סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
ביקורת
 
מאת: עמוס אורן זירת הרוק בפסטיבל ישראל - החמצה
 

 
 
ההזדמנות הגדולה שנתן פסטיבל ישראל ירושלים לרוק הישראלי הוחמצה. זירת הרוק של הפסטיבל, שנועדה להיום פלטפורמה יציבה ומתמשכת ליוצרים-מבצעים מבטיחים, התגלתה כאכזבה. ולא חלילה מבחינת ההיצע, אלא מבחינת האימפקט


נוכחות דלילה
 
במשך חמישה ערבים בשבוע הראשון  של הפסטיבל סיפק הפסטיבל את התשתית ההפקתית (ממפרט טכני מדוקדק בזירת ההופעות ועד ליחסי ציבור) ואילו  חברת התקליטים הירושלמית העולה "התו השמיני" -  שיבצה-ציוותה את אמניה הבולטים והרלוונטיים, אלה המצוידים באלבומים חדשים. שני אמנים בכרטיס אחד מדי ערב. הבטחה גדולה.
 
ארבעת הערבים הראשונים (בהם הופיעו, בין היתר, אריאל הורוביץ וגבריאל בלחסן (לשעבר "אלג`יר") ולהקות "דבק" ו"האנשים") התארחו בזירה הפיזית, שהוקמה במיוחד ברחבת הנרי קראון. הערב החמישי נדד לאולם המופעים של המעבדה, בתואנה שההרכבים המופיעים בו ("דפנה והעוגיות" ולהקת "`קולומביה") רועשים מדי למופע תחת כיפת השמיים ועוד בשכנות למשכן נשיא המדינה.
 
אלא שנוכחות קהל דלה עד דלה ביותר (עשרות בודדות של צופים, בשלושת הערבים בהם אני ביקרתי), הייתה מעציבה ומעליבה, והעידה שמשהו לא עבד (ובגדול!) בשיווק. אולי בהחלטה להתחיל את ההופעות בשמונה וחצי בערב, מועד - שגם באיחור אופנתי ומתבקש - הוא מוקדם מאוד עבור מופעי רוק, אפילו בירושלים; אולי ביומרה להופיע `אופֶּן אֵייר` שהתגלתה כטעות במאי 2007, שהיה קר מהצפוי, והכריח את הצופים האמיצים (מרביתם בני משפחה ומכרים של המופיעים) להתכרבל בלבוש חם, שלא מסתדר עם רוק`נרול; ואולי בבחירת המופיעים, גם אמנים ירושלמים וגם אחרים שחתומים ב"תו השמיני" שאומרים משהון לקהיליית הרוק אך עדיין לא "ראויים"  לכבוד הזה, של פסטיבל ישראל.
 
בתל-אביב זה לא היה קורה
 
אך אם אפשר (איכשהו) להבין ולקבל את התוצאה העגומה בזירת הרוק עצמה, בהופעות (שאותן אני פקדתי) של יובל זדרמן - מוזיקאי נחוש, מקורי, מסקרן ומבטיח (מוצ"ש, 26 במאי), ורונית רולנד (שמצאה סוף-סוף, בעזרתה של תמר אייזנמן בגיטרה ובהפקה מוזיקלית, את הצליל הנכון וגם את מקומה בסקאלת יוצרות הפופ-רוק המקומי) והדס דגול - שהיא בכלל הפתעה גדולה ומרנינה בשירתה המיוחדת והמפעימה, שמזכירה זימרה וזמרות של פעם  (שתיהן ביום א`, 27 בחודש), התירוץ למיעוט הקהל בהופעות של דפנה (טום-בוי עם "אנרגיה פוטנציאלית ומיניות בלתי-ברורה" ויוצרת מבריקה שנועדה להיות כוכבת) והעוגיות (ביחד הם הרכב אנרגטי ומקפיץ שבא לכייף) ו"קולומביה" -  שנפלו קורבן למשחק כדורסל (בין מכבי תל-אביב ל...הפועל ירושלים) ששודר בטלוויזיה  -  הוא קלוש ומקומם.
 
לא ייתכן שלהופעה החיה של שתיים מספינות הדגל של "התו השמיני", יגיעו פחות מחמישים צופים. לא קביל בעיניי. נראה לי יותר שמישהו בחברה נרדם בשמירה, ניצל לרעה את "הכרטיס הפתוח" שקיבלה מפסטיבל ישראל, זלזל בתפקיד-שליחותו, ויצא לא רק מועל באמונו של הפסטיבל ברוק הירושלמי, אלא גם מערער את האמונה ביכולתה של "התו השמיני" לשווק את מרכולתה. חברה`, זה היה מביך ומביש. וכמעט בא לי להגיד: בתל- אביב זה לא היה קורה!

מצד שני אפשר להתנחם בידיעה שזה שיתוף פעולה ראשון מסוגו. ואחרי שהרוק הישראלי תחב את רגלו בין המשקוף לדלת של פסטיבל ישראל, אולי מסגרת זו תהיה אבן-פינה ובסיס ליוזמות עתידיות. במיוחד כששתי הפקות היוקרה של הפסטיבל בשליחות הרוק`נרול הישראלי עדיין לפנינו: הקונצרטים המגלומניים של "כנסיית השכל" בבנייני האומה (בחמישי) ושל "פרויקט מוזאיק" בתיאטרון ירושלים (במוצ"ש ובראשון הבא). אולי בהם השיווק (התל-אביבי?) יתגלה כיעיל יותר. 
  

זירת הרוק של הפסטיבל, פסטיבל ישראל בשיתוף אמני "התו השמיני", שני מופעים בכרטיס אחד 31-26 במאי 2007, תיאטרון ירושלים, המעבדה. 



03/06/2007   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע