אופירה הניג מביימת מחזה חדש של גלעד עברון המבוסס על חלקו השני של הרומן של סרוונטס
אנסמבל הרצליה בניהולה האמנותי של אופירה הניג יעלה בחודש ספטמבר, מחזה חדש של גלעד עברון, המבוסס על חלקה השני של יצירתו של סרוונטס "דון קיחוטה" ובו יוצאים דון קיחוטה וסנצ`ו פנסה , להוכיח כי אמת סיפרו.
את ההצגה מביימת אופירה הניג ומשתתפים בה שלום שמואלוב (דון קיחוטה ), מוטי כץ (סנצ`ו פאנסה), ענת פדרשניידר, יורם יוספסברג ונמרוד ברגמן.
על המחזה
המחזה "הטענה של דון קיחוטה" מתרכז בכרך השני והפחות מוכר לציבור של היצירה שהתפרסמה ב-1615 ונחשבת לרומן האירופאי הראשון. המחזה בוחן את מקומו וכוחו של הדמיון והיכולת לראות מעבר למציאות המיידית הנראית לעין.
העלילה מתחילה ברגע שבו נודע לקיחוטה ונושא כליו סנצ`ו כי נכתב עליהם ספר והם הפכו לדמויות ספרותיות. קיחוטה מבין שהספר מטיל ספק בשפיותו ובעצם קיומה של דולסיניאה גברתו. השניים יוצאים למסע נוסף למציאת דולסיניאה ובמטרה להוכיח את אמיתות ההרפתקאות שלהם. למרות מאמציו ומאבקו של קיחוטה נגד אויבים מדומים, קוסמים מומצאים וסכנות אמיתיות, הוא אינו מצליח להתקדם אל מטרתו. כישלונו מועצם כשהוא הופך ל"סלבריטאי" בגלל פרסומו בספרים שחלקם מפקיעים את חייו מידיו. בלי ידיעתו הוא הופך לקרבן של זוג דוכסים, והם משתמשים בהרפתקאותיו והופכים אותו ואת מסעו להצגת בידור. היחיד שמתעשת הוא סנצ`ו שבבסיס יחסיו עם קיחוטה אהבה גדולה ותלות לא פחותה. הוא זה שמצליח להחזירו לביתו ובכך קובע את סיומו של מסע נוסף. קיחוטה חוזר להמתנה האינסופית לגבירתו .
עולמו הבדיוני של קיחוטה בהצגה מתבטא באמצעות שני מאפיינים מרכזיים: הצד הקרקסי ועבודה של אור וצל העיצוב אינו ריאליסטי והדימויים הבימתיים נוצרים מרמזים ופרשנויות של האובייקטים הבימתיים. ככל שההצגה מתפתחת מתגברת תחושה של הצגה בתוך הצגה .
תפאורה: איתן לוי, תלבושות: נעה וידמן, תאורה: פליס רוס.
הצגות ראשונות יתקיימו בתאריכים 23, 24, 25, 26 בספטמבר 2008 באנסמבל הרצליה , רח` בן גוריון מס` 5 הרצליה.