|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | | | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | | | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | | | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | | | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: סאנה הייטאלה , אנטי איקאלה , יארי וירמן , יירי אויאנסיבו , אנטי מיקולה |
הופעה ראשונה: פינלנד 2001
משך הופעה: 106 דקות
|
|
|
|
עיירה קטנה בפינלנד, סתיו, בוקר יום שבת. שני נערים רואים נערה נכנסת עם תינוק למימי הנהר. אחד משכנע אותה לתת לו את הפעוט, האחר רוכב במהירות להזעיק עזרה. הסיבה לאקט הקיצוני תתבהר בהמשך. נער מתבגר המתלבט בכל
הנוגע לזהותו המינית, מגיע לביתו של תקליטן חד-מיני. מושא תשוקתו עומד לחגוג את יום ההולדת ה 60 של אביו למרות שאין ספור משקעי עבר מפרידים ביניהם. גם אחיו התפרן מגיע לאירוע. מלצרית בפיצריה מאוהבת עד הגג בזיון של ליל אמש ומוצאת בבוס הביישן שידוך הולם עבור שותפתה לעבודה. פועל עם 38.8 חום מגיע הביתה, מוצא את בנותיו בחוץ ומבין מהן כי אשתו נמצאת במיטה עם "דוד מה שמו". ועוד יש כאן כהנה וכהנה דמויות ואירועים המקנים לצופה תחושה שהסרט כמו נקטף מהחיים. ''הנהר'' הוא מעין ''תמונות קצרות'' בפינית. בכשרון רב מניע התסריט כמות בלתי מבוטלת של דמויות ראשיות ומצליח לשמור על כבודן, להצליב את דרכיהן בלי להראות מאולץ, ולהותיר להן די מרחב מחייה ועומק. זה לא שיש כאן דמות ועוד אחת ועוד. אנו נפגשים עם קבוצה אנושית שקשר משותף מחבר ביניהן. שני גורמים מסייעים להבהיר לצופה את מימד הזמן: מקפצת הבאנג''י בכיכר שעליה חוגגים בני הנעורים ובום על-קולי שיש לו השפעה על התנהלותן של הדמויות. ''הנהר'' הוא מאותן יצירות נדירות המצליחות לנוע בחינניות בין זמנים שונים מבלי לעצבן ובלי להראות מתחכם מדי, ובה בעת לשמור על מידה הולמת לא רק של חמלה אלא של אהבת אדם טהורה.
פינית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|