|
|
|
תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: קס קאסאנדר , וולטר סטוקמן , ג´אקו ואנ´ט הוף בימוי: וולטר סטוקמן |
הופעה ראשונה: 2004 ארץ מקור: הולנד
משך הופעה: 75 דקות
|
|
|
|
ב-22.8.72 נכנסו ג´ון וולטוביץ´ וסאל נאטורילה לסניף בנק בברוקלין במטרה לשדוד כסף שיממן את הניתוח לשינוי מין של ארני, מאהבו של וולטוביץ´. השודדים השלומיאלים נתקעו בבנק עם בני ערובה והפרשה שהפכה לאירוע תקשורתי לוהט, הסתיימה עבור וולטוביץ´ בשנות מאסר ארוכות.
האירוע שימש בסיס לתסריט שכתב פרנק פירסון וביים סידני לומט. אל פאצ´ינו שהיה אז לא רק כוכב חם וטרי אלא דומה כמו שתי טיפות מים לפושע, קיבל את התפקיד הראשי (הוא לקח הימור לא קטן לאור העובדה שגילום הומוסקסואל לא היה אז מתכון לכוכבות)."אחר צהרים של פורענות" יצא למסכים ב-76´ והפך לאחד מסרטי המפתח של הסבנטיס.
"האם אתה זוכר את ´אחר צהרים של פורענות´?" על שאלה זו מתבקשים לענות הולכי רגל ניו יורקיים ולא כולם מצליחים לומר מה קורה בסרטו של לומט ואם כן, על איזה רקע נשדד הבנק.
הדוקומנטריסט ההולנדי וולטר סטוקמן מעביר את סיפור השוד בשני מישורים - הסיפור האמיתי והסרט שנעשה על פיו. מצד אחד עומד לא אחר מאשר ג´ון וולטוביץ´ עצמו שבינתיים השתחרר מהכלא. גם היום מדובר באיש די מופרע אם כי משעשע, המנהל עם סטוקמן אינספור שיחות פנים אל פנים ובטלפון. פה הוא משתף פעולה, שם הוא מתנה זאת בסכומי עתק אבל כך או אחרת, נוכחותו מעניקה לסרט שבפנינו לא מעט מכוחו. על המישור השני אחראים פירסון ולומט העורכים לנו היכרות עם הליך העבודה ועם המתח שבין יצירת אמנות למקור המציאותי שעליו היא נסמכת.
פסטיבלים: IDFA, ברלין, טרייבקה.
אנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|