|
|
|
להקת המחול ענבל |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מוזיקה: עובדיה טוביה תעתוק וניהול מוזיקלי: דני קרוון תמליל: שרה לוי תנאי תאום אמנותי: רפי כהן תחקיר ועריכה: עפ"י אמנון מגורי ז"ל |
|
|
|
|
מגילת רות
ענבל בחרה להציג את הטקסט התנכ"י כמו שהוא.
הליכה בעקבות הסיפור הנצחי, המפליא בחינו ובפשטותו.
אוזננו קשובה למילים ולצלילים, ועיננו פקוחות אל המראות העולים מן
הספר העתיק-חדש. המחזה היא יצירה משותפת של כוחות ותיקים וחדשים.
שיר השירים
לשיר השירים פרושים רבים. ספר שירי-טבע ושירי-חתונה, סיפור אהבת שלמה המלך לרועה שולמית, ופרוש אלגורי על האהבה שבין הקב"ה לכנסת ישראל. כל האמנויות נזקקו ל"שיר השירים", ענבל בחרה בדרך המוסיקה והמחול ללא סיפור עלילה. הפסוקים אינם בסדר הכתוב בתנ"ך, אלא לפי הצורך של התפיסה המוסיקלית-ריקודית. הפשט והדרש משתלבים זה בזה. המוסיקה והמחול ניתנים בסגנון עממי ובפיתוח חפשי של אלמנטים מוסיקליים וריקודיים: מן השיר העממי עד התפילה, שילוב תחושת הטבע, השמחה הארצית וההתלהבות שבאהבה המגיעה להתלהבות דתית.
ללשון התנועה האופיינית לענבל נוספו תנועות מן הפולחן הדתי של עדות שונות בישראל.
שיר השירים: כוריאוגרפיה ולחנים - שרה לוי תנאי
אחראית אמנותית על חידוש היצירה – אילנה כהן
תפאורה ותלבושות – משה שטרנפלד ז"ל, יהודית גרינשפן
עיצוב תאורה – רפי כהן
ביקורות על מגילת רות:
"עדיין נפלאה. הכוריאוגרפיה של שרה לוי תנאי היא גאונית והיא מעל לכל אופנה. איזה פשטות וטוהר בפתרונות התנועתיים, איזה רוחניות, איזה אמת פנימית" (רות אשל)
על שיר השירים:
החידוש של "שיר השירים" היווה אישור מחודש שאף אחד עדיין לא הצליח להשוות לכח הדמיון האתני, לכח המשיכה הרחב, ולשפת המחול של לוי תנאי, אשר מצליחים בחיוניות רבה לעורר את התחושה של זמנים קדומים. (דורה סוודן)
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|