|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: פראנצ´סקו קאברס, אלברטו מולינארי , פראנצ´סקו קאברס בימוי: פראנצ´סקו קאברס, אלברטו מולינארי |
הופעה ראשונה: 2004 ארץ מקור: איטליה
משך הופעה: 68 דקות
|
|
|
|
הקושיה האקזיסטנציאלית הגדולה - בסרט ובכלל - נוגעת כמובן במהות האלוהית. המקום שפראנצ´סקו קאברס ואלברטו מולינארי בחרו להציג בו את סדרת שאלותיהם הוא מקורי בהחלט: הסט של ´הפאסיון של ישו´, סרט שבו הופיעו שניהם בתפקידי משנה קטנים (בעיקר ילכוד את עיניכם האתר המדהים במאטרה). כך עולה לנגד עינינו גלריה צבעונית של אנשים, עטויים במלבושים תקופתיים, המעבירים את קשת האפשרויות הקשורות בסוגיה ההגותית שהעסיקה דורות רבים - החל בכפירה מוחלטת דרך פקפוק ספקני וכלה באדיקות פסקנית. מובן מאליו שאחד הנחקרים הוא מל גיבסון עצמו (בכסות של חולין), העונה בכובד ראש על תשובה ואמונה (ניתן ללמוד לא מעט על השקפת עולמו גם אם רק פה ושם הוא חושף שמץ מקנאותו הדתית).
ההשראה ל´הקושיה הגדולה´ באה מ´קוֹמִיצִי דָ´אָמוֹרֶה´, סירטו התיעודי ההיתולי של פייר פאולו פּאזוֹלִינִי שהציג בפני אנשים מקריים שאלות בנושאי מין. האפקט הנוצר בזכות המיקרוקוסמוס הפאסיוני הוא לא פחות חיוני; בין היתר בזכות הגרדרובה הצבעונית של הנשאלים, בטח שבזכות גישתם הקלילה של קאברס את מולינארי. התשובות של עשרות המשתתפים, בני לאומים מגוונים ואמונות שונות, מכסות את מלוא הספקטרום - מטופשות, מרושעות, מצחיקות, חכמות, מעוררות השראה, וגו´. התוצאה, בעיקר בזכות צילום נהדר ועריכה אינטליגנטית, היא יצירה קולנועית בנויה לתלפיות, פרובוקטיבית ומאתגרת מחשבה.
איטלקית ואנגלית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|