתחרה לעשות הוא לקחת לכל הפחות חמישה נתונים מטבלת נתוני התמיכה שבדף הפייסבוק של מפעל הפיס ולהציג אותם באופן חזותי באינפוגרפיקה המוצעת.
על המשתתפים לעצב אינפוגרפיקה המתארת בצורה גרפית את הפעילות המספרית הענפה של מפעל הפיס ומתבססת על הנתונים המציגים את תמיכת מפעל הפיס בקהילה בעשור האחרון, כפי שהם מצורפים באפליקציה.
את העיצובים יש להעלות לגלריית היצירות שבאפליקציה עד 3 בפברואר 2013. בעת העלאת היצירות המשתתפים יתבקשו למלא את פרטיהם האישיים ופרטי ההתקשרות מולם.
אינפוגרפקיה (תמונת יח"צ)
מה היא אינפוגרפיקה?
אינפוגרפיקה הוא תחום שהולך ומתפתח בשנים האחרונות ומשמש להצגת נתונים יבשים והמחשת תהליכים באופן ויזואלי ומושך את העין, במיוחד באינטרנט.
אינפוגרפיקה היא שם כללי להמחשה חזותית של מידע ונתונים באמצעות איורים, תרשימים, תצלומים, אנימציה ועוד. במקרים רבים ילוו האלמנטים הגרפיים בהסברים טקסטואליים.
לצורך התחרות הקים מפעל הפיס ועדת שיפוט מקצועית, שחבריה הם פרופ' דוד טרטקובר, מעצב, חתן פרס ישראל לעיצוב, ופדי מרגי, מומחה למיתוג ועיצוב ומרצה בכיר בסגל הפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי, חולון.