סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
כתבה
 
מאת: מערכת הבמה "קורבנות החובה" בזירה ובתמונע
 

 
 


הפקת הזירה הבין-תחומית "קורבנות החובה" מאת אז`ן יונסקו ובבימויה של ננו שבתאי תגיע לשתי הצגות בחודש ינואר לתיאטרון תמונע בתל-אביב .

את המחזה תרגם מיכאל קשטן ועיבדה שבתאי. בצוות המשתתפים ברק אלנקווה (שהוציא לא מזמן את אלבומו הראשון "זכותו שלpuzzle להיות מורכב"), נדב בושם ("ישבנים קוראים שירה", "ותו לא"), ערן בן צבי וטליה ספרא.

ננו שבתאי

ילידת 75`. בוגרת "סמינר הקיבוצים" במגמת משחק ובימוי. סיימה בהצטיינות לימודי תסריטאות בביה"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה.

כתבה את המחזה "להגיד מותר הכל" (2001) שהועלה באנסמבל התיאטרון העירוני הרצליה בבימויו של גדליה בסר. ביימה את "שלוש אחיות של צ`כוב" -קברט תל אביבי, במסגרת פסטיבל "קולה של המילה". מחזות שכתבה- "הרמוניה" (מחזמר לילדים, עתיד לעלות בתיאטרון המדיאטק),"זיכריני", ו"בובות".

פרסמה סיפורים בקבצי הפרוזה "עושים את זה" - הוצאת "עם עובד" (2002), "מעבר לסף - סיפורת ישראלית עכשווית" - הוצאת הקיבוץ המאוחד (2003). זכתה ב- 1999 במלגת הצטיינות בבימוי תיאטרון וב- 2001 במלגת קרן ברין (קולנוע וטלויזיה). זוכת פרס אקו"ם ליצירת ביכורים בשנת 2005 על ספר השירים "ילדת הברזל", הרואה אור בהוצאת "ידיעות אחרונות" בימים אלה.

על המחזה

"קורבנות החובה" (1952) נמנה על המחזות החשובים והמייצגים של זרם האבסורד. זהו מחזה על המחזאות עצמה: תיאטרון על תיאטרון. הבמה של יונסקו היא מיקרוקוסמוס של העולם כולו. בעידן זה, שלאחר מלחמת העולם השנייה "אלוהים מת", וזמן קצר לפני שנכתב "מחכים לגודו" (בקט), יונסקו גם דורש תשובה לשאלת השאלות – מהי משמעות הקיום האנושי? ומה מקומה של האומנות בקיום זה?
מבין המחזות שיונסקו כתב, היה המחזה "קורבנות החובה" הכי קרוב ללבו, והחביב עליו ביותר. המחזה כולל סצנות אינטימיות מחייו, חשבון נפש עם אמו השברירית ועם אביו הנוקשה, שמת אחרי שנים רבות של נתק ביניהם. יש בו צדדים אוטוביוגרפיים והוא מבטא באופן מדויק את רעיונותיו המהפכניים ואת תפיסת עולמו העשירה והייחודית של יונסקו ואת התנגדותו לבורגנות, לרעיונות בנאליים ולניצול החלש על ידי החזק.

תקציר העלילה

מדלין ושוברט, בעל ואישה, יושבים בסלון הבורגני שלהם. הוא קורא עיתון, היא שותה תה. הם מדברים על מה שכתוב בעיתון. וגם על תיאטרון. שוברט (לא המוזיקאי...) מוטרד. הוא סבור שהתיאטרון היה מאז ומעולם רק חידה בלשית שפתרונה בסוף המחזה. מדוע לא לפתור בהתחלה?

נכנס שוטר. הוא מחפש אדם בשם מאלו. יש לו חשד ששוברט מכיר אותו. מתחילה חקירה אינטנסיבית שהופכת למסע בעל אופי של תהליך פסיכואנליטי, רוחני, מיני, אלים, בו הדמויות לובשות ופושטות זהויות שונות. הן מגיעות למחוזות שונים – מדבריות, הרים ועמקים שבנפשם.

וכשגבולות הזמן והאישיות נפרצות, בשעה שהדמויות כולן נתונות בחיפוש, אחוזות אמוק, מגיע רגע ה"דאוס אכס מאכינה", בלבוש אבסורדי – על הבמה עולה ניקולה שניים (לא הצאר הרוסי...) שהוא בעצם משורר או מחזאי. ניקולה מוטרד מחוסר יכולתו לכתוב ("אין טעם. יש לנו יונסקו ויונסקו, זה מספיק!). וכמו יונסקו עצמו, מתלהב מהרעיון של תיאטרון אחר, "חלומי". כשהוא יוצא מעט מגבולות האגו שלו, הכתיבה שלו, הוא מזדעזע מאכזריותן של הדמויות (שלו?), ומנסה בכל כוחו להפסיק את חלום הבלהות הזה, שהוא החיפוש האנושי הבלתי נלאה אחר "מאלו".


ההצגה תעלה ב- 9, 8 בינואר 2006, ב- 20:30, בתיאטרון תמונע בתל-אביב. בזירה הבין תחומית - 25,24 בינואר ב- 21:00. לפרטים נוספים


31/12/2005   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע