|
|
|
מחול במשכן |
|
|
|
|
|
|
בלט היספניקו - כרמן מאקייה |
|
|
|
|
|
|
כוריאוגרפיה: גוסטבו רמירז סאנסאנו רקדניות: בלט היספניקו |
|
|
|
|
כרמן תוססת, צעירה ומטריפה. מחול חדש בביצוע להקה אנרגטית ושופעת חושניות המושפע מעולמו החזותי של פיקסו ומהקצב הספרדי הסוחף של הפלמנקו והפאסדובלה.
"כרמן מאקייה" (CARMEN.MAquia ) של הכוריאוגרף הספרדי רמירז סנסאנו כבר הוכתרה כ"יצירת מופת" (שיקגו סאן) והוא עצמו הוגדר כ"קול חדש ומרענן, אחד הכישרונות הבולטים בכוריאוגרפיה הספרדית" (ניו יורק פוסט).
רמירז סנסאנו יצר גרסה עכשווית של כרמן כאשר שתי יצירות של פיקסו משמשות לו כהשראה. פיקסו שאב עצמו השראה מאמנות לוחמת השוורים (טאורו מאקייה)- עולם שלם המורכב מאמנות הלחימה, מסורת, אסטטיקה, אופנה וקודים של התנהגות ומורכבות אסטטית המתבטא ביצירותיו באלימות ודרמה בדמויות המעוותות, המפורקות והבנויות מחדש, לעיתים בשלל בצבעים ולעיתים בשחור/לבן. את כרמן השווה פיקסו לשור בלתי-נסבל.
בלט היספניקו צילם: פאולו לובו
בדומה לפיקסו, גם גוסטבו רמירז סנסנו משתמש בדינמיקות ומחוות תנועתיות, מפרק ומרכיב אותן מחדש בצבעי תנועה מגוונים, על רקע התפאורה והתלבושות המרהיבות בשחור/לבן של המעצב דוד דלפין והתוצאה היא: ״כרמן״ תוססת, צעירה ומטריפה, מחול פיזי וחושני למוזיקה האהובה של ביזה, התרבות האנדלוסית העשירה, פאסו-דובלה, פלמנקו, וסצנת האופנה הניו יורקית.
בעבודתו "כרמן מאקייה" מזכיר לנו שוב סנסאנו את העוצמה הנשית האצורה בדמותה של כרמן כאשה חופשיה ברוחה הבוחרת את מאהביה, מתמסרת לאהובה מבלי להתחשב במוסכמות החברתיות ואף מוכנה לשלם על כך את המחיר.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|