אירועים, סדנאות, שיעורים פתוחים ומפגשים עם מורי האקדמיה ולסיום: הצגת תיאטרון חינם
האקדמיה לאמנויות המופע תל-אביב מזמינה ליום שלם של אירועים, סדנאות, שיעורים פתוחים ומפגשים
ובסופו - הצגה חינם בתיאטרון האקדמיה.
היום הפתוח, שיתקיים ב-13 במאי 2015, מיועד למתעניינים בלימודי משחק, לתיאטרון ולקולנוע, באמנויות המופע השונות, שכוללים גם לימודים לתואר של האוניברסיטה הפתוחה וגם הפקות מקצועיות.
סדנאות ושיעורים פתוחים
סדנה עם רחל-תהל רן בנושא "ביטוי אישי בתנועה" (10:00 – 11:00), סדנת מסכות עם אופירה לניאדו (12:00 – 13:00), שיעורים פתוחים עם דור פלס ושלום שמואלוב (14:00 – 15:00), סטודיו למשחק בו פרופ' אבי עוז משוחח עם השחקן שרון אלכסנדר (15:00 – 16:00), מאסטר קלאס עם עמית גזית ושוש רייזמן (16:00 – 17:00).
תיאטרון קריאה: "מאסרו של איי וויי ויי"
תיאטרון קריאה למחזהו של המחזאי האנגלי הווארד ברנטון על פרשייה פוליטית/אמנותית שהסעירה את העולם. בהקראה ישתתפו אריאל הכהן, יעל מסנר,אביאל שיליאן , שגיא קרישר ויוקרנו עבודות אמנות של איי וויי וויי.
המחזה "המאסר של אי ווי ווי " נכתב והוצג בלונדון בתגובה להעלמותו של האמן הסיני הידוע ב-2011. המחזה מתרחש במהלך 81 הימים בהם נעצר נחקר ולבסוף שוחרר האמן המושגי הנודע - אי וויווי על ידי הממשלה הסינית. אי וויווי פרץ לתודעה הציבורית כמתכנן (יחד עם קבוצת אדריכלים) של "קן הציפור" - האיצטדיון האולימפי המדהים שנבנה בבייג'ין לאולימפידה של 2008. בעולם האמנות הוא נודע כאמן הסיני הבולט והנחשב ביותר, אמן קונספטואלי מתוחכם.
מבחינת העולם כולו - אי וויווי פשוט נעלם באמצע צילום סרט על עבודתו, הבלוג הפופולרי שלו והטוויטר נחסמו - ומשך תקופה ארוכה הממשלה הסינית סירבה להשיב מה קרה לו- העלמותו עוררה מחאה אמנותית ופוליטית בעולם.
מאסרו של איי ויי ויי (יח"צ)
המחזה הדוקומנטרי למחצה - עוסק לא רק בשאלות של חופש אמנותי - אלא בעיקר בתחושת האבסורד העולה מיחסה של מדינה טוטליטרית לאמנות מושגית. המחזה מעלה גם את השאלה האם המעצר הוא אולי יצירת האמנות האפקטיבית ביותר, אם לא החשובה ביותר של האמן. האם אמן - שחייו הם נושא לספר, מחזה וסרט - הוא עדיין אמן, או שהחיים מאפילים על האמנות? מדובר על אתגר דרמטי שבו המחזאי מתמודד עם הפיכת הציפיה לדרמה, במעצר שבו העציר פשוט מחכה בלי לדעת מה יעלה בגורלו - והשומרים עליו נראים קרבנות לא פחות ממנו - הופכות כאן לסוג של תיאטרון מיצג- מופע.
בחקירה הראשונה מנסים שוטרי מחלקת רצח להתמודד עם אמן - היוצר פסלים אפניים וכסאות ישנים - הם מנסים להאשים אותו בהפקעת מחיר של גרוטאות, אבל סין בדיוק נפתחת לכוחות השוק - והרעיון הזה בטל. בהמשך מעצרו במחנה צבאי - וויווי נמצא תחת פיקוח אפילו על התפקוד הגופני שלו - ומואשם בחתירה תחת יסודות המשטר.
הווארד ברנטון הוא מבכירי המחזאים החיים כיום באנגליה.
מיצג תיאטרוני: "השמלה – אשה רב תכליתית"
ב- 19:30 יעלה מיצג שמציג את תמונת חייה של אישה אחרי צליחת המהפכה-האם. השחרור זה הכלא החדש?
בתוך שמלת קרינולינה ענקית שוכנת לה סינדרלה מודרנית- יפה רזה ומשוחררת. ידה הענוגה אוחזת בידו האבירית של הגבר הצעיר והחדש המוביל אותה לנשף אלגנטי.
בתוך השמלה המלכותית-נחשפים צדדים אחרים שלה המייצגים את ריבוי התפקידים בחייה היומיומיים של האישה המודרנית. בבוקר היא יוצאת לג'וגינג וטיפוח הגוף, אחר כך עובדת במשרד בתפקיד ניהולי בכיר , בבית היא מבשלת מנקה, מטאטא את המעברים, וגם אמא מטפלת בתינוק, בסוף היום היא הופכת לנסיכה מתוקה ומצוחצחת המצפה למפגש עם בן זוגה.
ואילו הגבר הוא האביר המודרני, מקבל בפתיחות את המהפכה הפמיניסטית מבלי שיעמוד בדרכה של האישה המשוחררת. הוא תמיד היה בעד המהפכה, שהרי הוא בעד האישה שלו.
רעיון ובימוי-איילת רון עיצוב שמלה-טלי יצחקי/נועה דותן העמדת ריקוד -רן בן דרור / איילת רנן שחקניות-טניה עדן לוי,דורין מנדל,אלונה לובנברג,טל גרוץ,שני כיהלי/עדי שגיא ,שחקן-ניר ביקלס/ אביאל שיליאן .
השמלה (יח"צ)
הצגה: "השפעת קרני הגמא
על ציפורני החתול"
לסיום היום ב- 20:30 תועלה ההצגה "השפעת קרני הגמאעל ציפורני החתול" , דרמה על נשים הנאבקות על קיומן בשולי החברה.
המחזה עוסק בנשים שאינן גיבורות קלאסיות: הן רחוקות ממרכז העולם; הן נאבקות על קיומן בשולי החברה, מתמודדות עם החיים שכופים עליהן חריגות, רק משום היותן נשים בחברה המציבה נורמות קשוחות ומתקשה להתמודד עם האחר.
"השפעת קרני הגמא על ציפורני החתול" הוא המחזה הראשון שכתב המחזאי והכימאי האמריקני פול זינדל בשנת 1964. המחזה הועלה באוף ברודווי בשנת 1970 ועבר לברודווי בשנת 1971.מחזה זה זיכה אותו בפרס פוליצר והועלה על מיטב הבמות ברחבי העולם. המחזה גם הופק לסרט שבוים בשנת 1972 על ידי פול ניומן ושם שיחקה אשתו השנייה של הבמאי, ג'ואן וודוורד – שקיבלה על גילום התפקיד את פרס פסטיבל קאן .
מאת: פול זינדל עברית: יעקב שבתאי בימוי: דור פלס וידאו ארט: קורין בלמור סוויסהעיצוב תפאורה : טלי יצחקי עיצוב תלבושות: נעה דותן וטלי יצחקיעיצוב תאורה: ג'ודי קופפרמן. משתתפים: טילי – מירב פלג / עמית פורת. רות – רעות בן-טולילה / לירון עזרן. ביאטריס – הדר לוין / אלינור דופונט. סבתא – עינת לוין.
השפעת קרני הגמא (צילום: ניצן פרידמן)
היום הפתוח יתקיים ביום רביעי, 13 במאי בין השעות 22:00-10:00 בבית האקדמיה לאמנויות המופע, רח' בית אלפא 13/טברסקי 8 בתל אביב. הכניסה חופשית! להרשמה מראש בטל' 03-9400333, 073-2100945 ובאתר האקדמיה